Kierrokset heittelee

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
offitrippi
Viestit: 6
Liittynyt: 05.07.2013. 23:09
Paikkakunta:

Kierrokset heittelee

Viesti Kirjoittaja offitrippi » 01.10.2013. 21:12

Mikäs wj:tä vaivaa kun kierrokset hypähtää ajossa omia aikojaan? Ajaessa maantie/moottoritienopeuksia esim 2000 varvin tasaista vauhtia nousee rundit ehkä kerran minuutissa noin 300-400 sekunniksi ja palaa takaisin 2000 rundiin. Tyhjäkäynti tasainen. Citynopeuksissa ei varviheittoa esiinny.
Ei kai tämä hienohelma vaadi 98 oktaania?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.10.2013. 21:26

Meneekö ilmastointikompura silloin päälle?? Kokeile ajaa vähän aikaa lämmityslaite sammuksissa, tekeekö samaa?? Ei vaadi 98:a, jenkeillä on matalaoktaanisempaa käytössä kuin 95:nen...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

offitrippi
Viestit: 6
Liittynyt: 05.07.2013. 23:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja offitrippi » 02.10.2013. 20:28

Nyt testattu ilmastointi/lämmitys suljettuna. Ei vaikuttanut hypähtelyyn. Kone tuntuu ottavan omia kierroksia myös kun moottoritienopeudesta heittää vapaalle ja rullaa pysähdykseen. Paikalla seistessä käy nätisti.
Ei tämä 'vika' kovin haittaa (nostanee vähän bensankulutusta) ellei jotenkin pahene, mutta hiukka häiritsee tekniikkakiinnostunutta perfektionistia;).

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.10.2013. 21:16

Joku vikahan siellä on, se pitäis saada testeriin ja ajaa koeajolenkki sen kanssa, jotta näkis, mikä anturi antaa väärää tietoa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.10.2013. 17:54

Vikavalohan sitten syttyi ja puhelinkonsultaation jälkeen vikakoodiksi tuli TPS-vika, ja se tuossa pihalla vesisateessa vaihdettiin ja nollattiin muisti... Tarkkaillaan....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 10.10.2013. 0:46

Aikas yleinen. Ennen noista pystyi mittaan oomit mittarilla, mut nykyisistä ei. Miksei? Oon vaihtanu UGUun ja CHEhen mokomat...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

offitrippi
Viestit: 6
Liittynyt: 05.07.2013. 23:09
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja offitrippi » 11.10.2013. 22:24

Vikakoodi oli P0121, joka useimmin tarkoittaa vikaa kaasarin TPS-sensorissa.
Jamantilta löytii uusi osa hyllystä ja Jari ystävällisesti vaihtoi sen kaikkien muiden töidensä välissä. Ja nyt kissa kehrää taas aivan tasaisesti!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.10.2013. 8:31

offitrippi kirjoitti:...kaasarin TPS-sensorissa...
Sen verran korjaan että ei ole kaasaria, vimeinen kaasari Jeepissä oli 90-mallisessa YJ:n 4.2 -kuutosessa, läppärungossa on oikeampi nimitys!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus