XJ 2.5 TD -00
XJ 2.5 TD -00
Terve.
Kaipaisin vähän viisaampien neuvoja, itselläni kun ei aikaisempaa kokemusta Jeepeistä ole ja sellainen kuitenkin olisi pakko saada...
Bongasin tuollaisen kohtuuhintaisen, karvan alle 200k ajetun, -00 XJ Power Package -Jeepin tuolla 2.5 TD -koneella. Suomi-auto ja huollot tehty 10 000 km välein, löytyvät huoltokirjasta. Tuo konehan on käsittääkseni paljon parjattu VM-diesel, kuin myös uudemmat 2.5 ja 2.8 common railit, mutta on ilmeisesti työntötankokone? Millainen tuo mahtaisi olla verrattuna noihin uudempiin CRD-dieseleihin, lähinnä luotettavuuden kannalta? Ilmeisesti ainakin kansivikoja ollut ylikuumenemisen takia ja joitain ongelmia tuon työntötangon kanssa... Onko tietoa, onko tuossa -00 mallissa yhtään saatu koneen lastentauteja parannettua? Kun käsittääkseni eniten ongelmia ollut 90-luvun koneissa. Auto on liikkeessä myynnissä, eikä myyjä osannut oikein vastata mihinkään...
Jos kulutus ei olisi ongelma, ostaisin ilman muuta tuon 4.0 bensan tai sitten KJ:n 3.7 V6:lla, mutta näillä bensahinnoilla ei ole tällä hetkellä mahdollista. Tarkoitus tehdä tuosta dieselistäkin paku, mikäli siihen päädyn... Kyllähän tuo dieselikin kuluttaa, mutta lukemat kuitenkin aivan eri luokkaa.
Harkinnassa ollut myös KJ tuolla 2.4 bensalla, mutta tehotonhan se on eikä tuostakaan koneesta kauheasti ole mairittelevia viestejä tullut vastaan...
Kaipaisin vähän viisaampien neuvoja, itselläni kun ei aikaisempaa kokemusta Jeepeistä ole ja sellainen kuitenkin olisi pakko saada...
Bongasin tuollaisen kohtuuhintaisen, karvan alle 200k ajetun, -00 XJ Power Package -Jeepin tuolla 2.5 TD -koneella. Suomi-auto ja huollot tehty 10 000 km välein, löytyvät huoltokirjasta. Tuo konehan on käsittääkseni paljon parjattu VM-diesel, kuin myös uudemmat 2.5 ja 2.8 common railit, mutta on ilmeisesti työntötankokone? Millainen tuo mahtaisi olla verrattuna noihin uudempiin CRD-dieseleihin, lähinnä luotettavuuden kannalta? Ilmeisesti ainakin kansivikoja ollut ylikuumenemisen takia ja joitain ongelmia tuon työntötangon kanssa... Onko tietoa, onko tuossa -00 mallissa yhtään saatu koneen lastentauteja parannettua? Kun käsittääkseni eniten ongelmia ollut 90-luvun koneissa. Auto on liikkeessä myynnissä, eikä myyjä osannut oikein vastata mihinkään...
Jos kulutus ei olisi ongelma, ostaisin ilman muuta tuon 4.0 bensan tai sitten KJ:n 3.7 V6:lla, mutta näillä bensahinnoilla ei ole tällä hetkellä mahdollista. Tarkoitus tehdä tuosta dieselistäkin paku, mikäli siihen päädyn... Kyllähän tuo dieselikin kuluttaa, mutta lukemat kuitenkin aivan eri luokkaa.
Harkinnassa ollut myös KJ tuolla 2.4 bensalla, mutta tehotonhan se on eikä tuostakaan koneesta kauheasti ole mairittelevia viestejä tullut vastaan...
Re: XJ 2.5 TD -00
Terve.
Jeeppi on matkustaja mukava auto ja yllättävän hyvä etenemään ihan vakionakin, joten mielestäni kelpo ostos kun hinnatkin on vastaaviin muun merkkisiiin varsin kilpailukykyiset ja rakennuspalikoita ja osia saa niin suomesta kuin maailmaltakin.
Bensakoneitahan pystyy nykyjään kohtuu rahalla muuttamaan E85 käyttöisiksi ja silloin on taas edullisempi ajaa.
Linkin takan asiasta lisää keskustelua. viewtopic.php?f=7&t=4999
2,4 litraista KJ:tä olen joskus koeajanut ja se oli tyhjänäkin niin laiska että motarin ylämäissäkin vauhti hyytyi. Itselläni on 3,7l KJ ja se on mielestäni oikea kone tuohon koriin.
Tuossa VM kone on mukava kone kun se on kunnossa, olen itse tuollaisella laina XJ:llä vedellyt muutmaa jeeppiä trailerilla ja hyvin turbon voimin jaksaa vetää.
Tärkeintä on noissa että antaa käydä enen ja jälkeen ajon ainakin 5 minuuttia jotta lämpö liikku tasaisesti kansissa ja näin vältytään todennäköisimmin kansivaurioilta.
Itselläni on elämini ensimmäinen ko. koneinen ZJ tossa pihalla joka on minulle tullut "ehkä kansi vikaisena" ja kaksi käytettyä kantta tuohonkin on jo vaihdettu. Joku päivä otan sen tutkimuksen alle ja siitä olis tarkoitus koittaa saada käyttöpeli.
Jos poistaa takapenkit niin, vakuutus maksut nousevat 100,- ja verot laskevat 400,- joten vuosi säätö olisi 300,-.
Olen ymmärtänyt että nuo CRD koneet olisivat luotettavampia vaan itselläni ei ole diisseleistä juurikaan vielä kokemusta.
t. Ismo Ämmä
Jeeppi on matkustaja mukava auto ja yllättävän hyvä etenemään ihan vakionakin, joten mielestäni kelpo ostos kun hinnatkin on vastaaviin muun merkkisiiin varsin kilpailukykyiset ja rakennuspalikoita ja osia saa niin suomesta kuin maailmaltakin.
