Lambda vikako?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
vepele
Viestit: 32
Liittynyt: 06.03.2010. 19:05
Paikkakunta: Ruokolahti

Lambda vikako?

Viesti Kirjoittaja vepele » 20.08.2012. 20:25

VM:1994 ZJ 5,2L V-8.
Tumppaa pakoputkesta välillä mustaa,ku dieseli konsanaan,vaikk onkii bensa käyttönen.Näyttää ihan uskomattomii kulutuslukemii sillontällön,varmaankin just sillo ku savuttaa saakelist.
Vikakoodii näyttää nro 51 ja 52.
Mitä nuolie Suomen kielell tarkottaa?

51 Oxygen sensor stuck at lean position (this may be tripped by a bad MAP sensor system causing a rich condition. If you get hot rough idle and stalling, especially on deceleration, accompanied by flooded engine and difficulty restarting, that can be a bad MAP sensor causing the O2 sensor to try to compensate. If you get poor cold driveability, stumbling and bucking, and acceptable warm driving with poor gas mileage (a drop of 10 mpg or more), that is usually the O2 sensor.
OR
51 Internal logic module fault ('84 turbo only).
52 Oxygen sensor stuck at rich position
OR
52 Internal logic module fault ('84 turbo only)
www.wuoksioffroad.com
Montenegro Offroad club #98

vepele
Viestit: 32
Liittynyt: 06.03.2010. 19:05
Paikkakunta: Ruokolahti

kuis mitataan?

Viesti Kirjoittaja vepele » 22.08.2012. 11:48

Joskus oon lueskelt,mitn ton MAPin voi mitata onks vikasiinä vai Lambdassa.
Enpä vaan löydä ohjeita ja mittausarvoja mistään,APUJA pliis
www.wuoksioffroad.com
Montenegro Offroad club #98

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.08.2012. 22:17

Itse olen noita mitannut sillä käsikäyttöisellä pumpulla missä o yli ja alipaine ja sitten testerillä katsonut mitä se näyttää ja verrannu sen pumpun mittarin lukemaan.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus