WJ V8 startissa öljynpaine kateissa hetken kiristimeltä?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

WJ V8 startissa öljynpaine kateissa hetken kiristimeltä?

Viesti Kirjoittaja Jolli » 10.01.2014. 22:14

Otsikko kuvaa kaiken, eli V8 kylmäkäynnistyksessä on öljynpaineet selvästi hetken kateissa jakoketjun kiristimeltä tms, ikävää ääntä pitää n. 1sek verran kunnes käyntiääni pehmenee.

Onko kiristimessä takaiskuventtiiliä, joka pitäisi öljyt oikeassa paikassa, vai meneekö koko kiristin vaihtoon? Millainen homma?
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 11.01.2014. 12:14

Oil pressure relief valve löytyy öljypumpusta:
http://site.factorymoparparts.com/catal ... EROKEE.PDF
Ctrl+F ja hakulaatikkoon oil pump/timing chain/mikä sitten kiinnostaakin.
Vw:ssä ei aikoinaan kannattanut käyttää Tuho :lol: -merkkistä öljynsuodatinta, koska se tyhjeni itsekseen ja kylmäkäynnistys oli aina äänekäs.
Suodatin olisi helpoin kokeilla.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 11.01.2014. 12:32

Tulipas mieleen että tuho, eikun teho öljysuodatin tuolla on ja öljyhuolto olisi kyl tulossa, wix-merkkinen suodatin taitaa nyt olla hyllyssä.
Jeep Grand Cherokee WJ Overland 04
General Grabber AT2, Trail Master stage 2

Kirjoita vastaus