Onkos ne Jeepeissä käytetyt VM:n dieselkoneet samoja kuin mitä on käytetty Ivecoissa (Daily), Fiateissa (Ducato), Citikoissa (Jumpy) ja Peogeot (Boxer)? Ainakin kuutiotilavuudet täsmää jotenkin ja epäilys valmistusmaasta viittaisi samaan. Wikipedian mukaan mainitut automallit on keskenään jotenkin kytköksissä samoin kuten esim. VW Taro / Toyota Hi-Lux.
Ois jotain aikomusta etsiä edullinen omapainoltaan max 3500kg kuljetuslaite ja moottorin maine saisi olla parempi kuin Jeeppien dieseleissä ja varsinkin ei-Mersukoneissa.
VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Raha ja romut rauhottaa.
Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Ei oo saman tehtaan kone, ainakaan varaosakuvien kartta ei tunne noita merkkejä, tuntee Daewoon, Fordin, Gazin, Uazin, Alfa Romeon (kolme suomessa VM:n koneella tietääkseni), Austinin, Land Roverin, Toyotan, BMC:n, Chrysler/Jeepin lisäksi!! Ainiin ja Opelin!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Joo nyt löyty tarkempaa tietoa. Se on näköjään Ivecon (Industrial Vehicles Corporation) oma kone, jota on em. autoissa + muutamassa muussa. Italialaisia ne on, mutta vaatinee sen puolen asiantuntijan kertomaan onko motit millaisia. Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta. Halpojahan ne tietysti on verrattuna Meseihin yms. eikä kilsoja tulis paljoa.
Raha ja romut rauhottaa.
Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Jos ei ole oma auto kyseessä, niin ei taatusti käytetä esilämmityksiä ja jälkikäyttöjä..WinChester kirjoitti:Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta.


Ainoa millä meilläkään duunissa työkoneissa toimii jälkikäyttö on sillä, että uudemmissa vehkeissä ainoa tapa millä moottori sammuu heti on hätä- seis näppylän käyttö. Jos käännät virta-avaimesta koneen pois ja käännät välittömästi päävirrat veks, niin kone käy silti 30sek.- 1min.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Tuo toiminee kuorma-autoissa, mutta B-kortilla ajettavissa pakuissa ei varmaankaan, kun ei kai siellä ole paineilmajarruja sun muita semmosia...?Timo L kirjoitti:Jos ei ole oma auto kyseessä, niin ei taatusti käytetä esilämmityksiä ja jälkikäyttöjä..WinChester kirjoitti:Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta.Taitaa enemmän olla tyylillä kone käyntiin ja kaasu pohjaan, ajon jälkeen vauhdista virta- avain nollille ja viimeisellä metrillä kun auto vielä liikkuu hypätään vauhdissa ulos ja vaatteita vaihtamaan
![]()
Ainoa millä meilläkään duunissa työkoneissa toimii jälkikäyttö on sillä, että uudemmissa vehkeissä ainoa tapa millä moottori sammuu heti on hätä- seis näppylän käyttö. Jos käännät virta-avaimesta koneen pois ja käännät välittömästi päävirrat veks, niin kone käy silti 30sek.- 1min.Esilämmitys taas tulee puolipakolla, kun koneet ei liiku pariin minuuttiin yön yli seisottuaan kun kerää paineita yms..
Raha ja romut rauhottaa.
Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?
Sitähän minä meinasinkin, että ei paljon esilämmityksestä ja jälkikäytöstä yleensä välitetä, jos ei ole oma auto.. ainoa millä ne toimii on kun on pakko odottaa.WinChester kirjoitti:Tuo toiminee kuorma-autoissa, mutta B-kortilla ajettavissa pakuissa ei varmaankaan, kun ei kai siellä ole paineilmajarruja sun muita semmosia...?
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä