WJ V8 ilmausruuvi jumissa

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

WJ V8 ilmausruuvi jumissa

Viesti Kirjoittaja dire » 13.09.2014. 18:05

Perjantaina räjähti (tai repesi) ylävesiletku, Jamantilta löytyi onneksi heti oikea varaosa ja sain kaverin hakemaan sen. Vanha hajonnut letku tarvitsi puukkoa irrotakseen, taisi olla alkuperäinen.
Ongelmaksi tässä nyt tänään tuli tuo ilmausruuvi. 8mm kuusiokoloavain sopi siihen kuin nakutettu, mutta ruuvi ei liiku sitten millään kumpaankaan suuntaan millin vertaa (koitin auttaa CRC:lläkin mutta lähti vain liat pinnalta). Muita tuohon sopivia työkaluja ei taasen itseltä löydy eikä läheisestä rautakaupastakaan löytynyt mitään lisäapuja.

Noin 1.5km päässä olisi korjaamo, uskaltaako sinne ajaa maanantaina jos täytän jäähdyttimen sen reiästä? Vajaan desin vettä sinne lorautin kokeeksi ja ilmaa kuulosti tulevan ulos...
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.09.2014. 21:20

Se on liimattu kiinni tehtaalla (enpäs muistanut mainita), vaatii ehkä vähän tohoa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.09.2014. 8:53

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-191364/

Tuollainen on hyvä laite. Ei tarvitse availla ilmausruuveja vaan tuo luo tyhjiön jäähdytysjärjestelmään ja sitten letku vaan astiaan niin se sama tyhjiö vetäisee jäähdytysnesteet järjestelmään. Vaatii tosin kompressoria kaveriksi.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.09.2014. 10:17

Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 14.09.2014. 13:30

Liimaus selventää miksi ei liiku, eiköhän tällä tiedolla pääse eteenpäin :)

Kiitos.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.09.2014. 15:37

JAMANT kirjoitti:Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Ei ole itsellä ollut moisia ongelmia. Tosin kannattaa laittaa lämppäri kuumalle että toimii niissäkin joissa on venttiili siellä lämppärin kanavissa.
Ainahan se kannattaa kyllä seurata että vedet kiertää.. teki millä tavalla vain.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.09.2014. 15:52

kozel kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Ei ole itsellä ollut moisia ongelmia. Tosin kannattaa laittaa lämppäri kuumalle että toimii niissäkin joissa on venttiili siellä lämppärin kanavissa.
Ainahan se kannattaa kyllä seurata että vedet kiertää.. teki millä tavalla vain.
Ihan sama, ei ole sen jälkeen siellä korjaamolla käytetty..... Kun jos ei osaa, niin ei osaa....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 14.09.2014. 16:53

[/quote]Ihan sama, ei ole sen jälkeen siellä korjaamolla käytetty..... Kun jos ei osaa, niin ei osaa....[/quote]

Samanlaisia ajatuksia on itselläkin joskus noussut pintaan... :|
kozel@ircnet

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 14.09.2014. 18:27

Veljellä oli onneksi sopivaa työkalua, puolen metrin vipuvarsi auttoi ruuvin kanssa kummasti :)
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: WJ V8 ilmausruuvi jumissa

Viesti Kirjoittaja WinChester » 13.07.2015. 15:14

Onkos WJ:ssä tommosta ilmausruuvia 4.0 litran koneessa jossain ja jos on niin missä? Tähän asti oon pärjänny nesteen poislaskemisen ja uudelleentäytön jälkeen syylärin vipukorkilla tai vain antamalla lämmetä ja jäähtyä ja vain täyttää paisaria tarpeeksi monta kertaa. Ilmausruuvilla tulisi kerralla.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ V8 ilmausruuvi jumissa

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.07.2015. 16:05

WinChester kirjoitti:Onkos WJ:ssä tommosta ilmausruuvia 4.0 litran koneessa jossain
Ei oo!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus