KJ -02 2.5CRD Nokka- ja kampuran asentoanturit

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

KJ -02 2.5CRD Nokka- ja kampuran asentoanturit

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.11.2012. 11:23

Tuossa on jeeppi lämpinänä jättäny käynnistymättä välistä. Starttaa kyl mut ei lähde pyörimään. 5-min jäähyttely ja hyvin tulille ja pelaa taas päivän tai muutaman viikon.

Vikakoodi P0340 (Bosch:n mukaan nokka-anturin synkronointivirhe)

Nokan anturin jo putsasinkin ja uudet anturit on matkalla jo
Nokan anturi on Bosch 0232103022
Ja kampuran anturi on Bosch 0281002434

Kuitenkin ihan kysely että onko näitä mennyt muillakin. Googlen hakujen mukaan yleinen ongelma.

Ja muutenkin mitä lueskelin niin tuo kampuran anturi on melko syvältä vaihtaa jos selviäis pelkällä nokan anturin vaihdolla jos sattus niin että tuo nokan anturin hajoaminen olisi yleisempää.
kozel@ircnet

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.11.2012. 12:11

Vaihdettu molemmat anturit nyt ja oire lupailee ainakin poissaolollaan.

Nokan asentoanturi oli helppo vaihtaa yläkautta. Sijaitsee oik. nokka-akselin takapäässä venakopan päällä. Anturi on kiinni 5mm kuusiokoloruuvilla

Kampuran asentotunnistin on äärimmäisen XXXXXX paikassa. Varsinkin jos autoon ei ole tehty öljynsuodattimen jalan muutossarjaa ja näin siirretty sitä pois tieltä. Anturi sijaitsee lohkossa öljynpaineanturista joku 5cm alaviistoon.

Sen saa vaihdettua kun ottaa pakoputken turbosta irti ja öljynpaineanturin irti että saa vähän työskentelytilaa. Anturi on myös kuusiokololla kiinni. Liitin onkin sitten ikävämpi. Lähtee sen telineestä irti ja sen jälkeen johdot antaa myöten että liittimen saa turbon alapuolelle ja näin helpommin avattua.
kampiakselin anturi on myös 5mm kuusiokololla kiinni. Tähän ei pääse oikein muilla käsiksi kuin L-mallin avaimella.
kozel@ircnet

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 26.12.2012. 9:39

Vika loistaa poissaolollaan vaikka tässä on koeajoa ajettu isompikin pätkä.
kozel@ircnet

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 26.12.2012. 23:06

Hyvä kun taas Jeeppisi pelittää! Kuva
-Mullahan aikoinaan oma Jeeppi hyyty ja piti hinata JAMANTILLE, kiertokangen asentotunnistin vaihtoon (muistaakseni). Oli nopea korjaus, osa oli nähtävästi hyllyssä ja auto pääsi heti hoitoon! :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.12.2012. 11:36

rane58 kirjoitti: kiertokangen asentotunnistin vaihtoon (muistaakseni).
Muistit väärin, KAMPURAN -asennontunnistin!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 27.12.2012. 20:42

JAMANT kirjoitti:
rane58 kirjoitti: kiertokangen asentotunnistin vaihtoon (muistaakseni).
Muistit väärin, KAMPURAN -asennontunnistin!!
:oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Kirjoita vastaus