laskin, että 95E10 sais maksaa alle 1,4e/litra että pelkästään kulutusta katsellen olis viisasta tankata sitä (olettaen että 98E5 pysyy nykyisessä hinnassaan).
Tehoerokin on melko huomattava ja käynti kylmänä.
Aivan syvältä ja poikittain sieltä tämä koko bensa "uudistus".
Etanolibensaako -96 ZJ-Jeeppiin?
Se olisikin hauska juttu jos joku kehittäisi sellaisen filtterin millä wiina saataisiin bensasta helposti erilleen, sittenhän meillä kivaa olisiToni S. kirjoitti:Yksi ongelma on käsittääkseni etanolin hygroskooppisuus. (Pitää kyllä tässä vaiheessa huomauttaa että minä en todellakaan ole mikään polttoainekemisti joten hyvin mutupohjalta puhun.) Okei, periaatteessa tuo etanoli on kemiallisesti sidottua muuhun polttoaineeseen, mutta kemiallisia sidoksiakin kun saa rikottua - JOS käy niin että polttoaineen etanoli alkaa imeä itseensä vettä, ei tilanne ole ihan optimaalinen auton moottorille.JeepTrainee kirjoitti:Mihinkäs tuo E10:n huonompi toiminta kylmällä perustuu?
Overdrivella on keskusteltu aiheesta vaikka kuinka paljon. Kovin erilaisia vaikuttavat porukan kokemukset olevan, toisaalta kyllä autotkin missä 95E10:ä kokeiltu vaihtelevat aika paljon... Esimerkiksi tuossa puhuttu aiheesta: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 77#1996577

Pihallinen Jeeppejä
Ohje tulee tässä, lisää bensa-astiaan 10% vettä, ravista, anna laskeutua jolloin etanoli ja vesi sekottuvat ja laskeutuvat astian pohjalle. sitten vain otetaan lapolla bensa pois päältä (tai jos oli fiksu ja käytti astiaa jossa pohjassa venttiili, lasketaan vesietanoli seos talteen)Sam66 kirjoitti: Se olisikin hauska juttu jos joku kehittäisi sellaisen filtterin millä wiina saataisiin bensasta helposti erilleen, sittenhän meillä kivaa olisi
Ongelmana on että etanolipitoisuus vaihtelee runsaasti, 0-10%
Etanolipitoisuuden taas saa selville ottamalla läpinäkyvän letkun ja tukkimalla toisen pään. siitä 10cm päähän tekee merkin ja toisen merkin ekasta metrin päähän. täytetään letku vedellä ensimmäiseen merkkiin ja bensalla toiseen merkkiin ja ravistetaan. pienen odottelun jälkeen, veden ja etanolin laskeuduttua mitataan ekasta merkistä bensan alapintaan, sentit on suoraan prosentteja.
Jos kävis niin hyvin että sais 10% etanolibensaa. tarkoittaisi se sitä että 16€ sijoituksella ja pienellä askartelulla saa kaksi litraa nestettä jonka alkoholipitoisuus on reilu 42%
M Arkku
XJ 4.0 HO -92
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
Hieman hymyilyttää tuo "tankkaan 98E5:ttä kun 95E10:ssä on liikaa viinaa!
98:ssa on tosiasiassa 0-5% ja 95:ssä 0-10%. Milloinkaan et voi tietää paljonko todellisuudessa. voi ihan hyvin olla ( ja mittauksin todetusti on ollutkin) että 98 mittarista on saanut sitä maksimiversiota (5%) ja 95 mittarista 0%.
Ja säästöähän tulee kun ei enään tarvitse jäänestoainetta lisätä!
M Arkku
98:ssa on tosiasiassa 0-5% ja 95:ssä 0-10%. Milloinkaan et voi tietää paljonko todellisuudessa. voi ihan hyvin olla ( ja mittauksin todetusti on ollutkin) että 98 mittarista on saanut sitä maksimiversiota (5%) ja 95 mittarista 0%.
Ja säästöähän tulee kun ei enään tarvitse jäänestoainetta lisätä!
M Arkku
XJ 4.0 HO -92
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
XR3 I cabriolet(escort) -92
arkistoitu Micra -88
Ja käyttis
Niin ja lopuilla voi sitten ajaa vielä autoakmarkkuvv kirjoitti:Jos kävis niin hyvin että sais 10% etanolibensaa. tarkoittaisi se sitä että 16€ sijoituksella ja pienellä askartelulla saa kaksi litraa nestettä jonka alkoholipitoisuus on reilu 42%Sam66 kirjoitti: Se olisikin hauska juttu jos joku kehittäisi sellaisen filtterin millä wiina saataisiin bensasta helposti erilleen, sittenhän meillä kivaa olisi
M Arkku

Pihallinen Jeeppejä
Niin ja kun tuon 42%:n on kaatanut omaan orgaaniseen tankkiinsa, saa käyttöönsä nelivedon...tosin ilman 100% lukkoja 
Ja aamulla on käynnistysvaikeuksia.

Ja aamulla on käynnistysvaikeuksia.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!