Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Ongelmia käynnistymisen kanssa. Jos Jeeppi on seissyt esim yön yli ja käynnistän sitä, niin moottori hörähtää hienosti käyntiin, mutta sammuu saman tien. Tämän jälkeen ei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaisin starttia. Kunnes noin 1-1,5 min kuluttua moottori jälleen hörähtää käyntiin niin kuin mitään erikoista ei olisi tapahtunutkaan. Ei siis mitään röpeltämistä sammuessa tai uudelleen käynnistyessä. Ja tämän päivän ensimmäisen käynnistymisen jälkeen auto starttaa normaalisti vaikka olisi parkissa parikin tuntia. Sitten taas pidemmän seisokin jälkeen (yön yli) sama ongelma.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Vetää ilmaa suodattimelle jostain, yleensä se on se suodatimen jalka joka kusee. Kun ei oo sähköistä siirtopumppua. Laita sellainen mahdollisimman lähelle tankkia ja jos vuotaa niin näet mistä vuotaa, kun linja paineistuu. Ja jos ei näy, vuotaa ilmaa sisään ennen pumppua, eli tankin päältä/sisältä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Mulla teki WJ samalla koneella perjantaina silleen et ensin ajelin puoltoistatuntia matkaa ja pysähdyin huoltsikalle, kun olin lähdössä ni starttas normaalisti mutta ei luvannut ollenkaan, jonkun 5 min ootteelin ja koodeja lueskelin ni sitte hörähti ihan normisti, huomasin kyllä että selkeetä tehdon puutetta oli ja tuntu kun ei olis ahtanut yms eli ihan pirun laiska.
Sunnuntaina kun olin lähdössä niin kylmänä starttas ja hörähti ja sammu heti, toistin jonkun 5 kertaa starttauksen niin lähti rykimällä käyntiin ja nakutti samallatavalla kun joskus aijemmin ku suuttimen kärki oli halki, no annoin ruksuttaa ja lähtin kotia ni pelas ihan normisti koko parin tunnin matkan ja vedotkii oli tallella.
Konehuoneeseen vaihdoin reilu vuos sitten kaikki polttoainepuolen muoviputket, eli ne 3kpl mitä settinä myydään, mitään vuotoja ei näy missään.
Ainut koodi oli nokka-akselin asentotunnistin mutta se on koodia antanu mulla aina satunnaisesti joten en usko sen vaikuttavan.
Mittaristossa ei pala myöskään mitään ylimmääräsiä valoja.
Vaikuttaa siis että olis ilmaa systeemissä, pitää kohta koittaa miten se tänä aamuna hörähtää.
Sunnuntaina kun olin lähdössä niin kylmänä starttas ja hörähti ja sammu heti, toistin jonkun 5 kertaa starttauksen niin lähti rykimällä käyntiin ja nakutti samallatavalla kun joskus aijemmin ku suuttimen kärki oli halki, no annoin ruksuttaa ja lähtin kotia ni pelas ihan normisti koko parin tunnin matkan ja vedotkii oli tallella.
Konehuoneeseen vaihdoin reilu vuos sitten kaikki polttoainepuolen muoviputket, eli ne 3kpl mitä settinä myydään, mitään vuotoja ei näy missään.
Ainut koodi oli nokka-akselin asentotunnistin mutta se on koodia antanu mulla aina satunnaisesti joten en usko sen vaikuttavan.
Mittaristossa ei pala myöskään mitään ylimmääräsiä valoja.
Vaikuttaa siis että olis ilmaa systeemissä, pitää kohta koittaa miten se tänä aamuna hörähtää.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Reilu puol vuotta näköjään mennyt ja nyt teki saman.
Häröä edeltävä toiminta oli jotakuinkin samaa settiä kun tuossa edellisessä viestissä mainitsin eli noin pari tuntia yhtäsoittosta ajoo jne...
Nyt huomas ennen häiriöö että vedot hukassa ihan yks kaks ja ei kule minnekkään, just ja just jakso 100km/h mennä melko tasasella ehkä loivassa ylämäessä.
Mitään pätkimistä tai epätasasta käyntiä ei havaittavissa, starttaa hyvin mutta ei saa polttoainetta ainkanaan koneeseen asti.
Tällä kertaa starttuutti about 4 kertaa samalla kun yritin olemattomia koodeja lukea, sen kerkesin kahtoo että kampuran nopeus tieto tulee ainakin, rail paineita meinasin seuraavaks kattoo mut sit se lähtikin käyntiin ja nyt taas toimii normaalisti.
Hankala jäljittää ja tutkia kun ei saa vikatilaa päälle eikä auto tunnu jättävän mitään vikamuistiin.
Niin ja tuohon ilmaa järjestelmässä en jaksa oikein enää uskoo, muutaman kerran oli kevään/kesän aikana suuttimet pöydällä ja sen seurauksena yläosa järjestelmästä tyhjänä, silloinkaan ei startannu noin pitkään että käyntiin lähti.
Häröä edeltävä toiminta oli jotakuinkin samaa settiä kun tuossa edellisessä viestissä mainitsin eli noin pari tuntia yhtäsoittosta ajoo jne...
