3.1 grandin ongelmat

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

3.1 grandin ongelmat

Viesti Kirjoittaja paso » 31.03.2014. 15:30

mikähän nyt tuli kun sammuu muutaman minuutin ajon jälkeen ?? polttoaine suodatin on uusittu. tuntuisi olevan sähköpuolella vika kun kierroslukumittarin neula pomppii hetkeä ennen sammumista joskus lähtee käyntiin kolmella yrittämällä :(

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 17:19

Antaako vikakoodeja??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 31.03.2014. 19:09

ei anna mitään koodeja :cry: virta avainta kun rumppaa niin tulee näyttöön done eli eikös se tarkoita ettei ole vikakoodeja ?? tarviiko ko sydeemi pyörintä tunnistuksen ? kun lootaa siihen vaihoin niin oli se liitin vähän huonon näköinen ja kierros luku mittari tosiaan tipahtaa alas hetkeä ennen oireiden alkamista . löytyisiköhän jeepin testerillä mitään ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 19:13

paso kirjoitti:ei anna mitään koodeja :cry: virta avainta kun rumppaa niin tulee näyttöön done eli eikös se tarkoita ettei ole vikakoodeja ?? tarviiko ko sydeemi pyörintä tunnistuksen ? kun lootaa siihen vaihoin niin oli se liitin vähän huonon näköinen ja kierros luku mittari tosiaan tipahtaa alas hetkeä ennen oireiden alkamista . löytyisiköhän jeepin testerillä mitään ?
Oliskohan kampuran asennontunnistinvika!!?? Vähän kuulostaa siltä... Ainakin toi yksi mun testereistä osaa ton koneen datan!! Missäs asti sä vaikutat??
EDIT: Aijoo, Imatralla... Aika pitkä matka ajaa tänne.... Merkkiliikkeen testeri osaa, jos osaa, viimeks kun vastaavan tekniikan vikakoodeja luetutin merkkiliikkeessä, ei osannu....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 31.03.2014. 19:26

joo niin on vähän turhan pitkä matka lähtee tolla tökkimään . tarkotat sitä mikä on vänkärin puolella yläviistossa moottorin takana ?? mihin se muutes tarviaa asento tunnistuksen ??

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 19:43

paso kirjoitti:joo niin on vähän turhan pitkä matka lähtee tolla tökkimään . tarkotat sitä mikä on vänkärin puolella yläviistossa moottorin takana ?? mihin se muutes tarviaa asento tunnistuksen ??
Joo, just se, eli tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -2947.html .

Se tarvitsee siitä sen moottorin nopeustiedon lähinnä, eli että tietää, mitkä on kierrokset....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 31.03.2014. 20:09

JAMANT kirjoitti:
paso kirjoitti:joo niin on vähän turhan pitkä matka lähtee tolla tökkimään . tarkotat sitä mikä on vänkärin puolella yläviistossa moottorin takana ?? mihin se muutes tarviaa asento tunnistuksen ??
Joo, just se, eli tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -2947.html .

Se tarvitsee siitä sen moottorin nopeustiedon lähinnä, eli että tietää, mitkä on kierrokset....
eli ei lähde käyntiin ilman tota ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 20:13

paso kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
paso kirjoitti:joo niin on vähän turhan pitkä matka lähtee tolla tökkimään . tarkotat sitä mikä on vänkärin puolella yläviistossa moottorin takana ?? mihin se muutes tarviaa asento tunnistuksen ??
Joo, just se, eli tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -2947.html .

Se tarvitsee siitä sen moottorin nopeustiedon lähinnä, eli että tietää, mitkä on kierrokset....
eli ei lähde käyntiin ilman tota ?
Voi se lähteäkin, mutta käy kolmeetonnii, kun ei tietokone osaa/tiedä tiputtaa kierroksia (semmoinenkin on tullut vastaan, kone kävi koko ajan kolmeetonnii)!!! Siinähän se vaikeus on, kun ei ole aina johdonmukainen toiminta, riippuu miten hajoaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paso
Viestit: 37
Liittynyt: 02.01.2013. 10:39
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja paso » 31.03.2014. 20:37

se on paskan :D kiitos vika ainaki löyty !!! heiluu ku hullun se siellä ottanu nähtävästi osumaa lootan vaihdon yhteydessä :cry: onkohan siellä jotain luukkua minkä kautta vaihtaa vai pudotettava lootaa alas päin ?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.03.2014. 22:16

Käsi alakautta pakoputken vierestä ylös (muistaakseni) ja ruuvit auki, ja töpseli pois ja keikäle pois, ahdasta on, mutta on tehtävissä ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä... Olen kerran sellaisen vaihtanut ja ei ole luukkua ja laatikkoa ei tartte irroittaa.... Mutta ahdasta on ja ruuvien kannat on 10mm kannat (ihan vaan vinkiksi että ei tartte työkalua etsiä) ja räikkälenkki toimii hyvin, ei tartte irrottaa otetta välillä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus