KJ:n apulaitehihna ja vesipumppu
KJ:n apulaitehihna ja vesipumppu
En löytänyt tietoa, että pitääkö apulaitehihna vaihtaa aina jakoremmin vaihdon yhteydessä, jos ei niin onko sille joku km-määrä? Entä mistä sais vesipumpun edukkaimmin? Keulilla pörisee 2,8 crd.
Oma kulkine 2002 2.5 CRD KJ
Apulaitehihna o nii halpa että sama vaihtaa vaikka joka remontissa missä joutuu sen irrottamaan. Kuitenkin kulunut hihna syö äkkiä välipyörät ketuiks.
Mutta viimestään 100tkm välein vaihtaisin. Tuos jeepis ei taida mennä (en ole tosin kokeillu) mutta monessa muussa autos o mahdollista jopa että hihna hajoaa ja menee jakopään väliin. On nimittäin töissä yks C5 sitikka missä o apulaitehihna menny ajossa jakopään väliin.
Pari pösöäkin olen nähnyt jossa käyny samoin.
Itse en vesipumppua vaihtanu jakopään yhteydessä 224 kohdalla. Osittain hinnankin takia. Merkkiliike vaihtaa sen joka kerta mutta meil o töissä entinen autokeskuksen heppu joka sano että ei niitä sen tiedon mukaan tuohon CRD koneeseen ole vaihdettu hajoamise takia. Kuulemma hyvää tekoa ja kestää useamman hihnan. Muutenkin työläämpi vaihdettava.
Jakopään yhteydessä olis ollu hyvä vaihtaa sen flektin hihnapyörä mutta sen verran suolasen hinnan omaa se että taidan askarrella sinne uuden laakerin kun sen aika tulee. Kuitenkaan siinä ei oo kovin monimutkainen rakenne.
Jakopään hilut ostelin sarjana kun tuli huomattavasti halvemmaksi kuin ostaa kiristin&hihna ja välipyörät erikseen. Löytyivät Koivuselta ainakin tuohon 2002 malliin.
Jakopään yhteydessä uusitut osat 224tkm kohdalla.
-Jakopään hihna
-JP kiristin
-JP välirullat (oli jo aika heikolla hapella)
-Apulaitehihna (Muistaakseni 6PK2190)
-AP kiristin
-AP välirullat
Tietenkin kaikki tekee oman pään yms. mukaan.. Vesipumppua on ollu tarjolla Merkkiliikkeellä, Jamantilla ja Ebay. Englannistakin voi tilata suoraan merkkiliikkeeltä yms. Hintoja en enää viime kyselykierrokselta muista.
Niin ja siinä jakopään remontissa on hyvä olla sopivat ajoitustyökalut sitten. Itse jouduin ostelemaan moiset kun itse tuli tuo jakopää remontoitua.
Apulaitehihna o nii halpa että sama vaihtaa vaikka joka remontissa missä joutuu sen irrottamaan. Kuitenkin kulunut hihna syö äkkiä välipyörät ketuiks.
Mutta viimestään 100tkm välein vaihtaisin. Tuos jeepis ei taida mennä (en ole tosin kokeillu) mutta monessa muussa autos o mahdollista jopa että hihna hajoaa ja menee jakopään väliin. On nimittäin töissä yks C5 sitikka missä o apulaitehihna menny ajossa jakopään väliin.

Itse en vesipumppua vaihtanu jakopään yhteydessä 224 kohdalla. Osittain hinnankin takia. Merkkiliike vaihtaa sen joka kerta mutta meil o töissä entinen autokeskuksen heppu joka sano että ei niitä sen tiedon mukaan tuohon CRD koneeseen ole vaihdettu hajoamise takia. Kuulemma hyvää tekoa ja kestää useamman hihnan. Muutenkin työläämpi vaihdettava.
Jakopään yhteydessä olis ollu hyvä vaihtaa sen flektin hihnapyörä mutta sen verran suolasen hinnan omaa se että taidan askarrella sinne uuden laakerin kun sen aika tulee. Kuitenkaan siinä ei oo kovin monimutkainen rakenne.
Jakopään hilut ostelin sarjana kun tuli huomattavasti halvemmaksi kuin ostaa kiristin&hihna ja välipyörät erikseen. Löytyivät Koivuselta ainakin tuohon 2002 malliin.
Jakopään yhteydessä uusitut osat 224tkm kohdalla.
-Jakopään hihna
-JP kiristin
-JP välirullat (oli jo aika heikolla hapella)
-Apulaitehihna (Muistaakseni 6PK2190)
-AP kiristin
-AP välirullat
Tietenkin kaikki tekee oman pään yms. mukaan.. Vesipumppua on ollu tarjolla Merkkiliikkeellä, Jamantilla ja Ebay. Englannistakin voi tilata suoraan merkkiliikkeeltä yms. Hintoja en enää viime kyselykierrokselta muista.
Niin ja siinä jakopään remontissa on hyvä olla sopivat ajoitustyökalut sitten. Itse jouduin ostelemaan moiset kun itse tuli tuo jakopää remontoitua.