4.0 HIG OUTPUT Käynnistyy huonosti...?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
cherokee
Viestit: 20
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

4.0 HIG OUTPUT Käynnistyy huonosti...?

Viesti Kirjoittaja cherokee » 05.06.2011. 15:05

Eli seuraavaan ongelmaan kaipaisin hyviä vinkkejä. :roll:
Kyseessä Cherokee 4.0 Hig Output -92. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta lämpinä vaatii hetken seisottuaan pitkän starttauksen..? :roll:
Mistäpä kannattaisi alkaa ongelmaa etsimään?

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 14.06.2011. 22:20

Ekana tulee mieleen että suuttimet vuotaa ja sitten se saa liikaa kuumana.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 15.06.2011. 14:32

tjuu, kuulostais bensapulmalta, mutta tokihan tuo vois olla viimeisiään vetelevä kampiakselin asentotunnistinkin (CPS)..? Etenkin jos venakopasta vuotaa öljyä taaksepäin käydessä...
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

cherokee
Viestit: 20
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja cherokee » 17.06.2011. 18:17

Kiitokset vinkeistä, noista suuttimista aloittelen vikaa etsimään... :shock: J
Katsotaan kuinka käy.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 18.06.2011. 8:10

Jos ne suuttimet valuttaa bensaa koneeseen sammuksissa ollessa niin se myös liuottaa öljykalvon pois. Ei tiedä hyvää kestoiälle kun käynnistät joka kerta koneen kuivana. Senkin takia niistä kannattaa huolehtia vaikka toimintahäiriöitä ei vielä olisikaan.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 20.06.2011. 12:42

Jorma kirjoitti:Jos ne suuttimet valuttaa bensaa koneeseen sammuksissa ollessa niin se myös liuottaa öljykalvon pois. Ei tiedä hyvää kestoiälle kun käynnistät joka kerta koneen kuivana. Senkin takia niistä kannattaa huolehtia vaikka toimintahäiriöitä ei vielä olisikaan.
eikö tuo alkas näkymään öljyissä? siis jos öljyyn menee gasoa niin se tulee melko vähäiseksi viskositeetiltaan, joten ero olis huomattavissa öljynvaihdon yhteydessä..?
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 20.06.2011. 21:18

Eiköhän se bensa haihdu sieltä pois kun öljyt ajetaan kuumaksi. Luulen että isompia määriä pääsee kertymään vain pätkäajossa jos moottori ei koskaan saavuta normaalia käyntilämpötilaa.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

cherokee
Viestit: 20
Liittynyt: 11.05.2011. 20:39
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja cherokee » 08.08.2011. 11:22

No niin nyt vihdoin ja viimein jotain EHKÄ selvinnyt. Joka tapauksessa nyt lähtee käyntiin normaalisti. Käynnistys "ongelmaa" arvuutteli yksi sun toinen, mutta seuraavalla korjaantui.... Ilmeisesti mitään suuttimien vuotamista tai asentotunnistin ongelmaa ei ole. Bensa todennäköisesti höyrystyi kun kuuma kone seisoi hetken. :roll: Eli mitään vuotoja yms. ei löytynyt. Sen sijaan moottorin käyntilämpötila oli mielestäni turhan korkea joten vaihdoin termostaatin huollon yhteydessä. Moottorin käyntilämpötila tippui...ja käynnistysongelmat poistuivat. :shock: Jeeppi huollon mukaan höyrystymisongelmaa suuttimissa on silloin tällöin esiintynyt Cherokeessa. Tästä ilmeisesti oli myös tässä kysymys.

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jorma » 08.08.2011. 18:14

Hyvä että muistit päivittää tänne kun jotakin selviää. Silloin palsta täyttää tarkoituksensa.
Yleistä-puolella muuten oli ihan samanlainen juttu 2009.
Siinä vain vika ei löytynyt ja juttu jäi kesken.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus