Lorina lämppärin kennosta...

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Dormie
Viestit: 74
Liittynyt: 23.03.2015. 21:24
Paikkakunta: Nurmijärvi

Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja Dormie » 18.05.2017. 11:18

Kenno lorisee. Erityisesti kun seisot tyhjäkäynnillä ja lisäät kierroksia koneeseen. Eikö ton 3,7 koneen pitäis ilmautua itsekseen paisarin kautta... Mitä pitää tehdä, että lorina loppuu? Ilmausruuvista kuplii ilmaa kun sen avaa koneen käydessä. Kone käy ok, vikakoodeja ei ole, eikä putken päästä tule höyryä. Voisiko kuitenkin olla joku painevuoto jäähdytysjärjestelmään, kansitiiviste vuotaa?
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel

HendriXXX
Viestit: 32
Liittynyt: 23.01.2015. 12:37
Paikkakunta: KuUSAmo
CONTACT:

Re: Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja HendriXXX » 21.05.2017. 8:53

Mulla lorisi kans omassa -95 4.0L Grandissä. Nesteitä ei kadonnu. Sitte ku alko kenno vuotaa hieman ja vaihdoin sen uuteen ni loppu lorinat. Se vanha oli aika tukossa kun lämpöäkään ei koppiin hirveesti tullu, ni epäilen että sillä tukkoisuudella oli jotain tekemistä lorina kans.
Chrysler 300, 383-4bbl -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 29.05.2017. 1:31

Katso ensin onko kaikki letkut paikoillaan kunnolla / vuotavatko jostain. Säädä sen jälkeen sisältä ensin lämmöt täysille ja sitten konehuoneesta syylarin ilmausruuvi auki. Sitten vain kone käyntiin. Kun koneen lämmöt ovat nousseet niin että termostaatti on auennut, niin pääsee lämppärin letkuissa oleva ilma liikkeelle ja poistuu ilmausruuvin kautta. Anna käydä vielä hetki. Sen jälkeen koneen käydessä ilmausruuvi kiinni ja sitten kone sammuksiin.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.05.2017. 2:58

Missä on syylärin ilmausruuvi...? :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.05.2017. 11:50

rane58 kirjoitti:Missä on syylärin ilmausruuvi...? :oops:
Toisissa malleissa on ja toisissa ei, ei noissa 3.7 ja 4.7:kaan ole syylärissä sitä, se on oikeastaan ylävesiletkun koneen puoleisessa letkukotelossa (tjsp), eli siinä missä sulla on termarikoppa, kun noissa kahdessa koneessa termari onkin alavesiletkussa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Dormie
Viestit: 74
Liittynyt: 23.03.2015. 21:24
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Lorina lämppärin kennosta...

Viesti Kirjoittaja Dormie » 30.05.2017. 9:41

Tein jo silloin ensi töikseni noi GeneralJ:n ehdottamat jutut; ei vaikutusta. Tehtaan ohjeen mukaan lämppärin kennon pitäisi ilmautua itsekseen paisarin kautta.

Kenno antaa hyvin kuumaa ja kylmää, eli ihan tukossakaan se ei voi olla.
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel

Kirjoita vastaus