2.8 CRD

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4893
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.04.2017. 10:19

Hunter kirjoitti:Timo L "Swirl ongelma on ihan tuttu juttu mersupiireissä, mutta on helppo vika korjata kunhan sen tekee ennenkuin iso ongelma tulee :lol:"

Eli käytännössä ottaen mitä pitäisi tehdä 3,0 swirl asialle? Ohjelmoida pois vai jotain muuta?
Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee, kun töpseli irti ja ohitusvastus tilalle... Löytyy hyllystä töpseliin sopivaa liitintä vastuksella...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

JiiPee
Viestit: 109
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 25.04.2017. 9:55

JAMANT kirjoitti:
Jorma kirjoitti:Lisäänpä minäkin kysymyslistaan jos joku tietää: Onko Jeepin 3.7 ja 3.8 sama kone? Jos ei ole niin mikä idea on ollut tehdä kaksi erilaista samankokoista kuutosta? Vai onko 3.8 uudempi versio 3.7 'sta?
Ei ole sama kone, ei edes lähelle!! Idea?? Ei näissä tehtaiden hommissa mitään ideaa ole, eikä logiikkaa....
No onko 3.6 sama kuin 3.7?

esim. https://www.blocket.se/stockholm/Jeep_w ... ca=1_8&w=3

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4893
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.04.2017. 10:45

JiiPee kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jorma kirjoitti:Lisäänpä minäkin kysymyslistaan jos joku tietää: Onko Jeepin 3.7 ja 3.8 sama kone? Jos ei ole niin mikä idea on ollut tehdä kaksi erilaista samankokoista kuutosta? Vai onko 3.8 uudempi versio 3.7 'sta?
Ei ole sama kone, ei edes lähelle!! Idea?? Ei näissä tehtaiden hommissa mitään ideaa ole, eikä logiikkaa....
No onko 3.6 sama kuin 3.7?

esim. https://www.blocket.se/stockholm/Jeep_w ... ca=1_8&w=3
Missä Jeepissä on 3.6??

Ai noin uudessa!! Ei ole sama... 3.7 on OHC-kone, toi 3.6 on DOHC-kone!
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
petkele
Viestit: 47
Liittynyt: 23.05.2013. 15:06
Paikkakunta:

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja petkele » 15.06.2017. 16:58

Miten 2.8 CRD:ssä on kestäneet turbot? Millä kilometreillä mennyt vaihtoon?
-03 KJ 2.8CRD A

MSiekkinen
Viestit: 106
Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
Paikkakunta: Konnevesi

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja MSiekkinen » 17.06.2017. 9:13

Omalla ajettu 270 000 ja ei vielä ole mennyt... Tai tiedä jos aikaisemmin vaihettu joskus... Mutta en ole ainakaan ole mistään lukenut että olisi mitään ongelmaa turboissa... Toisin kuin vagilla
Jeep Cherokee 2.8CRD

Yeti chiptune Stage 1... eiku 2 :lol:

kozel
Viestit: 1281
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.06.2017. 9:44

Turbon kesto on paljon kiinni siitäkin miten sillä on ajettu.. muistettu jälkikäytöt sun muut yms..
kozel@ircnet

MSiekkinen
Viestit: 106
Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
Paikkakunta: Konnevesi

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja MSiekkinen » 17.06.2017. 10:02

Jep, eli ihan rauhassa vähän aikaa käyttää ennenkuin lähtee ja sitten vähän aikaa käyttää ennenkuin sammuttaa.

En ainakaan omassa ole huomannut tuota niin pahaa karstoittumisongelmaakaan kui vagilaisissa vaikka automaatti ja suurin osa on tuota matka-ajoa sekä hitaasti metsäteitä.

