2,5 Wranglerin moottorin "päivitys"

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
rvf
Viestit: 1
Liittynyt: 20.04.2013. 16:26
Paikkakunta:

2,5 Wranglerin moottorin "päivitys"

Viesti Kirjoittaja rvf » 13.05.2013. 22:18

Mulla on vm. 89 wrangler ja siinä 2,5 kiuas. Pystyykös 2,5:sen tilalle sovittamaan ilman "korin vaihtoa" 4,0 konetta. 2,5:nen toimii hyvin mutta se on ankaran laiska 32" renkailla. Maantiellä ei kannata vaihtaa vitosta jollei ole alamäki tai hitonmoinen myötätuuli...
Klassinen kysymys: Mikä avuksi?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.05.2013. 22:41

Vaihda suosiolla autoa, semmoiseksi missö on kuutonen, tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 14.05.2013. 10:24

kyllähän siihen runkoon menee suoraan 4.0 kone, mutta ei ole mikään helppo homma, itsel menos päivitys 4.2-->4.0 ja jos ei olisi tiloja ja oikeesti aikaa niin kyl helpoimmal pääsee kun myy poies ja ostaa tilalle "oikealla" koneella olevan...toki jos haluaa pitää juuri kyseisen yj mallin niin sitten pitee miettä mitä on valmis tekemään...itse kyl haluan pitää tämän 89 korin juuri tuon tyylikkään kaaren takia kun tuossa ei vielä ole sitä kaarta takapenkkiläisille..joten sitten vaan askarrellaan
Wrangler -89 4.2L AT

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 14.05.2013. 13:59

Saakos noin vanhaan vuosimalliin laittaa ahtimen ihan tuosta nuon vain ilman mitään VTT:n testejä?

Ei tää 4.0 litranenkaan mee vakivälityksillä ja 33" vastatuuleen tai ylämäkeen niin kovin pirteesti ;)
Lopetin itse juuri tuon vitosvaihteen käytön kokonaan kun kuluttaa sillä bensaa niin pirusti. Onkos sun autossas välityksiä peristä muuteltu renkaan kasvatuksen jälkeen?
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 15.05.2013. 10:04

Cynomya kirjoitti:Saakos noin vanhaan vuosimalliin laittaa ahtimen ihan tuosta nuon vain ilman mitään VTT:n testejä?

Ei tää 4.0 litranenkaan mee vakivälityksillä ja 33" vastatuuleen tai ylämäkeen niin kovin pirteesti ;)
Lopetin itse juuri tuon vitosvaihteen käytön kokonaan kun kuluttaa sillä bensaa niin pirusti. Onkos sun autossas välityksiä peristä muuteltu renkaan kasvatuksen jälkeen?
Jos se ei ole vähäpäästöinen niin miksikäs ei. Rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 18.05.2013. 18:52

saisihan tuoho laittaa kun on "ei vähäpäästöinen" eli kuhan menee niistä vanhoista savutuksista läpi ja pysyy tehot kohtuudessa...kyl se itel ainaki ennemin laitan V8 kun turboa, saa paremmat väännöt ja ennen kaikkea ne mahtavat saundit
Wrangler -89 4.2L AT

Kirjoita vastaus