Vikakoodi P1189

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Sentti
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2014. 9:28
Paikkakunta:

Vikakoodi P1189

Viesti Kirjoittaja Sentti » 25.11.2014. 10:40

Moikka,
Minulla on Jeep Liberty CRD 2.8 vm 2006 ja ajettu 130tkm.
Siihen tehtiin noin kk sitten suuttimien kärkien vaihto sekä samalla ohivuotomittaus, joka oli 14%, saisi kuulemma olla korkeintaan 10%. Tuon korjauksen jälkeen oli vieläkin "omituinen" ja tätä palstaa tutkiessani, päätin vaihtaa MAP ja MAFF-anturit. Kun tuo MAP-anturi oli vaihdettu, heitti se koodin P1189, josta googlettamalla sain oman käännökseni jotenkin niin, että öljypaine laskenut, öljypumppu / laakerivika?
Niin ja autosta tuli ihan tehoton. Nyt se seisoo pihassa ja mietin mitä tehdä.

Yksi korjaaja veikkasi, että öljysihti voisi olla tukossa tai pohjatiivistevuoto?
Miten nyt lähden tätä asiaa selvittelemään?
Onko tuo ohivuoto sen merkki, että vika onkin moottorissa? sen korjaaminen lienee aika kallista, katselin jo vaihtokoneitakin.
Pyydänkin teiltä apuja ja ehdotuksia.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.11.2014. 11:12

Mulla tuossa 2.5 korkkas öljynpaineanturi. Vaihtaa sen tai jos intoo niin kantsii mitata öljynpaineet. Tuossa omassa myös moottorin maadoituksen parantaminen lopetti monen anturin kiukuttelun.
kozel@ircnet

Sentti
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2014. 9:28
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Sentti » 25.11.2014. 11:27

Kiitos, tarkistetaan tuo juttu seuraavaksi.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 25.11.2014. 12:01

P1189 is for the intake pressure sensor open circuit.

Tuo kopsattu lost jeep foorumilta.
eli map anrurilla katkos. Eli liitin huonosti kiinni tai kontakti huono tms yms.. voi olla että ei poistu ennen kuin nollaa koodit kun vika on ensin korjattu..
kozel@ircnet

Sentti
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2014. 9:28
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Sentti » 25.11.2014. 12:42

No tuo on helpoin tarkistaa (ehkä) tässä vaiheessa. Putsattiin sen vanha MAP-anturi varovaisesti, mutta ei tuo tuntunut toimivan ja siksi hankin uuden. Ei ollut varmaan koskaan tuota puhdistettu. Nollaamaan pääsen kyllä.

Sentti
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2014. 9:28
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Sentti » 01.12.2014. 13:00

Löytyykö keltään nopeasti sitä johtosarjakaaviota, joka lähtee MAP-anturista?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.12.2014. 17:24

kozel@ircnet

Sentti
Viestit: 6
Liittynyt: 24.11.2014. 9:28
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Sentti » 04.12.2014. 10:52

Vika löytyi. MAP-anutrin kanssa samoissa piuhoissa on jokin muu anturi, josta oli se pistoke irti / rikki. Vanha MAP-anturi oli ehjä ja nyt on uusi sitten paketissa odottamassa, jos vaikka hajoaa :D
Vikakoodi nollaantui ja auto alkoi muutenkin käymään ja kukkumaan.
Autosähkössä tuumasivat, että on voinut siinä suutinhuollossa rikkoutua ja sen jälkeenhän tuo vikakoodi / tehottomuus tuli esiin.
Kiitos teille avusta ja vinkeistä!

Kirjoita vastaus