XJ 4.0 -90 sammui kesken kiihdytyksen ja siihen jäi...

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

XJ 4.0 -90 sammui kesken kiihdytyksen ja siihen jäi...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 26.07.2011. 18:25

Moro!

Eilen päätin rekisteröityä foorumiin, niin eikös heti tänään pidä jo kysyä apuja. Yritin etsiskellä aiempaa juttua oireesta, mutta ei nyt oikein osunut hakuun.

Äsken kauppareissulta tullessa paukautti putkessa pari kertaa ja sammui.
Lupailee startattaessa mutta ei käynnisty.

Bensaa vaikuttaa saavan.
Voisiko tämä olla se kuuluisa kampiakselin asentotunnistin nyt syypäänä,
vai jokin muu tuttu juttu?

Mikäli kallistuu asentotunnistimen puolelle, niin sellainen pitääpi löytää heti huomenna jostakin.
Vaihtoon tarvitaan ilmeisesti nukkemaisen pienet kädet tai joku hyvä kikka?

Nyki

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.07.2011. 19:01

Joo, voi se vika olla siinä... Voi se olla muuallakin se vika, tosin tosta on hyvä aloittaa, muut on vielä hankalampia selvittää (tai kalliimpia)..

Tuossa on uutta: http://www.jamant.fi/asennontunnistin-k ... -1770.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Jakajan puolelta taitaa löytyä syy...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 26.07.2011. 19:40

Thx Jamant!

Kampuran asentoanturin mittaustulos 260 Ohmia menee vielä toleransseihin.

Jakajassa sensijaan Pyörijä ei ole enää lainkaan lukittuna akseliin vaan pyörii holtittomasti.
Siitä alaspäin menevä lukitushärpäke on murtunut irti.

Äkkiä pikaliimaa akselin ja pyörijän väliin :twisted:
No ei sentään, vaihdetaan uusi osa.

Elikäs uuden pyörijän käyn jostakin noutamassa huomenna.
Toivottavasti siellä jakajassa ei ole mitään muuta yllättävää...
Silmämääräisesti ja käsin kopeloimalla kaikki vaikutti oleva ok.

Nyki

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jakajan puolelta taitaa löytyä syy...

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.07.2011. 19:52

Nyki kirjoitti:Thx Jamant!

Kampuran asentoanturin mittaustulos 260 Ohmia menee vielä toleransseihin.

Jakajassa sensijaan Pyörijä ei ole enää lainkaan lukittuna akseliin vaan pyörii holtittomasti.
Siitä alaspäin menevä lukitushärpäke on murtunut irti.

Äkkiä pikaliimaa akselin ja pyörijän väliin :twisted:
No ei sentään, vaihdetaan uusi osa.

Elikäs uuden pyörijän käyn jostakin noutamassa huomenna.
Toivottavasti siellä jakajassa ei ole mitään muuta yllättävää...
Silmämääräisesti ja käsin kopeloimalla kaikki vaikutti oleva ok.

Nyki
Joo, jos on mekaaninen vika pyörijässä, sehän selittää sen paukahduksen pakoputkessa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Niinpä!

Viesti Kirjoittaja Nyki » 26.07.2011. 19:59

Aivan...
Pyörijän metalliset kontaktiosat ovat kuluneet loppuun ja irronneet.
Siinä yhteydessä pyörijä on ilmeisesti päässyt nousemaan hitusen ja ottanut kiinni jakajan kanteen... naps naps ja sytytys sekaisin.

Kannessa on kosketusjälki.
Jakajan akselissa ei juurikaan ole pystysuuntaista väljyyttä, ehkä milli.

Huomenna ajelen kotiin Espoon Voitontien kautta ja otan varoiksi pari pyörijää ja yhden kannen.
Ei kun hitto, enhän mä edes tiedä onko teillä siellä myyntiä ilman ennakkotilausta.
Pitääkin mennä surffaamaan tietoja heti nyt...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Niinpä!

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.07.2011. 20:06

Nyki kirjoitti: Ei kun hitto, enhän mä edes tiedä onko teillä siellä myyntiä ilman ennakkotilausta.
Pitääkin mennä surffaamaan tietoja heti nyt...
Periaatteessa nettikaupan tilaus varmistaa, että osat on sulle varattu ja kerätty! Joissain tapauksissa nimittäin on käynyt jonkun harvinaisemman osan kanssa sillälailla, että on ollut vain yksi hyllyssä, kun on poka soittanut ja kysynyt saldoa ja sitten on joku muu jonkun ajan kuluttua tullut ostamaan saman osan ja se alkuperäinen ostaja tullut seuraavaksi ostamaan osaansa jota ei enää olekkaan.... Jos olisi tilattu nettikaupasta, se olisi ollut varattu sille alkuperäiselle asiakkaalle! Mutta noissa pyörijöissä ja kansissa ei ole tota ongelmaa, niitä on hyllyssä aina kymmenen+ kappaletta... Mutta tilaa vaan nettikaupasta, ainakin sun kamat on sitten kerätty valmiiksi, säästää sun aikaas....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Näillä mennään...

Viesti Kirjoittaja Nyki » 26.07.2011. 20:20

Se meni sutjakasti..

Piti varuiksi tosiaan tilata ylimääräinen pyörijä, että jos vika toistuu niin on varaosa mukana.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Kaikki kunnossa, taas, väliaikaisesti ainakin.

Viesti Kirjoittaja Nyki » 27.07.2011. 20:45

Vika oli siinä ja nyt kun jakajassa on uudet helyt, niin moottorin ja laatikon käytös on aivan toisenlaista kuin viimeisinä viikkoina.

Jos olisi ollut parempi tuntuma tähän ajokkiin niin käynnistä ja kulusta olisi heti hoksannut jonkin olevan vinossa.

Kirjoita vastaus