ihmeellinen käyntihäiriö

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
martta65
Viestit: 18
Liittynyt: 02.01.2013. 18:47
Paikkakunta:

ihmeellinen käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja martta65 » 25.06.2013. 7:34

Eilen käynnistäessäni Grandiä 4,0l -93 lähti käyntiin, mutta kävi aivan kuten puolet sylintereistä olisi pimeänä. Ei ottanut yhtään kierroksia (röp röp röp vaan kuului). Olin tullut suoraan aika raskaasta ajosta ilman ongelmia. 3-4 käynnistysyrityksen jälkeen alkoi taas käydä normaalisti eikä ajossa ollut mitään ongelmaa. Mistähän voisi olla kyse? Entäpä mitä öljyä ohjaustehostimeen? Kiitoksia vastauksista.

Ombo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.01.2012. 17:11
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Ombo » 25.06.2013. 17:31

Moi. Itellä on monesti käynyt niin että pidemmän ajon pelaa ihan normaalisti, ja kun tämän jälkeen lyö kuumana käyntiin, alkaa juurikin kauhea röplötys ja tuntuu kun ehkä juuri puolet sylintereistä olisi pelissä. Myöskin bensankatku kuuluu asiaan.

Joka kerta kun tämä on tullut, on myös auttanut sama kikka. Vaihtaa polttoainepumpun releen "tuoreeseen", vaikkapa ilmastoinnilta. Rele ilmeisesti kuumenee liikaa ja jumittaa itsensä auki, tai jotain muuta vastaavaa. Joka kerta vian sattuessa on tämä kikka auttanut.

Autona -93 v8 Grandi.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 25.06.2013. 18:53

Missä nuo moiset releet on? :(

Kysyy epätietoinenespoosta. :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.06.2013. 19:04

Relerasiassa konehuoneessa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 26.06.2013. 11:35

Noo ei se nyt niin kovin ihmeellinen häiriö ole vaan ihan tuttu juttu Jeepin 4.0 litrasessa kuutosessa ja kasissakin. Bensat keittää bensalinjoissa, kun kone on kuuma. "Vika" poistuu, kun imusarja ja bensalinjat jäähtyy koneen käydessä hetken röpöttämällä. Ongelmaan auttaa se, että tullessa kovasta ajosta ja tietäessä joutuvansa käynnistämään kohta, niin hetki (ainakin minuutti) ennen sammutusta ilmastointi pois tuottamasta lämpöä konehuoneeseen ja sitten konepelti auki eli konehuone jäähtymään. Voihan siinä vaihtaa releenkin mutta se on turha temppu, jos ongelma on bensan keittäminen.

Voi myös laittaa pakosarjoihin lämmöneristeet, mutta se on jo oma hommansa. Katso sitä täältä...:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5878
...ja täältä:
http://www.youtube.com/watch?v=ozQHfypE ... UAd0OcjNTQ

Ohjaustehostimeen tätä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0030

Siinä on hyväksyntä Chryslerin / Jeepin vaatimalle Moparin PSF:lle (koodi MS-5931), jota puolestaan saa Autokeskukselta ja Jamantilta...:
http://www.jamant.fi/ohjaustehostinnest ... -3726.html
... vähän kalliimpaan hintaan. Mitään muuta PSF:ää en laittaisi ja ATF:äähän sinne ei pidä sitten laittaa ollenkaan.
Raha ja romut rauhottaa.

martta65
Viestit: 18
Liittynyt: 02.01.2013. 18:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja martta65 » 27.06.2013. 7:38

No perskutarallaa, eihän se sitten vakavaa ollutkaan. Kiitoksia vastauksista!

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 27.06.2013. 11:54

WinChester kirjoitti:Noo ei se nyt niin kovin ihmeellinen häiriö ole vaan ihan tuttu juttu Jeepin 4.0 litrasessa kuutosessa ja kasissakin. Bensat keittää bensalinjoissa, kun kone on kuuma. "Vika" poistuu, kun imusarja ja bensalinjat jäähtyy koneen käydessä hetken röpöttämällä. Ongelmaan auttaa se, että tullessa kovasta ajosta ja tietäessä joutuvansa käynnistämään kohta, niin hetki (ainakin minuutti) ennen sammutusta ilmastointi pois tuottamasta lämpöä konehuoneeseen ja sitten konepelti auki eli konehuone jäähtymään. Voihan siinä vaihtaa releenkin mutta se on turha temppu, jos ongelma on bensan keittäminen.
Kyllä tämä on ihan tuttu juttu ja luultavasti se todennäköisin vaihtoehto - varsinkin jos on tällaisia kuumia päiviä niin ei ole mitenkään poikkeuksellista. Chryslerilta on ihan virallinen TSB:kin tuosta asiasta, jolla ainakin USA:ssa saa asennutettua paremmat lämpösuojat imu- ja pakosarjan väliin ihan ilmaiseksi virallisessa huollossa. Osassa XJ:tä ja ZJ:tä ne tosin taitaa olla siellä jo valmiina mutta silti voi ongelmaa esiintyä satunnaisesti.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus