Ei ota kierroksia kylmänä, vika vai ominaisuus?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Sittana
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2014. 21:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Ei ota kierroksia kylmänä, vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Sittana » 29.12.2014. 11:16

Terve,

Loppukesästä ostin tuollasen -93 grand cherokeen 5.2 kasilla. Kelien kylmettyä on alkanut ihmetyttään, et onko ihan normaalia ettei autolle voi antaa kierroksia kylmänä? Paikoillaan kiertää n.1500 ja kaasupoljin pysähtyy kuin seinään. Eli onko tuossa joku rajotin vai jäätyykö joku paikka jumiin? Koneen lämmöt saa olla kauan normaalissa ennen kun suostuu ottaan kaasua. Plussa keleillä toimii täysin moitteetta.

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 29.12.2014. 11:37

Jotain on jäässä/ tai rikki. Kyllä sen kierrosten määrän valitsee näissä vain kuljettaja, ei auto :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 11:37

No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sittana
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2014. 21:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Sittana » 29.12.2014. 12:05

JAMANT kirjoitti:No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Ei pysty koneen päästäkään antaan enempää kaasua. Vika alkoi jo syksyllä, kun pikkupakkasia alko ilmaantuun. Jossain on sit tosiaan kosteutta.. autolla on kyllä ajettu suhteellisen paljon eli luulis pikkukosteuksien kuivuneen.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 12:27

Sittana kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:No ei pitäis olla mitään tuommoista rajoitinta!! Siis kaasupoljin ei mene pohjaan/lattiaan asti?? Pystyykö silloin koneen päästä kääntämään läpät selälleen??
Ei pysty koneen päästäkään antaan enempää kaasua. Vika alkoi jo syksyllä, kun pikkupakkasia alko ilmaantuun. Jossain on sit tosiaan kosteutta.. autolla on kyllä ajettu suhteellisen paljon eli luulis pikkukosteuksien kuivuneen.
Ei pitäis olla mitään rajoitinta, joka sen läppäakselin rajoittaa aukeamasta!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sittana
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2014. 21:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Sittana » 29.12.2014. 12:37

Mittari näyttää sopivasti -22, joten täytyypi mennä pihalle kuumailmapuhaltimen kans kokeileen mitä kohtaa lämmittämällä kaasu vapautuu.

Sittana
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2014. 21:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Sittana » 29.12.2014. 13:02

Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.12.2014. 13:08

Sittana kirjoitti:Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.
Eli konehuoneesta pystyy kääntämään läpät auki??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sittana
Viestit: 5
Liittynyt: 28.12.2014. 21:52
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Sittana » 29.12.2014. 13:50

JAMANT kirjoitti:
Sittana kirjoitti:Joo kyllä vaijeri jäätää jostain matkalta.
Eli konehuoneesta pystyy kääntämään läpät auki??
Joo nyt kun paremmin sitä tutkailin ja sain vaijeriin sen verran löysää, et pysty kaasuvipua vääntään.

Mizku
Viestit: 16
Liittynyt: 22.09.2011. 22:40
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja Mizku » 29.12.2014. 19:15

Tuttu juttu viimetalven pakkasilta ,kun ZJ oli vähemmän käytössä.Korjaantui aina "riittävällä" tyhjä/kaasuttelulla 20-50min...
JGC

Kirjoita vastaus