Patriot probleemia

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
SamTheJeepMan
Viestit: 2
Liittynyt: 29.01.2012. 14:12
Paikkakunta:

Patriot probleemia

Viesti Kirjoittaja SamTheJeepMan » 15.01.2013. 21:45

Meikäläisellä on ollut -08 CRD patriot pumppusuutin diesel jo kolmatta vuotta. Kilometrejä 202000 .Tässä muutama ongelma ja ratkaisu.

Kylmäkäynnistykset olivat vaikeita -20 jälkeen. Kone ei jaksanut lähteä käyntiin. Webastolla esilämmitys kyykytti uudehkon hyytelö akun. Yritin edesauttaa sitä defan akkuvahdilla.
Lopulta käynnistysvaikeudet lisääntyivät lämpimilläkin keleillä. Niinpä kävin ostaa uuden startin (alkup. mitsubishi n.400€) ja piru kun lähti sen jälkeen hienosti käyntiin. vanhasta oli hiilet mennyt.
Defa ei tarjonut moottoriin mitään esilämmitintä. Calix tarjosi letkulämmittimen, jolle vain etsittiin sopiva versio defalta. Joka sopi akkuvahdin kanssa. Asennuspaikka oli muuten öljynsuodattimen alla, jossa lohkosta tulee letkut öljyjen lämmönvaihtimelle.

Aiemmin omituisia käynnistys/ sähkövikoja antoi (siis ilman vikakoodeja) relerasia joka on kuljettajan puolella puskurin ja kurakaaren välissä.
sieltä menee virta mm. moottorin ohjainlaitteelle. kannattaa tarkistaa!!
Mikroreleet olivat hapettuneet kun vesi ,rapa, suola olivat sitä liottaneet. Relerasia on tehtaalla laitettu ihan asiallisesti, ettei siihen pääse mitään. Suomessa sinne oli asennettu webasto alihankkijalla ja relerasia oli siten asennettu uudelleen, mutta väärin. Niistä tuli näitä outoja käynnistys ym. ongelmia.
Releiden vaihto, suojaus ja asennon muutos poistivat ongelmat tyystin.
Takuuseen en sitä saannut, vaikka virhe oli selkeä.

Olen katsastanut auton jo kolmesti ilman huomautuksia.
Merkkiliikkeessä osataan kyllä laskuttaminen, mutta miten korjaus onnistuu, on enempi asentajasta kiinni. Tämän dilemman olen poistanut tekemällä itse kaiken.

PS. Mittaristo testin voit tehdä omin konstein. Paina trippimittarin tappi pohjaan, pidä se siellä, käännä virrat päälle ja laske tapista irti. Mittaristo tekee itsetestauksen. Lopuksi se ilmoittaa EVIC näytön kautta mahdollisista vioista. Tätä voi kokeilla Jeep/Dodge/Chrysler autoissa alkaen 90 luvun alun malleista.

(Artificial intelligent doesn´t replace natural stupidity!)

:shock: :shock:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 20.01.2013. 20:29

Itsellä ei patriottia mutta seuraavia on vastaan tullut noita ropatessa.

-Lataus loppunu/Syy poikki hapettunut kaapeli akun alla ja tämä alta 100tkm ajetussa
-Cruise ei aktivoidu kuin pelkästään auton ollessa paikallaan / Syytä ei vielä keksitty
-Ajovalon poltin palanut ja uusi vaihdettu niin pysyy silti pimeänä./Syy vikakoodissa keskuselektroniikassa / Vikakoodi poistettu ja kaikki toimii. Vikakoodin sai poistettua Bosch:n monimerkkitesterillä
kozel@ircnet

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 20.01.2013. 20:39

Tarviiko Cruise alipaineen toimiakseen?
-Jostain kuulin alipainesäiliösta etupuskurin takana, säiliö vuoti aiheutti mm. ettei Gruise toiminut... :oops: -Tai sitten näin unta....
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.01.2013. 21:18

rane58 kirjoitti:Tarviiko Cruise alipaineen toimiakseen?
-Jostain kuulin alipainesäiliösta etupuskurin takana, säiliö vuoti aiheutti mm. ettei Gruise toiminut... :oops: -Tai sitten näin unta....
Ei oo noin uusissa enää alipaineella, kun ei oo mitään mitä vetää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

LazyRider
Viestit: 12
Liittynyt: 12.09.2012. 10:27
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Patriot probleemia

Viesti Kirjoittaja LazyRider » 09.09.2013. 20:06

SamTheJeepMan kirjoitti:PS. Mittaristo testin voit tehdä omin konstein. Paina trippimittarin tappi pohjaan, pidä se siellä, käännä virrat päälle ja laske tapista irti. Mittaristo tekee itsetestauksen. Lopuksi se ilmoittaa EVIC näytön kautta mahdollisista vioista. Tätä voi kokeilla Jeep/Dodge/Chrysler autoissa alkaen 90 luvun alun malleista.
:shock: :shock:
Hyvä tietää tuo mittaristo testaus :wink:
Kompassi 2.2CRD LTD v.2011 + HD1000 v.1982
Car and Bike are Made in USA

Kirjoita vastaus