Grand Cherokee WJ 2002 2.7CRD:n käyntihäiriö (nakutusta)

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
jhappone
Viestit: 2
Liittynyt: 15.01.2023. 15:20
Paikkakunta: Oulunsalo

Grand Cherokee WJ 2002 2.7CRD:n käyntihäiriö (nakutusta)

Viesti Kirjoittaja jhappone » 15.01.2023. 16:00

Hei!

Joulukuun lopulla otsikon Jeeppiin tuli käyntihäiriö joka sytyttää moottorin vikavalon. Tyhjäkäynnillä moottorin kierrokset humppaa ja välillä tuntuu ettei tahdo pysyä käynnissä ja pari kertaa myös sammui. Välillä saattaa käydä minuutteja ilman ongelmia ja sitten taas käy huonosti.

Tänään käytin konetta ja kun nostin kierrokset ~1500rpm:n, niin kierrokset eivät pysy tasaisena ja jokin tuolla nakuttaa aika kovasti. Tässä videokuvaa tapahtumasta: https://www.youtube.com/watch?v=Fi0iyp8RN2c

Katsoin vikakoodit näytöltä:

P0703 Brake Switch 2 Performance
P0579 Speed Control Switch 1 Performance
P0460 Fuel Level Sensor Fault Info From Body Control Module Signal Invalid
P1643 Supercharger Bypass Valve Actuator Control System - Stuck Closed
P0190 Fuel Pressure Sensor Signal Voltage Too Low Or Too High
P1685 Smart Key Immobilizer Module Invalid Key

Ja tuo P0190 olisi ainoa mikä viittaisi moottorin käyntiin.

Onko koneessa nyt polttoaineen syöttöhäiriö, jokin suutin rikki vai joku muu?

Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

t. Jukka

henu
Viestit: 157
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Grand Cherokee WJ 2002 2.7CRD:n käyntihäiriö (nakutusta)

Viesti Kirjoittaja henu » 15.01.2023. 18:48

Vastaavaa naputusta piti oma ajaessa kun suuttimen pää halkes, voi toki olla paineongelmakin.
WJdiag pro yms vastaava ohjelma jolla näkis paineet ja suuttimien korjausarvot vois avata vähän enemmän et mistä lähtee etsimään.
Voikai se olla tuo paine anturikin tai johtosarjoissa härmää.

jhappone
Viestit: 2
Liittynyt: 15.01.2023. 15:20
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Grand Cherokee WJ 2002 2.7CRD:n käyntihäiriö (nakutusta)

Viesti Kirjoittaja jhappone » 16.01.2023. 15:22

Pitänee varmaan jostain hommata tuollainen OBD2 lukija, että pääsee noita tutkailemaan.

Saisiko tuota paikallistettua mitenkään että mistä sylinteristä / ruiskusta ääni lähtee? Voiko esim. ruiskun ohjauspiuhan käyttää lennossa irti?

Kirjoita vastaus