2006 3.0 CRD sopiva letkunlämmitin

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
hopeasiipi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.06.2024. 11:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

2006 3.0 CRD sopiva letkunlämmitin

Viesti Kirjoittaja hopeasiipi » 18.07.2024. 21:33

Aluksi: laitetaas nyt se kolmas viesti kehiin, niin pääsen pois tarkistusten piiristä: ollen oletusti luotettava henkilö?

Mihin olette laittaneet "lohkolämmittimen" näissä MB diesel moottoreissa? Olen harkinnut tuota TT-Thermon kiertovesipumpullista letkulämmittimen mallia. Missä olisi tilaa ja mikä olisi paras paikka sille? Itselleni auto on vielä melko uusi ja kipuilen tippuvien rekisterikilvenvalon linssien sekä sisätilaan - kuskin puolelle - tulevan sadeveden kanssa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6349
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2006 3.0 CRD sopiva letkunlämmitin

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.07.2024. 19:47

paisarin taakse tulipeltiin, Defa/Calix laitetaan koneen eteen apukuskin puolelle, muita on näkynyt tulipellissä, siellä ne lämmityslaiteletkutkin on...

Vesivuotoon sen verran, oliko kattoikkunaa? Jos on, jalkapanelin takaa haitariletku ylös ja se käsittämätön takaiskuventtiili pois sieltä mustasta läpivientikumista mattoveitsellä/sivuleikkureilla yms...

Kilpivalon laseja löytyy hyllystä, niin kauan kuin tehdas niitä vielä toimittaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

hopeasiipi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.06.2024. 11:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: 2006 3.0 CRD sopiva letkunlämmitin

Viesti Kirjoittaja hopeasiipi » 22.07.2024. 9:49

OK, kiitos tästä tiedosta. Ei tarvitse sommitella ympäri konehuonetta. Lämppärinletkujen läheisyys on kyllä aika ohjaava tekijä.

Kyllä, on kattoikkuna. Yritin aluksi "vakio" erikoistyökalullani - verhojen ripustamiseen tarkoitettu muovipintainen vaijeri - putsata etummaisia rännejä, mutta ei se mennyt sinne "viemäriletkuun" kuin noin metrin. Toki letku lienee juuri tuollainen haitarimainen, kuten salaojaputki, mutta toivottavasti sisältä sileä (epäilen). Sitten tein sen, mikä olisi ihan ensiksi pitänyt tehdä, eli kaadoin vettä kattoikkunan kuiluun. Vesi lorisi nätisti pois molemmin puolin. Sitten uskalsi jo matalalla paineella puhaltaa ilmaakin läpi ja äänen perusteella rännit on auki. Vai on niissä vielä bakkiventtiilitkin? Päästetty joku vanha hanasuunnittelija hommiin. :D Mutta onkohan niiden epämääräinen tarkoitus estää veden nouseminen kattoikkunan kouruun kahluusyvyydessä? :D :D

Koska etummaiset rännit oli auki ja en edes nähnyt kirkkaassa aurongonvalossa niitä takarännejä, päättelin että vuoto olisi jossain muualla. Irroitin a-tolpasta tuulilasin kehyslistan ja tuulilasin ylänurkka olikin hieman vajaatäytöllä liimasta ja muutaman sentin matkalta liimassa oli noin millin halkeama. Myös alempana hieman epäilyttävän vajaa kohta. Lauantai-iltana tallista ei löytynyt kuin Sikaflexiä, sillä paikkasimme ongelmakohdat. Seuraavat vesisateet paljastavat onnistumisprosentin.

Katsotaan noita kliparelaseja myöhemmin. Kuten sanoit "niin kauan kuin tehdas niitä toimittaa...", niin siksi olen miettinyt jotain muuta ratkaisua. Ja sekin on pakko sanoa, että hinta laittaa jopa vanhan Volvo-miehen kohottamaan toista silmäkulmaansa. Hieman. Oliko nuo nyt sitten niin, että jossain kohtaa (2008?) nuo lasit muuttuivat yhdeksi ja samaksi osaksi, eteei enää ollut L & R?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6349
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 2006 3.0 CRD sopiva letkunlämmitin

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.07.2024. 16:12

Samat menee 2005-2010. Ei jenkit asioita muuttele... Ja viritykset ei oo sallittuja, rekkarikilven lasista pitää löytyä e-hyväksyntä, pelkkä muovilevy ei kelpaa katsastuksessa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus