Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
Johan August
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18.02.2016. 23:20
- Paikkakunta: Aura
Viesti
Kirjoittaja Johan August » 04.06.2016. 0:08
Pientä päivitystä. Ensimmäinen pakoputkiston toimittaja teki oharit, seuraava putkisto lähti kyllä Saksasta mutta yllätys yllätys DPD hukkasi putken, pitkän etsinnän jälkeen putki löytyi ja se saatiin mutkien kautta toimitettua Suomeen.
Nyt autossa on uusi putkisto pakosarjoilta takapuskuriin. Putken vaihdon yhteydessä huomasin vaihtiston paineentunnistus anturin olevan rungostaan poikki, kontakti kalvo oli vielä kiinni mutta anturin sisältö oli selvästi hapettunut. Samalla paja reissulla tuli tuokin anturi uusittua. Koeajolla ei enää esiintynyt tuota P0172 häiriötä joten se näyttäisi korjaantuneen tuolla uudella putkistolla. Tuo toinen vaiva eli se että kone ei ota enempää kuin ~4000rpm vaivaa edelleen

.
-
Johan August
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18.02.2016. 23:20
- Paikkakunta: Aura
Viesti
Kirjoittaja Johan August » 07.06.2016. 22:04
Toinen koeajo ja sieltähän se perk... P0172 taas putkahti.
Lueskelin tuon Ralusa2006:n linkin läpi ja päätin että tarkastan oman moottorin timingin kun tuo kerran joskus on auki ollut.
Tulos oli kuvien mukainen

Bank 2

Bank 1
Eli tuo ongelmia aiheuttanut puoli näyttäis olevan yhden hampaan viturallaan.
Onnistuukohan tuon korjaus niinkin helposti että pultti pois, ratas pois ja takaisin ketjulle oikeaan paikkaan, nokka-akselin kääntö oikeaan asentoon ratas paikalleen ja pultti kiinni

-
Ralusa2006
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Ralusa2006 » 09.06.2016. 22:53
Hyvä että jotain vinkkiä löytyi. Mun osaaminen ei riitä kommentoida itse kysymykseen mutta laita privaa timo_l:lle tai sitten kysymystä offipalstan tekniikkaa wj topiciin. Siellä on hieman enemmän lukijakuntaa jotka osais kommentoida.
Step by step niin hyvä tulee
-
Johan August
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18.02.2016. 23:20
- Paikkakunta: Aura
Viesti
Kirjoittaja Johan August » 10.06.2016. 19:30
No niin homma hoidettu, tarkemmin kun tätä tarkasteli kävikin selväksi että jako oli KAKSI hammasta pielessä eli koneen kimpussa on aikoinaan ollut todellinen ammattilainen
Kasauksen jälkeen koekäyttö ja koe ajo, kaikki toimii niin kuin kuuluukin. Moottori kiertää iloisesti punarajalle ja vaihteisto vaihtaa virheettömästi eikä yhtään vikakoodia ilmestynyt. Moottorin käyntiääni muuttui pehmeämmäksi ja voimaa löytyy nyt todella reilusti enemmän.
Nyt pitää vielä selvittää olisiko tämä Dodgesta irroitettu moottori kenties H.O kone

-
Ralusa2006
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Ralusa2006 » 10.06.2016. 23:52
Onnittelut. Kärsivällisyys palkitaan ja hyvä että tuli kuntoon.