Bensa vs "kiisseli"

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 31.01.2014. 9:28

Jeepeissä (ainakin bensa) on ilmoitettu kulutuslukemat sen verran reilusti, että niihin kyllä pääsee myös oikeassa ajossa ja jopa allekin.

Omalle KJ:lle ilmoitetaan lukemat 12 maantie, 15 yhd ja 20 kaup. Vakiona pääsin helposti noiden alle. Nyt kun on 2" korotus ja hieman isommat renkaat niin menee vieläkin ilmoitettuihin lukemiin kun oikein kusi sukassa ajelee.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 31.01.2014. 17:41

No &%"½. Tulipahan sitten myytyä kaasupeli pois oikeaan aikaan. Eikä tavitse haikailla takaisin. :lol:

Croc
Viestit: 17
Liittynyt: 20.12.2008. 21:56
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Croc » 08.02.2014. 9:52

Itsellä on ajot tällä hetkellä lähinnä lyhyttä alle 10 km työmatka-ajoa (hyvillä keleillä vaihtuu Jeep toki fillariin) ja siihen käyttöön uskon kyllä bensan sopivan paremmin. Kabiini lämpenee melko nopeesti ja pätkäajo ei taida olla bensakoneelle ihan yhtä pahaa myrkkyä kuin dieselille (suodattimien tukkeutumiset yms. kauhutarinat mielessä).

Dieselit ilmeisesti vaatii nykyään viel kaverikseen Webaston/vastaavan, joka sitten taas käy akun päälle lyhyillä etapeilla. Muutamalla melko tuoreella dieselillä on tullut ajettua ja kyllähän se voimantunne alkaa olla melko vastaavaa kun vanhemmissa bensakaseissa (Bemarin 325d ja X3 3.0d kyseessä), joten ymmärrän kyllä niidenkin puoltavan paikkaansa monissa tilanteissa.
There can be only one

Kirjoita vastaus