Öljy on myös tärkeässä osassa. Eli ei kannata mitään halpispaskaa ja tuhkapöllyä käyttää :lol:
Jeep Cherokee 2.8CRD

Yeti chiptune Stage 1... eiku 2 :lol:

Avatar
bilbo4u
Viestit: 87
Liittynyt: 05.08.2014. 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja bilbo4u » 27.06.2017. 20:07

Miten lienee nuo etu- ja jälkikäteen käyttämiset turbon suojelemiseksi. Uskoisin, että jos kovalla käytöllä on, niin on hyvä antaa palautua ajon jälkeen, tai viimeisten kilometrien aikana. Mitä muut on mieltä? Muutama turboauto on ollut ja ihan normaalisti niillä olen ajellut.
"on tärkeää että auton moottoriöljy on lämmintä ennen kuin moottorista otetaan täysiä tehoja ulos." ja "kovassa käytössä ahdin saattaa kuumentua niin, että moottorin yhtäkkisen sammutuksen jälkeen sen laakereilla oleva öljy saattaa palaa kiinni." http://www.is.fi/autot/art-2000001227207.html

kozel
Viestit: 1281
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja kozel » 24.07.2017. 10:29

bilbo4u kirjoitti:Miten lienee nuo etu- ja jälkikäteen käyttämiset turbon suojelemiseksi. Uskoisin, että jos kovalla käytöllä on, niin on hyvä antaa palautua ajon jälkeen, tai viimeisten kilometrien aikana. Mitä muut on mieltä? Muutama turboauto on ollut ja ihan normaalisti niillä olen ajellut.
"on tärkeää että auton moottoriöljy on lämmintä ennen kuin moottorista otetaan täysiä tehoja ulos." ja "kovassa käytössä ahdin saattaa kuumentua niin, että moottorin yhtäkkisen sammutuksen jälkeen sen laakereilla oleva öljy saattaa palaa kiinni." http://www.is.fi/autot/art-2000001227207.html
Kaverilla on pajero missä sanotaan tyyppiviaksi turbo ja kansivikoja. Sillä on uudesta asti ollu se ja turbotimerin kanssa. Ajettu jotain 600tkm ihan käyttöautona ja ei oo kertaakaan konetta tarvinnu aukoa..
kozel@ircnet

JiiPee
Viestit: 109
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 29.07.2017. 16:23

Tässä ketjussa on puhuttu uusista moottorissa niin ostin Wranglerin 3.8 bensa. Katotaan mitä tuleman pitää!! 8)

Maastis
Viestit: 29
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.8 CRD

Viesti Kirjoittaja Maastis » 10.02.2019. 14:20

Hei

Sattumalta huomasin tämän vanhan topicin. Hieman kiinnostais tuollainen 4 ovinen Wrangler... riippuen vähän kumman auton tarpeen nyt sitten korvaisikin niin bensa tai dieseli... Jos ajattelis ensin bensaa, niin kuinka kulutuksen ja käyttöominaisuuksien suhteen 3.8 VS 3.6? 3.8 mallit alkais olla jo kohtuu hintaisia, mutta olisko käytössä kuitenkin 3.6 malli satsauksen arvoinen?

Sitten dieselinä. Tuo VM mersumiestä hirvittää... mutta olisko nämä uudemmat painokset kuitenki kelvollisia käyttöauton koneita? Mersun CDI dieseleillä ajaneena ne on ollut ainakin varsin luotettavia pelejä. Suuttimen pohjatiivisteitä olen rivi 5 koneeseen vaihdellut muutaman. Sillä rullasin jotain 340tkm. Nyt V6 ja vielä ei tekniikkapuolelle ole tarvinnut kajota ja mittarissa 230tkm. Näitä ennen oli 170CDI jolla päästelin ilman rnsimmäistäkään ongelmaa 350tkm...

G mersua mieli tekisi, mutta hinnat on niin pilvissä, että ei varmaan tässä elämässä. Wrangler kuitenkin mielyttäis silmää hyvinkin ja varmaan pärjäis samat mettäautotoet mitä nykyisellä KJ jeepilläkin...

Kirjoita vastaus