APUVA! L6 258 cid automaatti, montako erilaista starttia on?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

APUVA! L6 258 cid automaatti, montako erilaista starttia on?

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 27.01.2014. 0:11

vaihdoin vetolevyn ja eihän nykyinen startti yllä uuden vetolevyn hammaskehään!
Montako erilaista starttia tuollaiseen oikein on? :shock:
Nyt startin asennus pinnasta vetolevyn hammaskehälle on matkaa noin 20mm. siitä siis alkaa vasta hammaspinta.
Vuosimalli on 1987 ja 258 ja automaatti.

Näköjään vetolevy vaihtuu -87 ja -88 erilaiseen ja entinen oli -88-> ja uusi on alkuperäinen ja tarkoitettu vm-87, mutta nyt on startti uudempaa mallia :evil: Mistäs tuohon startt löytyy? Ei millään jaksaisi alkaa purkamaan....
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.01.2014. 6:57

Vanhempi on toi rotanloukku: http://www.jamant.fi/startti-l6v8-cro57 ... -1250.html ja uudempi on toi: http://www.jamant.fi/startti-xjmjyjtjzj ... p-886.html , muita ei tietääkseni ole!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 27.01.2014. 9:52

JAMANT kirjoitti:Vanhempi on toi rotanloukku: http://www.jamant.fi/startti-l6v8-cro57 ... -1250.html ja uudempi on toi: http://www.jamant.fi/startti-xjmjyjtjzj ... p-886.html , muita ei tietääkseni ole!!
Paljonkos tuossa rotanloukussa on mitta kiinnitystasosta hammaspyörään kun se on startti asennossa?
Tarviihan tuohon rotanloukkuun vielä erillisen solenoidin?
Mites tuleeko piuhat starttireleeltä ->solenoidille ja siitä startille vai mitenkä tuollainen kytketään?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.01.2014. 10:03

28CRDKJ kirjoitti:
Paljonkos tuossa rotanloukussa on mitta kiinnitystasosta hammaspyörään kun se on startti asennossa?
Tarviihan tuohon rotanloukkuun vielä erillisen solenoidin?
Mites tuleeko piuhat starttireleeltä ->solenoidille ja siitä startille vai mitenkä tuollainen kytketään?
Ei vetoa, kiinnityspisteestä rattaan etureunaan 20mm ja veto päällä about 13mm lisää. Tarvii erillisen solenoidin, eli tuon: http://www.jamant.fi/solenoidi-cro3235898-p-1187.html ja piuhat suoraan samat kuin startille, se mikä nyt menee virtalukolta solenoidin hetätteeks, uuteen solenoidiin herätteeks (nastaan S) ja akulta paksu johto toiseen ruuviin ja toisesta ruuvista paksu johto starttiin... Ei siinä mitään ihmeellistä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 27.01.2014. 11:52

Nyt siellä on tämännäköinen starttirele:
Kuva

Siitä lähtee piuhat solenoidille.
Jääkös tämä rele vielä väliin vai korvaako se solenoidi tämän?

EDIT: eikös tuo minun kuvassa ole solenoidi?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.01.2014. 12:03

Toi on just solenoidi ja kun vaihdat vanhemman mallisen startin, jätä sen nyt startille menvän ohuen piuhan pois, se tarvitsee vain sen paksun johdon...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 27.01.2014. 12:45

JAMANT kirjoitti:Toi on just solenoidi ja kun vaihdat vanhemman mallisen startin, jätä sen nyt startille menvän ohuen piuhan pois, se tarvitsee vain sen paksun johdon...
jees, mää otan noi ohkaset punaset piuhat jotka menee nyt startin solenoidille ja akulle veke. Laitan tilalle päävirtakatkaisjalta tulevan paksun piuhan ja uuden paksumman piuhan solenoidin ja startin välille.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Kirjoita vastaus