Nyt on ongelma selvitetty.
Kahdessa Norjalaisessa merkkikorjaamossa: Ensinmäisessä ei homma edes kolmannella käynnilläkään selvinnyt kun lukulaitteet ei toiminut.
Toisessakin oli selvää vasta toisella kerralla, koska kuulemma tarvitsi langattomankin lukulaitteen. Antoivat sentään ne vika koodit muistoksi ja 200 ekun laskun ja sanoivat ongelman olevan
liian suuren heille joten suosittelevat toisella puolen Norjaa olevaa merkkimorjaamoa
Ruotsin puolella jonot oli noin kuukautta joten ......
Vaimon kanssa paneuduttiin oikein kunnolla meitin autotallissa: Vaimo kuskinpenkille ja vaihde vapaalle jarrupohjaan ja kaasua, ei tulosta, vaihde päälle jarrua ja pikkuisen vähemmän kaasua minä olin konepellin alla ihmettelemässä ja kuuluhan se vihellys lopulta kun uskallettiin tarpeeksi painaa kaasua ja jarruttaa samalla.
Noi hemmetin koodit joita merkki liikkeessä jumaloidaan, tarkoittivat lopulta sitä n. puolen metrin J-muotoista putkea siellä ilmafiltterikotelon alla - luulen et se on turpolta välijäähdyttäjään menevä putki. Ainakin se menee siihen isoon juttuu jonka takana on se moottorin ropeli. Ennen siinä syylärissä oli vaan moottorin jäähdytysnestettä.
Letku irti ja mattoveittellä poikki, uusi pikkupätkä kumiputkea ja kupariputken pätkä sisäpuolelle -ja kiristäjilla kiinni. koko hökötys takaisin paikalleen.
Piruvieköön se toimii, en oikein ittekkään tierä kui kauhian hämmästynyt mä oon. Varotus valot ei enään pala ja Pässi kulkee ihan normaalisti, niin pakkohan se on uskoa että onnistuttiin Vaimon kanssa.
Tässä kaikille samanlaisille uusavuttomille kuin ittekkin luulin olevani.
On HEL... VET . KUINKA TÄRKEITÄ ja hämääviä noi tietokone-vikakoodi jotut on. Merkkikorjaamossa millään muulla kuin niillä ei ole merkitystä ja aisialle ja ongelmalle ei voi tehdä mitään vaikka on hemmetin viisaita mekaanikkoja.
Tulipahan tästä itseluottamusta, pystyttiin tekemään jotain mihin merkkikorjaamon ihme mekaanikot nosti räpylät pystyyn.
Kiitos Jamatille ja muille avusta, autoitte ja lopulta uskalsimme olla tuijottamatta noita Jumalaisia vika koodeja ja toimia silleen manuaalisesti ja hirtoriassa hyväksi havaitulla tavalla.