WJ 4.7 öljyn kulutus

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
toumash
Viestit: 18
Liittynyt: 24.10.2012. 15:43
Paikkakunta: Helsinki

WJ 4.7 öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja toumash » 28.08.2013. 10:25

Huomasin muutama päivä sitten parkkihallissa ja parkkipaikalla että Jeeppi on alkanut tiputtaa öljyä. Ei mikään massiivinen vuoto mutta semmoisia peukalon kokoisia "lätäköitä" alkanut tulla 1-2 per pysähdys.

Tsekkasin sitten huolestuneena öljyn tasot ja prkl nehän on puolessa välissä tikun "add" aluetta. Motilla ajettu 168000km ja öljyn vaihdon jälkeen n. 2500km. Öljyn väri oli "normaali", eli sitä tavallista tummanruskeaa mitä se on.

Ongelma nyt se että en keväisen huollon jälkeen viitsinyt tsekata että miltä tasolta tämä putoaminen on alkanut, eli ei hajuakaan että paljonko sitä öljyä on vähentynyt.

Mitä sanoo foorumin asiantuntijat että paljonko öljyä kannattaisi lisätä?
Mikä on normaali öljynkulutus kun ajaa ruuhka-ajoa kaupungissa aamuin illoin tälleen kesä-aikaan?

Talvella seurasin tuota aktiivisemmin ja en nähnyt liikkumista suuntaan eikä toiseen (ennen öljynvaihtoa). Eli voisi olla että Jamantilta on tullut liukkaammat öljyt. :) Öljyn tiputuspaikka on moottorin takana, ei tule etuosasta mitään.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.08.2013. 13:49

Jos ennen ajettu mineraaleilla ja nyt laitettu täyssynteettistä, se olis sitten ehkä liukkaampaa :D :D ... Takastefa vuotaa, mitähän muuta siellä vois vuotaa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

toumash
Viestit: 18
Liittynyt: 24.10.2012. 15:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toumash » 28.08.2013. 16:09

JAMANT kirjoitti:Jos ennen ajettu mineraaleilla ja nyt laitettu täyssynteettistä, se olis sitten ehkä liukkaampaa :D :D ... Takastefa vuotaa, mitähän muuta siellä vois vuotaa....
Jos junttautuu auton alle kurkkimaan tai sohimaan kännykkäkameralla niin näkeekö sen stefan tai sen tippumispaikan jos se on juuri se mikä vuotaa? Pakko kyllä ottaa selvää tuosta että mistä se tulee.

Tuli mieleen myös se että nyt kun tuo auto käy maakaasulla niin öljyt pysyvät paljon puhtaampina. Synteettisissä öljyissä on niitä lisäaineita niin hitosti niin voisiko olla että tavallaan "työtön" öljy on nyt sit alkanut putsata stefoja ja muita niillä kemikaaleillaan?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.08.2013. 18:33

Ei näe purkamatta, on siellä niin paljon tukia edessä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

ZJussi
Viestit: 63
Liittynyt: 18.05.2010. 7:48
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja ZJussi » 30.08.2013. 8:08

http://www.valvoline.fi/t_maxlife.php
Jos muuta vikaa ei ole kuin pieni öljynkulutus ja -tiputus niin kannattaa tuota Valvolinea kokeilla ! Ei ole kallista , Motonetista saa ostettua. :roll:
Mulla on pyörinyt monet vuodet joka paikassa Jeeppiä Maxi-Lifet ja huonoa sanottavaa ei ole !!
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15

toumash
Viestit: 18
Liittynyt: 24.10.2012. 15:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toumash » 12.09.2013. 22:22

ZJussi kirjoitti:http://www.valvoline.fi/t_maxlife.php
Jos muuta vikaa ei ole kuin pieni öljynkulutus ja -tiputus niin kannattaa tuota Valvolinea kokeilla ! Ei ole kallista , Motonetista saa ostettua. :roll:
Mulla on pyörinyt monet vuodet joka paikassa Jeeppiä Maxi-Lifet ja huonoa sanottavaa ei ole !!
Jees, kiitos vinkistä. Mä lisäsin nyt pari viikkoo sitten sitä öljyä, ihan Bilteman perustavaraa kun kyseinen pulju on reilun kilsan päässä siitä missä asun. Mitä tapahtuu: öljyvuoto loppuu. WTF? No mietin sitten että mitä erikoista oli silloin kun kiinnitin huomion niihin pikkuläikkiin, no hiton kova ruuhka ja suhteellisen lämmin ilma, jouduin ryömiin 1,5h Helsingin keskustassa. Olisko tuo öljy pursunnu vaan kovan lämmön seurauksena jostain läpi?

Nyt seuraava arvuuttelun aihe on että miksi ilmastoinnin lämmönvaihdin pissii hirmuisen lätäkön auton alle kun sen pysäköi. Sit ei kuitenkaan anna viileetä ajaessa. Läpät varmaan jumissa ja kompura muuttaa vaihtimen jääkalikaksi joka sit sulaa kun pysäköi auton.

Kirjoita vastaus