Morjes.
Onko 3.7 V6 -motilla varustettujen Jeeppien omistajilla, tai muilla, kokemusta/tietoa noista venttiilien "renkaiden" hajoamisesta? En tiedä, mikä se on viralliselta nimeltään suomeksi, enkuksi valve seat... Siis rengas, joka on kannen alapinnalla imu-/pakokanavan suulla.
Esim. tossa kuva: http://www.benplace.com/valve_seat/seat6.jpg
Netti pullollaan jenkkisivuja, joilla autonomistajat kiroavat kilpaa kyseistä konetta, kun on ko. renkaita hajonnut ja rikkonut mäntiä, pyttyjä ym. ja useimmiten mennyt koko kone vaihtoon...
Onko tietoa, onko noita esiintynyt miten paljon Suomessa ja onko ominaisuus mahdollisesti korjattu jossain vuosimallissa?
3.7V6 KJ, valve seats
Re: 3.7V6 KJ, valve seats
Sama asia koskee myös 4,7 V8:aa ja 5,7 hemiä. Kaikissa on samaa ongelmaa, mutta ainakin sen mukaan mitä itse asiasta nähnyt niin useimmiten rinkula/ rinkuloita tippuu vain jos kone on päässyt ylikuumenemaan. Uudemmissa koneissa asialle ilmeisesti myös on tehty jotain jos nettiä on uskominen.
Tiedä sitten yleisyydestä, valmistajat kun ei näistä yleensä tapaa mitään sanoa
Olisikohan vähän sama kuin 4.0- kuutosen '00 vuodesta eteenpäin olevien alkupään 0331- kansien suhteen: niitä halkeaa selvästi enemmän kuin muita suoran kuutosen kansia, mutta ei ne mitään erityisen yleisiä vikoja ole. Chrysler ei varsinaisesti koskaan myöntänyt että 0331:ssä olisi ollut vikaa suunnittelussa, mutta niiltä kuitenkin tuli reilun parin vuoden jälkeen parannettu 0331 "TUPY"- kansi, mitkä eivät halkea.
Tiedä sitten yleisyydestä, valmistajat kun ei näistä yleensä tapaa mitään sanoa

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: 3.7V6 KJ, valve seats
Joo, oon kans käsittänyt, että sama koskee myös noita kahta muuta saman firman konetta.
En mäkään tiedä Suomesta kuin yhden tapauksen, jossa rinkula oli hajonnut ja rikkonut aika hyvin koko myllyn. Oli päädytty vaihtamaan koko kone. Että joka tapauksessa ihanan kallista...
Noi renkaat on ilmeisesti vaan prässätty paikoilleen? Mietin, että onkohan kukaan tehnyt varmuuden vuoksi noiden kaikkien 12 renkaan vaihto-operaatiota joihinkin kestävimpiin?
En mäkään tiedä Suomesta kuin yhden tapauksen, jossa rinkula oli hajonnut ja rikkonut aika hyvin koko myllyn. Oli päädytty vaihtamaan koko kone. Että joka tapauksessa ihanan kallista...
Noi renkaat on ilmeisesti vaan prässätty paikoilleen? Mietin, että onkohan kukaan tehnyt varmuuden vuoksi noiden kaikkien 12 renkaan vaihto-operaatiota joihinkin kestävimpiin?
Re: 3.7V6 KJ, valve seats
Millä lailla kestävämpiin?? Kun ongelma on se että rauta ja alumiini on yhdistetty tiukalla sovituksella, ja kun koneen tarpeeksi monta kertaa keittää, niin se pesä on väljä ja rautaholkki putoaa alas ja tuho on valmis. Mulla on tiedossa kanssa yksi 4.7V8 -koneinen, josta putos kasipytyn seetirengas, hajos vain kansi siitä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1