Hydrauli nostajien vaihto 258 L6 koneeseen

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Hydrauli nostajien vaihto 258 L6 koneeseen

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2013. 0:20

Onkos kuin työläs operaatio vaihtaa hydrauliset nostimet 258 koneeseen?
Tuli vaihdettua liika hyvät ölpät ja alkoi wrangleri nakuttamaan! :evil:


Vai vaihdanko koneen tuosta -84 cherokeesta?
Käykö heittämällä wranglerin automaatin perään?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 15.05.2013. 7:16

Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.05.2013. 8:09

Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata :wink: , mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2013. 8:52

JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata :wink: , mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.05.2013. 9:07

28CRDKJ kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata :wink: , mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2013. 9:09

kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2013. 9:10

JAMANT kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Komppaan Kozelii, nostajien vaihto vaatii kannen irroituksen (itsellä just jonossa yksi, mistä pitää kansi irroittaa, kun on venttiilivamma)!! Ei sen puoleen, että kannen irroitus olis mikään iso homma, kun ei tartte muuta tehdä kun purkaa ja kasata, nokan ajoituksen kanssa ei tartte pelata yhtään, kun ei jakopäätä tartte avata :wink: , mutta on siinä oma hommansa... Nostajia löytyy hyllystä, niitä jonkin verran menee vuosittain, lisäksi tarvitaan oikeastaan vain yläpään tiivistesarja tai jos oikein säästää, niin kansitiiviste riittää, mutta silloin pitää nostaa kansi pois sarjoineen ja se sitten jo painaa...
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Sellaista työkalua ei taida löytyä jamantiltakaan :lol:
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.05.2013. 9:15

28CRDKJ kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:
Eikö saa hydraulisia nostajia nostetuksi magneetin avulla tankojen reijistä?
No jos 10 mm reiästä saat 20mm nostajan mahtumaan niin sitten onnistuu... 2.5L4 -koneessa on isot reiät, siinä onnistuu, mutta kuutosessa ei mahdu!!
Sellaista työkalua ei taida löytyä jamantiltakaan :lol:
No eipä löydy :? :? , vaikka sellaista olisin itsekkin välillä tarvinnut, neloskoneisiin olen nostajia magneetilla vaihtanut, mutta kuutosessa joutuu kannen irroittamaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 15.05.2013. 10:03

28CRDKJ kirjoitti:
kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
Älä mitään fortea tms, löpöä puoli litraa koneeseen ja hetken pyörittää tyhjäkäynnillä, laskee öljy/löpöseoksen pois, tämän jälkeen huuhtelee jollakin kuraöljyllä, lähtee nimittäin paskaa liikkeelle! Sen jälkeen vasta kunnon öljyt.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.05.2013. 22:27

Jolli kirjoitti:
28CRDKJ kirjoitti:
kozel kirjoitti:Itse kokeilisin eka Forte tai STP tms öljypesu/lisäaine eväitä sinne koneeseen ennen kuin alkaisin konetta remontoimaan moisen jälkeen.
Etsitään siis liuotinta!
Älä mitään fortea tms, löpöä puoli litraa koneeseen ja hetken pyörittää tyhjäkäynnillä, laskee öljy/löpöseoksen pois, tämän jälkeen huuhtelee jollakin kuraöljyllä, lähtee nimittäin paskaa liikkeelle! Sen jälkeen vasta kunnon öljyt.
STP:tä pari pulloa koneeseen ja 20 minuuttia käyntiä.
Karmeen mustat oli vasta vaihdetut öljyt!!! :shock:
Oli siihen paskaa liuennut ja kolke koneesta loppui. :D
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 27.05.2013. 12:13

Jotkut suosittelevat laittamaan koneeseen vain hyvät öljyt ja paljon ajoa. Moskat liukenee pikkuhiljaa pois ja kolinat sun muut moskan aiheuttamat oireet häviää samalla. Silloin ei tule riskiä saada massiivista paskamäärää liikkeelle kerralla ja särjettyä jotain vähäpätöistä paikkaa, kuten kuin esim. laakereita, jos joku kanava menee tukkoon.

Olikos se muuten niin, että puoli litraa löpöä + loput öljyä vai 50% löpö/öljy-seos, jolla omatoiminen huuhtelu piti tehdä...?
Raha ja romut rauhottaa.

Kirjoita vastaus