Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
scoffer
- Viestit: 47
- Liittynyt: 19.04.2011. 21:59
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja scoffer » 16.07.2013. 19:42
Edit. Kuva vm91 XJ:stä 4.0l koneella.
Napsahti vanhuuttaan letkun sisälle menevä putki poikki, ei siinnä mitään. Mutta nyt kun tuota kävi katsomaan niin ei vaan oikein käy mun järkeeni, osaisiko joku sanoa mikä on kuvassa näkyvä osa ja mikä sen tehtävä on?
Pidempi vasen letku menee paisuntasäiliöön, kuva on ns. samassa asennossa kuin auton edestä katsoessa. "Kelloon" menee alipaineletku ja kun alipainetta on, avautuu putkessa oleva läppä päästäen jäähdytysnesteen virtaamaan lämmityslaitteelle. Miksi nesteen kulkua on yleensäkään rajoitettu tuolla tavalla, mikä hiivatti on osan nimi ja löytyykö sellaiselle varaosaa vai korvataanko y-liittimellä ilman läppäsysteemiä?

...It's better to burn out than fade away
-
scoffer
- Viestit: 47
- Liittynyt: 19.04.2011. 21:59
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja scoffer » 16.07.2013. 19:53
Täydentäen omaa kummasteluani. Englanninkielinen nimi osalle on Heater control valve, estää kuuman veden virtauksen kennoille silloin kun ei haluta puhaltaa lämmintä ilmaa. Tuo ei kuitenkaan estä kylmän ilman saantia kabiiniin jonka vuoksi toiset vaihtavat uuden tilalle, toiset poistavat koko osan ja liittävät letkut yhteen.
Lisää stooria täältä
...It's better to burn out than fade away
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 17.07.2013. 10:35
Ei oo muuten sitten auto -91:nen, kun tuon mallin venttiiliä on käytössä vain Renix-koneisissa, missä paisari on paineistettu!! Tuosta uutta:
http://www.jamant.fi/venttiili-xjmj-cro ... p-850.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
scoffer
- Viestit: 47
- Liittynyt: 19.04.2011. 21:59
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja scoffer » 17.07.2013. 11:30
Juuh, tää on 90:n ja 91:sen sekasikiö. Ilmeisesti kesken kasauksen vaihtunut ohjeistusta kun aina saa heittää arpapelillä päteekö vanhemman vai uudemman mallin tiedot. Useimmiten vanhemman.
Nappasin eilen rälläkällä poikki tuon y-putken toisen haaran ja vaihdoin pidemmän letkun päähän. Tuntuisi ainakin alustavasti pelaavan ok ja lämppäristä tulee lämmintä ja kylmää.
Tässä on viime aikoina lennellyt mäkeen ABS:ää, kattia sun muutakin niin eiköhän siihen yksi sulkuläppä joukkoon mahdu... yksi osa vähemmän hajottavaksi.
...It's better to burn out than fade away