Nyt huomas ennen häiriöö että vedot hukassa ihan yks kaks ja ei kule minnekkään, just ja just jakso 100km/h mennä melko tasasella ehkä loivassa ylämäessä.
Mitään pätkimistä tai epätasasta käyntiä ei havaittavissa, starttaa hyvin mutta ei saa polttoainetta ainkanaan koneeseen asti.
Tällä kertaa starttuutti about 4 kertaa samalla kun yritin olemattomia koodeja lukea, sen kerkesin kahtoo että kampuran nopeus tieto tulee ainakin, rail paineita meinasin seuraavaks kattoo mut sit se lähtikin käyntiin ja nyt taas toimii normaalisti.
Hankala jäljittää ja tutkia kun ei saa vikatilaa päälle eikä auto tunnu jättävän mitään vikamuistiin.
Niin ja tuohon ilmaa järjestelmässä en jaksa oikein enää uskoo, muutaman kerran oli kevään/kesän aikana suuttimet pöydällä ja sen seurauksena yläosa järjestelmästä tyhjänä, silloinkaan ei startannu noin pitkään että käyntiin lähti.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Hei
Olikos tässä minkälainen polttoainesuodatin? Paikalleen kierrettävä filteri, jossa kumitiiviste liitospinnassa? Vai filtterijossa letkuliitännät? Kysyn siksi kun kokemusta MB vitosta jossa vastaavanlaisia ongelmia... siinä tuollainen paikalleen kierrettävä filtteri. Lopulta ongelmaan löytyi simppeli ratkaisu jonka jälkeen ongelms on pysynyt poissa. Polttoainesuodatinta vaihtaessa vaseliinia sormella filtterin tiivisteeseen. Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin niin tän jälkeen ei ole enää ollut starttiongelmia.
TJ
Olikos tässä minkälainen polttoainesuodatin? Paikalleen kierrettävä filteri, jossa kumitiiviste liitospinnassa? Vai filtterijossa letkuliitännät? Kysyn siksi kun kokemusta MB vitosta jossa vastaavanlaisia ongelmia... siinä tuollainen paikalleen kierrettävä filtteri. Lopulta ongelmaan löytyi simppeli ratkaisu jonka jälkeen ongelms on pysynyt poissa. Polttoainesuodatinta vaihtaessa vaseliinia sormella filtterin tiivisteeseen. Niin uskomattomalta kun se kuulostaakin niin tän jälkeen ei ole enää ollut starttiongelmia.
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Nonii, nyt jäi vehkeet parinsadan kilsan päähän ku ei enää käyntiin lähteny.
Taustaa, pe ajeltiin noin 7 tuntia melkolailla yhtäsoittosesti sisältäen pari pysähdystä jossa auton sammutin, käyntiin lähti niinkun kuuluu, loppuvaiheessa reissua huomas taas tehon puutteen, mitään selkeetä ei näkynyt obd:een kautta, ainut koodi se nokan anturi jonka anto nollata.
Jossain välissä kun kiihdyttelin niin vedot palas ja laitteet kulki hyvin reissun loppuun, pari päivää seiso vehkeet ja ei lähde käyntiin, kun aikansa starttaa lyhyissä pätkissä niin karkeesti joka toisella startilla hörähtää mutta ei siis käy edes käynnissä.
Silloin kun hörähtää niin pölläyttää mustaa putkesta.
Löydettiin nakunaku siirtopumppu joka pumppaamaan suodattimeen suoraan kanisterista, ei vaikutusta.
Testattiin myös kanisterista suoraa letkua suodattimeen ja näytti sille ettei kone jaksa imee ainetta suodattimelle asti
Suuttimista kun avas paineputket tai otti ohivuodon irti niin ainetta kumminkin suihki.
Mekaaninen matalapaine pumppukin tuli käytettyä irti ja todettua et kaikki näyttää kunnossa olevalle ja se liikuttaa ainetta.
Semmonen tuli mieleen että voisko tukossa oleva paluupuoli tehdä jonkun lukon että ei ime ollenkaan ainetta.
Voiko tuo nokan anturi estää käynnistymisen, se on kumminkin herjaillut siitä jo viimiset 3 vuotta ja anturi on vaihdettukin välissä.
Lisäks aussi foorumilta löyty jotain juttua et nokka-anturin koodi voi tulla myös viallisen suuttimen seurauksena, pari on vielä vaihtamatta kun eivät kerenneet tulla, liekkö sit joku niistä vanhoista suuttimista juminu auki yms ettei paineet nouse riittävästi tai jotain seemmosta.
Taustaa, pe ajeltiin noin 7 tuntia melkolailla yhtäsoittosesti sisältäen pari pysähdystä jossa auton sammutin, käyntiin lähti niinkun kuuluu, loppuvaiheessa reissua huomas taas tehon puutteen, mitään selkeetä ei näkynyt obd:een kautta, ainut koodi se nokan anturi jonka anto nollata.
Jossain välissä kun kiihdyttelin niin vedot palas ja laitteet kulki hyvin reissun loppuun, pari päivää seiso vehkeet ja ei lähde käyntiin, kun aikansa starttaa lyhyissä pätkissä niin karkeesti joka toisella startilla hörähtää mutta ei siis käy edes käynnissä.