Bensakoneitahan pystyy nykyjään kohtuu rahalla muuttamaan E85 käyttöisiksi ja silloin on taas edullisempi ajaa.
Linkin takan asiasta lisää keskustelua. viewtopic.php?f=7&t=4999
2,4 litraista KJ:tä olen joskus koeajanut ja se oli tyhjänäkin niin laiska että motarin ylämäissäkin vauhti hyytyi. Itselläni on 3,7l KJ ja se on mielestäni oikea kone tuohon koriin.
Tuossa VM kone on mukava kone kun se on kunnossa, olen itse tuollaisella laina XJ:llä vedellyt muutmaa jeeppiä trailerilla ja hyvin turbon voimin jaksaa vetää.
Tärkeintä on noissa että antaa käydä enen ja jälkeen ajon ainakin 5 minuuttia jotta lämpö liikku tasaisesti kansissa ja näin vältytään todennäköisimmin kansivaurioilta.
Itselläni on elämini ensimmäinen ko. koneinen ZJ tossa pihalla joka on minulle tullut "ehkä kansi vikaisena" ja kaksi käytettyä kantta tuohonkin on jo vaihdettu. Joku päivä otan sen tutkimuksen alle ja siitä olis tarkoitus koittaa saada käyttöpeli.
Jos poistaa takapenkit niin, vakuutus maksut nousevat 100,- ja verot laskevat 400,- joten vuosi säätö olisi 300,-.
Olen ymmärtänyt että nuo CRD koneet olisivat luotettavampia vaan itselläni ei ole diisseleistä juurikaan vielä kokemusta.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: XJ 2.5 TD -00
Kiitos vastauksesta!
Joo, kyllähän noita turbojen ja kansien leipomista on ollut monissa muissakin TD -koneissa, merkistä riippumatta, ja varmasti olisi osa ollut vältettävissä, kun olisi malttanut tuota konetta käyttää vähän ennen ja jälkeen...
Onko tuossa 2.5 TD -myllyssä muita ns. tyyppivikoja, kun tuo mahdollinen kansiongelma ja ilmeisesti tankojen keinuvipujen kanssa vissiin kans jotain... Jakopäähän noissa tankokoneissa on kai rattailla, että siitä ei tarvi huolehtia?
Joo, kyllähän noita turbojen ja kansien leipomista on ollut monissa muissakin TD -koneissa, merkistä riippumatta, ja varmasti olisi osa ollut vältettävissä, kun olisi malttanut tuota konetta käyttää vähän ennen ja jälkeen...

Onko tuossa 2.5 TD -myllyssä muita ns. tyyppivikoja, kun tuo mahdollinen kansiongelma ja ilmeisesti tankojen keinuvipujen kanssa vissiin kans jotain... Jakopäähän noissa tankokoneissa on kai rattailla, että siitä ei tarvi huolehtia?
Re: XJ 2.5 TD -00
Niissä voi työntötanko hypätä poispaikaltaan ja jää venttiili sitten auki, on saatavilla lisä osa jonka asentamalla estää moisen. Vaan aika harvakseen olen kuullut näin käyvän. Yhden tälläisen olen hinanutt korjaamolle ja oli jo samana päivänä kuulemma korjattu.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: XJ 2.5 TD -00
No ei se venttiili auki jää, mikäs sen auki pitäis, jos tönäri ei oo tiellä? Kyllä venajousi sen venan sulkee, niinkuin muulloinkin!! -00:ssa pitäis olla jo tehtaan jäljiltä ne paremmat ohjurit nostajan päässä, jotka pitää työntötangon paikoillaan....ImacInnes kirjoitti:Niissä voi työntötanko hypätä poispaikaltaan ja jää venttiili sitten auki, on saatavilla lisä osa jonka asentamalla estää moisen. Vaan aika harvakseen olen kuullut näin käyvän. Yhden tälläisen olen hinanutt korjaamolle ja oli jo samana päivänä kuulemma korjattu.
t. Ismo Ämmä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ 2.5 TD -00
Jaa?
Tän minkä hinasin korjaamolle niin, startatessa oli ilmanputsariin linja auki kokoajan joten päättelin että imu venttiili on auki kokoajan?
t. Ismo Ämmä
Tän minkä hinasin korjaamolle niin, startatessa oli ilmanputsariin linja auki kokoajan joten päättelin että imu venttiili on auki kokoajan?
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: XJ 2.5 TD -00
No voihan se olla jos on jäänyt se työntötanko sinne keinuun kiinni ja mutkalla ja alapää ei osu nostajaan, vaan viereen, mutta dieselit ei kyllä ole vapaasti pyöriviä, mäntä sulkee sen venttiilin kyllä ja sitten se ei enää aukea, ennenkuin on työntötanko paikoillaan...ImacInnes kirjoitti:Jaa?
Tän minkä hinasin korjaamolle niin, startatessa oli ilmanputsariin linja auki kokoajan joten päättelin että imu venttiili on auki kokoajan?
t. Ismo Ämmä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ 2.5 TD -00
Joo, en tiedä jotta miten se työntötanko tässä irti oli, vaan saivat samana päivänä kuntoon joten ei tainnut osia olla hajalla?
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: XJ 2.5 TD -00
Mulla wj:ssä vakuutusmaksut laski 200€ pakuksi muuttamisen myötä.ImacInnes kirjoitti:
Jos poistaa takapenkit niin, vakuutus maksut nousevat 100,- ja verot laskevat 400,- joten vuosi säätö olisi 300,-.
t. Ismo Ämmä