Morjensta pöytään!
Olen ollut vm 2002 2,5 manuaali Kj Cherokeen "onnellinen" omistaja parisen vuotta.
Noh, autoahan on laitettu kuin Iisakin kirkkoa. Ei ole ollut ongelmia, jotta minnehän liiat laittaisi.
Perus kulutusosien lisäksi vaivana on ollut, notta auto tupsahtaa sammua vedätettäessä kaasulla.
Ominaisuuden esiintymistiheys ei ollut mitenkään häiritsevä, kerran puoleen vuoteen tjtn. Sitten kerran kuussa, sitten useammin.
Noh eihän siinä. Korjataan, onhan näitä romuja ennenkin rassailtu.
Polttoaineensuodattimen jalka kun olikin jo vaihdettu, ja polttoainepumppu laitettu uusinpa sitten syöttösolenoidin kun tuntu reilin paineet nousevan liikoja ja äänti välillä notta kraak. ajattelin, jotta tais tulla kuntoon. Luulin väärin.
Ajelin taas ja pätki milloin pätki. Sitten rupes kylmäkäynnistys olemaan jo todella heikkoa, kunnes eräs aamu ei vaan käynnistynyt enää vaikka kuinka hinkutti. Noh, korjataan.
Reilin päässä oleva ylipaineventtiili laski suoraan läpi. Eipä siinä, uutta tilalle. Kävin vielä polttoainelinjan läpi ja puhdistin tankin. Ajattelin notta nyt toimii. Ja toimihan se..
Tässä vaiheessa tuumasin, että koska autolla oli jo kelattu lähemmäs 380tkm niin taidanpa lähteä suurelle Saksan maalle ja noutaa vähenmän juosseen hopan kun nyt niin kuitenkin tuohon malliin olen tykästynyt.
Ja eikun matkaan ja 130tkm ajettu (man) 2,5 2004 kainalossa kotiin.
Noh, olipahan epäuskoinen olo kun matkalla lautalle auto, kovin tutun tuntuisesti otti ja tupsahti sammua vedätettäess..PRKL!
Siinä hetki venailtiin ja kevyellä kaasulla Kuopioon. Eihän siinä. Korjataan. Sehän on se reilin ylipaineventtiili.
Tulin kodekseen ja hommasin toiseenkin autoon uuden venttiilin ja eiku kiinni. Oli siinä jotain vaikutusta; nyt "uusi"-auto sammuu jo reippaalla kaasutuksella (vapaalla) kahdessa ja puolessa tonnissa. PLAAH.
Kotona sama meno jatkuu edelleen myös vanhassa autossa (ylläri). Erona entiseen yp-venttiilin vaihdon jälkeen on, että ei ole tarvinnut odottaa (edes,enää) viittä minuuttia kun jaksaa taas käynnistyä.
En ole vielä vaihtanut uudenpaan suodattimen jalkaa tms puhdistellut MAPpeja, oli pakko päästä terapioimaan itteensä tässä välissä tänne.
Olen lukenut Tämän foorumin kannesta kanteen ja LOSTjeepin ja ja ja...
Siellä ne pihassa seisoo. Kylminä. Vierekkäin. 2 Kasaa paskröhm ominaisuuksia.
Ideoita siis on mutta tuntuu, että niitä on ihan liikaa. Vikakoodeja ei näkynyt, ainakaan mittaristossa.
Pahoittelut hetkittäin sekavasta ja pitkästä tekstistä. Kiitos kun jaksoit lukea.
Oi Tietäjät tietäkää!!!
A P U A
Olipa kerran 2x murheenkryyni KJ 2,5 crd
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.01.2017. 20:00
- Paikkakunta: kuopio
Re: Olipa kerran 2x murheenkryyni KJ 2,5 crd
Osta bensakoneella 
Italiassa osataan tehdä pizzaa, pastaa, ja kenkiä. Sen sijaan dieselmoottorin ja monien muiden liikkumiseen liittyvien valmistaminen ei välttämättä onnistu ihan yhtä menestyksekkäästi.