Silloin kun hörähtää niin pölläyttää mustaa putkesta.
Löydettiin nakunaku siirtopumppu joka pumppaamaan suodattimeen suoraan kanisterista, ei vaikutusta.
Testattiin myös kanisterista suoraa letkua suodattimeen ja näytti sille ettei kone jaksa imee ainetta suodattimelle asti

Suuttimista kun avas paineputket tai otti ohivuodon irti niin ainetta kumminkin suihki.
Mekaaninen matalapaine pumppukin tuli käytettyä irti ja todettua et kaikki näyttää kunnossa olevalle ja se liikuttaa ainetta.
Semmonen tuli mieleen että voisko tukossa oleva paluupuoli tehdä jonkun lukon että ei ime ollenkaan ainetta.
Voiko tuo nokan anturi estää käynnistymisen, se on kumminkin herjaillut siitä jo viimiset 3 vuotta ja anturi on vaihdettukin välissä.
Lisäks aussi foorumilta löyty jotain juttua et nokka-anturin koodi voi tulla myös viallisen suuttimen seurauksena, pari on vielä vaihtamatta kun eivät kerenneet tulla, liekkö sit joku niistä vanhoista suuttimista juminu auki yms ettei paineet nouse riittävästi tai jotain seemmosta.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Tää tais ratketa sillä nokka-anturilla, lähti ainakin käyntiin sen vaihdon jälkeen.
Eli jos tuosta mese koneesta menee anturi ajaessa niin vaikuttaa jokseenkii toimivan mut jos sammuttaa niin käyntiin ei enää lähde.
Eli jos tuosta mese koneesta menee anturi ajaessa niin vaikuttaa jokseenkii toimivan mut jos sammuttaa niin käyntiin ei enää lähde.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Nonii ja vika uusiutu.
Edellisen anturin vaihdon jälkeen meni noin 200km ja tismalleen sama koodi ja oire
Vedot siis häviää kesken ajon ja jos erehtyy sammuttamaan niin käyntiin ei enää saa.
Mikähän tuon anturin vois rikkoo ?
Pitää nyt johtosarjaa alkaa tutkimaan mut hyviä ehdotuksia saa heitellä, voisko kuoleutuva ecu jotenkii polttaa anturin ?
Edellisen anturin vaihdon jälkeen meni noin 200km ja tismalleen sama koodi ja oire

Vedot siis häviää kesken ajon ja jos erehtyy sammuttamaan niin käyntiin ei enää saa.
Mikähän tuon anturin vois rikkoo ?
Pitää nyt johtosarjaa alkaa tutkimaan mut hyviä ehdotuksia saa heitellä, voisko kuoleutuva ecu jotenkii polttaa anturin ?
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Vaihdoin viimiset 2kpl vanhoja suuttimia ja nyt 3 päivää ajettuna ei oo enää koodeja tai muitakaan ongelmia ollu.
Seurataan tilannetta.
Seurataan tilannetta.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Moro,
Itellä sama ongelma,tai autossa....

Eli vielä 2 suutinta vaihtamatta ja edelleen sammuilee ja piiitkä vieteri.
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
12000 km takana ja ei oo vika uusiutunu, pari kertaa on antanu nokka-anturi koodin mutta ilmeisesti joku hetken härö kun ei oo vaikuttanu millään lailla.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Ok, Uusin vielä commonrail putken solenoidin,pitäis tällä viikolla tulla.
Onko nokkatunnistimen koodi ihan omansa vai tuo P1130 ,joka mulla tulee jatjuvasti ,lähes?
Pitää kai sitten tilata vielä ne kaks suutinta 4 ja 5 ja odotella kevätaurinkoo.....
Onko nokkatunnistimen koodi ihan omansa vai tuo P1130 ,joka mulla tulee jatjuvasti ,lähes?
Pitää kai sitten tilata vielä ne kaks suutinta 4 ja 5 ja odotella kevätaurinkoo.....
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Nokka anturin viittaava koodi on mun mielestä P0340.
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION ACTUATOR STICKING
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION LEAKAGE DETECTED
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION POSITIVE DEVIATION
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO HIGH-SHUT OFF
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO LOW
P1130 FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION SOLENOID OPEN
Eihän se pressure regulator vuoda siela tukin takapäässä, meseissähän niiissä on ollu jotain vuotoja, O rengas sarja taitaa maksaa jotain euroja.
Re: Grand Cherokee 2.7 CRD 2005 käynnistys ongelma
Eihän se pressure regulator vuoda siela tukin takapäässä, meseissähän niiissä on ollu jotain vuotoja, O rengas sarja taitaa maksaa jotain euroja.
[/quote]
Tuota takapään regulaattoria meinasin solenoidilla. Eli se katsotaan /uusitaan seuraavaksi,
[/quote]
Tuota takapään regulaattoria meinasin solenoidilla. Eli se katsotaan /uusitaan seuraavaksi,
Jeep Grand Cherokee WG 2.7CRD 2004 Automatic Silver Label