Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
Henkka89
- Viestit: 9
- Liittynyt: 03.05.2013. 16:12
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Henkka89 » 16.07.2013. 16:25
moro kaikille. kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa kun päädyin tollaseen ongelmaan josta en pääse yli millään. elikkä jeeppi heittää vedet yli paisarista paisuntakorkista aina kun auton ajaa lämpimäksi 99-104c ja sammuttaa. porisee noin 10-20sec ja roiskii jäähdytin nestettä sammutuksen jälkeen kun veden kierto loppuu. ihan aluks vaihdoin termarikotelon+termarin(90c) ja tiivisteen. sitten paisuntakorkin paisariin. no uus korkki lopetti keittämisen pariksi ajoksi kunnes yks lohkon jääproppu antoi periks ja vesi karkas sitä kautta. uusin jääproput. vielä keittää vain. vaihdoin kansipahvin ja kannenpultit siinä samalla(jamantin ohjeen mukaan) ja testattiin ettei kansi vuoda. edelleenkin porisuttaa paisarin korkista vedet pihalle. koitin jopa kiinnittää korkin paisariin silikonitiiviste apuna ettei se varmana vuotas..
niin ja lämmintä tulee sisään halutessaan niin että itestäkin karkaa nesteet ihon läpi. ei pitäs olla siis kannentiiviste?
apuja? kiitos etukäteen jos mitään!

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 16.07.2013. 16:32
Jotain pielessä jäähdytysjärjestelmässä, vesipumppu, itse jäähdytin, viskokytkin, termari (vaikka on uusi, voi sekin olla viallinen), ilmaa kannessa, joku muu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Henkka89
- Viestit: 9
- Liittynyt: 03.05.2013. 16:12
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Henkka89 » 16.07.2013. 17:36
kiitos pikasesta vastauksesta.
joo no kokeilen seuraavaks uusia vesipumpun ja paisuntasäiliön jos siitä olisi noi muovikierteet antanut periks.
toi sähköflekti muuten on käsi kytkimellä mallia parkki/ajovalo potikka kojelaudan alla(edellisen omistajan toimesta vissiin). kuinkas sen sais kytkettyä käynnistyyn itsestään tarpeen tullen kun muijalta ei tahdo luonnistua toi käsinkytkentä ja tykkäs kuitenkin ajaa tota?
hyvin kyllä pelas ilman sähköflektiäkin 5kk ja lämmöt aina siinä 92-96c ennenkö tää ongelma alko.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 16.07.2013. 18:35
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Henkka89
- Viestit: 9
- Liittynyt: 03.05.2013. 16:12
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Henkka89 » 17.07.2013. 20:46
tänään paiskasin paisariin ilmauslaitteen duunissa ja kuulosti tulevan ilmalukon verran ilmaa pois järjestelmästä ja änki sen tilalle parilitraa jäähdytinnestettä. lakkas siinä samassa ylikuumenemasta sitten.
nyt odotellessa uutta vesipumppua eipä se pahitteeksikaan välttämättä ole uusia.
pitäskö tää topicikki nyt sulkea jotenkin?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 18.07.2013. 10:04
Henkka89 kirjoitti: pitäskö tää topicikki nyt sulkea jotenkin?
Ei, miksi pitäis??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Henkka89
- Viestit: 9
- Liittynyt: 03.05.2013. 16:12
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Henkka89 » 18.07.2013. 12:04
Juu eihän siinä mitään. Meinaan vaan et mää oon valmis tän asian osalta. Täytyy kysellä kaikkea muuta tyhmää myöhemmin

-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 18.07.2013. 13:37
Saman otsikon alla joku muu voi kysyä lisää tai antaa osuvan vinkin, ei näitä paljoa ole lukittu ja jos ei pysy asialinjalla, niin poistellaan viestejä sitten...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
scoffer
- Viestit: 47
- Liittynyt: 19.04.2011. 21:59
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja scoffer » 18.07.2013. 13:48
Vaikka asia taisikin jo ratketa, niin noissa keitoksissa muuten kantsii myös jäähdytintä epäillä varsinkin jos on käyttänyt jäähdytysjärjestelmän paikkausainetta joka laitetaan nesteen sekaan.
Itse pähkäilin mersun kanssa lämpöongelmia pitkään kunnes tajusin ettei koko pirun jäähdytin kuumentunut suurimmasta osasta keskiosaa.. siinnä sai kättään pidellä ihan rauhassa kun reunoilla oli palovammavaaraa.
...It's better to burn out than fade away