Italiassa osataan tehdä pizzaa, pastaa, ja kenkiä. Sen sijaan dieselmoottorin ja monien muiden liikkumiseen liittyvien valmistaminen ei välttämättä onnistu ihan yhtä menestyksekkäästi.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Olipa kerran 2x murheenkryyni KJ 2,5 crd
Suuttimien ohivuodot mittaisin tai mittauttaisin. Yks tuollanen 2.8 samoilla oireilla tullut vastaan ja yks suutin viallinen sekä sen vaihdolla lähti toimii.
Ja kierrä kaukaa *** Dieselhuolto Naumanen*** kelloniemessä. Mulle tuli turha 4x suuttimen vaihto ja seuraavana aamuna sama vika.
Kun sain käyntiin ni ajoin samoilla vedoilla kotiin helsinkiin ja tutkailun jälkeen löyty katkennus O-rengas suodattimen jalassa.
Kolme suutinta kohtalaista ja yksi sökö kun sain ne kotia.. joo ku tiputti kärki edellä betoni-lattiaan ja sitä kun yritti kopata niin potkasi seinään sen vielä. Ei kuulemma sellaisesta hajoa..
Kummasti oli yhdestä se sähköliitinkin kappaleina.
Niin ja korkkasivat vielä yhden suuttimen kiinnityspultin kierteetkin kannesta. Korjasivat sen sitten seuraavalla kerralla ja oli puhe että seuraavan kerran siellä käydessä käyn vielä näyttämässä että tarkastavat sen kun ei meinannu alkaa pitämään. No seuraavan kerran kävin siellä niin "ei takuuta, voidaan tarkastaa mutta siitä tulee laskua".
Olis pitäny uskoa jo kun aikaisemmin kun dieselin savutustesti tuosta samasta autosta oli niin uskomattoman vaikea suoritus niille. Ainoa testipää oli se magneettinen värinäpää ja todella vaikeaa ilmeisesti saada se kiinni tuohon. Ajattelin viedä sinne mitattavaksi ohimennen että ei turhaan kierrättele konttorilla harjotellessaan.. No nämä kierrätteli siitäkin edestä ja hintakin oli lopulta tuplat mitä konttorilla olis tullu maksamaan.
Ei tartte meikäläisen enää käydä siellä. Ennemmin hankin vaikka autolle kyydin takas pk-seudulle jos vielä sattuu kiukuttelemaan siellä suunnalla.
Ja kierrä kaukaa *** Dieselhuolto Naumanen*** kelloniemessä. Mulle tuli turha 4x suuttimen vaihto ja seuraavana aamuna sama vika.
Kun sain käyntiin ni ajoin samoilla vedoilla kotiin helsinkiin ja tutkailun jälkeen löyty katkennus O-rengas suodattimen jalassa.
Kolme suutinta kohtalaista ja yksi sökö kun sain ne kotia.. joo ku tiputti kärki edellä betoni-lattiaan ja sitä kun yritti kopata niin potkasi seinään sen vielä. Ei kuulemma sellaisesta hajoa..

Niin ja korkkasivat vielä yhden suuttimen kiinnityspultin kierteetkin kannesta. Korjasivat sen sitten seuraavalla kerralla ja oli puhe että seuraavan kerran siellä käydessä käyn vielä näyttämässä että tarkastavat sen kun ei meinannu alkaa pitämään. No seuraavan kerran kävin siellä niin "ei takuuta, voidaan tarkastaa mutta siitä tulee laskua".
Olis pitäny uskoa jo kun aikaisemmin kun dieselin savutustesti tuosta samasta autosta oli niin uskomattoman vaikea suoritus niille. Ainoa testipää oli se magneettinen värinäpää ja todella vaikeaa ilmeisesti saada se kiinni tuohon. Ajattelin viedä sinne mitattavaksi ohimennen että ei turhaan kierrättele konttorilla harjotellessaan.. No nämä kierrätteli siitäkin edestä ja hintakin oli lopulta tuplat mitä konttorilla olis tullu maksamaan.
Ei tartte meikäläisen enää käydä siellä. Ennemmin hankin vaikka autolle kyydin takas pk-seudulle jos vielä sattuu kiukuttelemaan siellä suunnalla.
kozel@ircnet
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: Olipa kerran 2x murheenkryyni KJ 2,5 crd
Älä ainakaan homma tuota suodattimen jalkaa missä on se kierteellä avattava pumppu ja sitten sellainen muovikorkki.
No jos ostat niin laita muovikorkin kierteisiin ainakin heti joku kierretiivisteaine joka kestää öljyjä ja kaasuja. Omassa loppu sammuilut kun korkin tiivisti.
http://www.dieselkontor.de/product_info ... j5tashgci1
Siinä Saksan maalta suodatinjalka, ei ole hinnalla pilattu.
No jos ostat niin laita muovikorkin kierteisiin ainakin heti joku kierretiivisteaine joka kestää öljyjä ja kaasuja. Omassa loppu sammuilut kun korkin tiivisti.
http://www.dieselkontor.de/product_info ... j5tashgci1
Siinä Saksan maalta suodatinjalka, ei ole hinnalla pilattu.
Jeep Cherokee 2.8CRD
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2

Re: Olipa kerran 2x murheenkryyni KJ 2,5 crd
Omasta liimasin ne korkit kiinni. Muistaa vaan uuden filtterin täyttää valmiiksi kun sen asentaa niin hyvin pärjää. Ellei sitten ole laittanu sähköistä pumppua jollainen oli omassa useamman vuoden.
Uudemmasta KJ:sta saa sellasen paremman jalan siihen ja siihen vissiin käy ne anturin liittimetkin suoraan.
Uudemmasta KJ:sta saa sellasen paremman jalan siihen ja siihen vissiin käy ne anturin liittimetkin suoraan.
kozel@ircnet