VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.02.2016. 9:33

Onkos ne Jeepeissä käytetyt VM:n dieselkoneet samoja kuin mitä on käytetty Ivecoissa (Daily), Fiateissa (Ducato), Citikoissa (Jumpy) ja Peogeot (Boxer)? Ainakin kuutiotilavuudet täsmää jotenkin ja epäilys valmistusmaasta viittaisi samaan. Wikipedian mukaan mainitut automallit on keskenään jotenkin kytköksissä samoin kuten esim. VW Taro / Toyota Hi-Lux.

Ois jotain aikomusta etsiä edullinen omapainoltaan max 3500kg kuljetuslaite ja moottorin maine saisi olla parempi kuin Jeeppien dieseleissä ja varsinkin ei-Mersukoneissa.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.02.2016. 10:38

Ei oo saman tehtaan kone, ainakaan varaosakuvien kartta ei tunne noita merkkejä, tuntee Daewoon, Fordin, Gazin, Uazin, Alfa Romeon (kolme suomessa VM:n koneella tietääkseni), Austinin, Land Roverin, Toyotan, BMC:n, Chrysler/Jeepin lisäksi!! Ainiin ja Opelin!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.02.2016. 11:55

Joo nyt löyty tarkempaa tietoa. Se on näköjään Ivecon (Industrial Vehicles Corporation) oma kone, jota on em. autoissa + muutamassa muussa. Italialaisia ne on, mutta vaatinee sen puolen asiantuntijan kertomaan onko motit millaisia. Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta. Halpojahan ne tietysti on verrattuna Meseihin yms. eikä kilsoja tulis paljoa.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 24.02.2016. 12:09

WinChester kirjoitti:Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta.
Jos ei ole oma auto kyseessä, niin ei taatusti käytetä esilämmityksiä ja jälkikäyttöjä.. :shock: Taitaa enemmän olla tyylillä kone käyntiin ja kaasu pohjaan, ajon jälkeen vauhdista virta- avain nollille ja viimeisellä metrillä kun auto vielä liikkuu hypätään vauhdissa ulos ja vaatteita vaihtamaan :lol:

Ainoa millä meilläkään duunissa työkoneissa toimii jälkikäyttö on sillä, että uudemmissa vehkeissä ainoa tapa millä moottori sammuu heti on hätä- seis näppylän käyttö. Jos käännät virta-avaimesta koneen pois ja käännät välittömästi päävirrat veks, niin kone käy silti 30sek.- 1min. :D Esilämmitys taas tulee puolipakolla, kun koneet ei liiku pariin minuuttiin yön yli seisottuaan kun kerää paineita yms..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja WinChester » 24.02.2016. 12:41

Timo L kirjoitti:
WinChester kirjoitti:Voisi tietysti ajatella, että raskaammassa kalustossa motteja käytetään erilailla kuin henkilöautoissa (eli turbojen esilämmitykset ja jäklikäytöt), mutta tiedä sitten tuosta.
Jos ei ole oma auto kyseessä, niin ei taatusti käytetä esilämmityksiä ja jälkikäyttöjä.. :shock: Taitaa enemmän olla tyylillä kone käyntiin ja kaasu pohjaan, ajon jälkeen vauhdista virta- avain nollille ja viimeisellä metrillä kun auto vielä liikkuu hypätään vauhdissa ulos ja vaatteita vaihtamaan :lol:

Ainoa millä meilläkään duunissa työkoneissa toimii jälkikäyttö on sillä, että uudemmissa vehkeissä ainoa tapa millä moottori sammuu heti on hätä- seis näppylän käyttö. Jos käännät virta-avaimesta koneen pois ja käännät välittömästi päävirrat veks, niin kone käy silti 30sek.- 1min. :D Esilämmitys taas tulee puolipakolla, kun koneet ei liiku pariin minuuttiin yön yli seisottuaan kun kerää paineita yms..
Tuo toiminee kuorma-autoissa, mutta B-kortilla ajettavissa pakuissa ei varmaankaan, kun ei kai siellä ole paineilmajarruja sun muita semmosia...?
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: VM:n dieselkone myös Euro-pakuissa?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 27.02.2016. 0:46

WinChester kirjoitti:Tuo toiminee kuorma-autoissa, mutta B-kortilla ajettavissa pakuissa ei varmaankaan, kun ei kai siellä ole paineilmajarruja sun muita semmosia...?
Sitähän minä meinasinkin, että ei paljon esilämmityksestä ja jälkikäytöstä yleensä välitetä, jos ei ole oma auto.. ainoa millä ne toimii on kun on pakko odottaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus