KJ 2.8 crd ja ETC-valo

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Zones
Viestit: 3
Liittynyt: 21.05.2011. 21:49
Paikkakunta: Mäntsälä

KJ 2.8 crd ja ETC-valo

Viesti Kirjoittaja Zones » 29.12.2011. 13:03

Olisin arvon Jeeppiveljiltä kysellyt hieman vinkkiä seuraavaan ongelmaan:

Eli kyseessä 2007-mallinen Cherokee crd-koneella, ajettu 164 tkm. Tuollanen varoitusvalo syttyy ajoittain ajaessa ( )z( ) .

-auto ei oikein kunnolla vastaa kaasuun
-tehot saatta hävitä kokonaan eli silloin on jääty hetkeksi tienposkeen käynnistelemään autoa...
-vika ilmenee yleisimmin silloin kun hieman höllää kaasua
-vikavalo jää vilkkumaan ja sammuu kun sammuttaa virran ja käynnistää auton uudelleen, joskus tosin auto käy niin huonosti että virrat pitää sammuttaa pariin kertaan

Tähän mennessä autoon vaihdettu MAP-anturi ja kaasupedaali, ei hyötyä. Imusarja on kerran putsattu jonka jälkeen vika oli poissa muutaman viikon.

Vikakoodit jotka löytyy skannerilla on P2120 ja P2125.

Kelillä on jotenkin vaikutusta asiaan, kuivemmalla ja kylmällä ilmalla vika tulee harvemmin ilmi kuin lämpimällä.

Muuten tätä kestäis mutta kun vaimokin alkaa kettuilemaan Jeeppiharrastuksesta :D

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 29.12.2011. 14:21

Johdotusten liitokset kannattaa tarkistaa varmaankin ensimmäiseksi --> http://www.lostjeeps.com/forum/phpBB3/v ... =5&t=57333
Toki tuossakaan linkissä ei selvinnyt onko vika juuri johdoissa, mutta sieltä kehotettiin aloittamaan etsintä.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.12.2011. 22:47

Omassakin (-02 2.5CRD) oli kaikenlaista anturivikaa. Vikakoodeja ilmaantu sattumalla. Laitoin uuden 35mm2 maakaapelin akun - navasta laturin pultin alle ja vikakoodit katosivat. On nimittäin todella huonoja nuo jeepin maadoitukset. Varsinkin moottori/kori välillä. Omassa olen mitannut parhaillaan 60A virtoja tuossa lisämaadoituksessa (startatessa varmaan enemmänkin). Vikakoodeja en enää muista tarkemmin mutta ainakin MAP anturista antoi ja moottorin valo aina sytty sattumalta ja eri antureista heitteli vikakoodeja ja välillä sammuteltiin autoa tien poskessa että saatiin taas tehoton moottori heräämään.

Nyt on alkuperäisen maadoituksen lisänä akku-moottori välillä tuo 35mm2
kaapeli + puolella akku-laturi välillä 16mm2 kaapeli sen startin kautta kiertävän kaapelin rinnalla. Ei ole tullut yhtään anturivikaa 50tkm aikana.

Öljynpaineanturin olen tosin vaihtanut kun alkoi vuotamaan öljyä läpi ja MAP anturin vaihdoin kun oli niin paskanen että tukkoon meni mutta näistäkään ei kumpikaan vikakoodia antanut enää kaapeloinnin päivittämisen jälkeen..

Zones
Viestit: 3
Liittynyt: 21.05.2011. 21:49
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Zones » 31.12.2011. 11:32

Kiitoksia vinkeistä, näillä pääsee jo alkuun! Jotakin sähköpuolen vikaa ajattelinkin kun ovat niin satunnaisia.

Zones
Viestit: 3
Liittynyt: 21.05.2011. 21:49
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Zones » 05.01.2012. 16:33

Tänään kolmatta päivää ilman vikavaloa ja hyytymisiä. Vaihdoin akun ja rassasin hieman hapettuneita liitoksia akkukengistä. Tuntuu auto kulkevan paljon paremmin ja näyttäisi kulutuskin pienentyneen hieman. Tuon lisämaadoituskaapelin laitan vielä kunhan kerkiän.

Voinee suositella kaikille anturiongelmaisille Jeepeille ensiksi tuon maadoituspuolen korjaamista, itsekin olisin säästänyt muutamat sataset...

Kiitoksia vielä neuvoista!!!

Kirjoita vastaus