WJ V8 ilmausruuvi jumissa
WJ V8 ilmausruuvi jumissa
Perjantaina räjähti (tai repesi) ylävesiletku, Jamantilta löytyi onneksi heti oikea varaosa ja sain kaverin hakemaan sen. Vanha hajonnut letku tarvitsi puukkoa irrotakseen, taisi olla alkuperäinen.
Ongelmaksi tässä nyt tänään tuli tuo ilmausruuvi. 8mm kuusiokoloavain sopi siihen kuin nakutettu, mutta ruuvi ei liiku sitten millään kumpaankaan suuntaan millin vertaa (koitin auttaa CRC:lläkin mutta lähti vain liat pinnalta). Muita tuohon sopivia työkaluja ei taasen itseltä löydy eikä läheisestä rautakaupastakaan löytynyt mitään lisäapuja.
Noin 1.5km päässä olisi korjaamo, uskaltaako sinne ajaa maanantaina jos täytän jäähdyttimen sen reiästä? Vajaan desin vettä sinne lorautin kokeeksi ja ilmaa kuulosti tulevan ulos...
Ongelmaksi tässä nyt tänään tuli tuo ilmausruuvi. 8mm kuusiokoloavain sopi siihen kuin nakutettu, mutta ruuvi ei liiku sitten millään kumpaankaan suuntaan millin vertaa (koitin auttaa CRC:lläkin mutta lähti vain liat pinnalta). Muita tuohon sopivia työkaluja ei taasen itseltä löydy eikä läheisestä rautakaupastakaan löytynyt mitään lisäapuja.
Noin 1.5km päässä olisi korjaamo, uskaltaako sinne ajaa maanantaina jos täytän jäähdyttimen sen reiästä? Vajaan desin vettä sinne lorautin kokeeksi ja ilmaa kuulosti tulevan ulos...
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... ja-191364/
Tuollainen on hyvä laite. Ei tarvitse availla ilmausruuveja vaan tuo luo tyhjiön jäähdytysjärjestelmään ja sitten letku vaan astiaan niin se sama tyhjiö vetäisee jäähdytysnesteet järjestelmään. Vaatii tosin kompressoria kaveriksi.
Tuollainen on hyvä laite. Ei tarvitse availla ilmausruuveja vaan tuo luo tyhjiön jäähdytysjärjestelmään ja sitten letku vaan astiaan niin se sama tyhjiö vetäisee jäähdytysnesteet järjestelmään. Vaatii tosin kompressoria kaveriksi.
kozel@ircnet
Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ei ole itsellä ollut moisia ongelmia. Tosin kannattaa laittaa lämppäri kuumalle että toimii niissäkin joissa on venttiili siellä lämppärin kanavissa.JAMANT kirjoitti:Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Ainahan se kannattaa kyllä seurata että vedet kiertää.. teki millä tavalla vain.
kozel@ircnet
Ihan sama, ei ole sen jälkeen siellä korjaamolla käytetty..... Kun jos ei osaa, niin ei osaa....kozel kirjoitti:Ei ole itsellä ollut moisia ongelmia. Tosin kannattaa laittaa lämppäri kuumalle että toimii niissäkin joissa on venttiili siellä lämppärin kanavissa.JAMANT kirjoitti:Ei vaan toimi aina kaikissa autoissa, muistan kun meidän rouvan Citikkaan vaihdettiin ekan kerran jakopää ja vesipumppu ja hain sen korjaamolta, jossa oli alipaineella laitettu vedet sisään, sain ilmata ilmausruuveista useamman kerran ja lisätä nestettä, ennen kuin alkoi kiertämään lämmityslaitteessa....
Ainahan se kannattaa kyllä seurata että vedet kiertää.. teki millä tavalla vain.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: WJ V8 ilmausruuvi jumissa
Onkos WJ:ssä tommosta ilmausruuvia 4.0 litran koneessa jossain ja jos on niin missä? Tähän asti oon pärjänny nesteen poislaskemisen ja uudelleentäytön jälkeen syylärin vipukorkilla tai vain antamalla lämmetä ja jäähtyä ja vain täyttää paisaria tarpeeksi monta kertaa. Ilmausruuvilla tulisi kerralla.
Raha ja romut rauhottaa.
Re: WJ V8 ilmausruuvi jumissa
Ei oo!!WinChester kirjoitti:Onkos WJ:ssä tommosta ilmausruuvia 4.0 litran koneessa jossain
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1