Kj.n turbon paluupuolen öljyvuoto

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.02.2011. 7:16

Omassa oli vaan hetken apu tuo öljyn vaihtaminen toisen merkkiseen. Tuo takastefa oli aivan loppu kun sen vaihdoin 224tkm kohdalla. Kytkinkoppa ol ihan öljyssä ja vauhtipyörä linkosi öljyt vielä starttiin.

Niin ja laitetaan tuo suodattimen jalka vielä että sillä oli hintaa reilu 100e johon kuuluu suodatin, jalka ja tiivisteet. Ei ainakaan mun mielestä paha hinta jos sillä moottorivaurion välttää.. Tosin #&%! se on vaihtaa ilman nosturia ja hallia.

MikkoP
Viestit: 14
Liittynyt: 03.11.2010. 10:10
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja MikkoP » 21.02.2011. 11:13

Kattokaas, että huohotin on auki. Jäätyy näillä pakkasilla ainakin 2.5 CRD:ssä kohtuu helposti. Jäätyneenä tyrkkää öljyt turbon läpi ja silloin mehii turbon coolerille menevästä ahtoputkesta. Näin kävi viime talvena kovilla pakkasilla KJ:ssa.

Taitaa tuo takastefan vuotaminenkin olla jonkin sortin tyyppivika tuossa 2.5 koneessa, kun täälläkin jouduttiin se kertaalleen laittamaan ja taisipa kytkinkin mennä osittain tuon öljykylvyn takia ennen aikojaan.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.02.2011. 15:25

En sanoisi että tuo takastefa olisi vain 2.5 koneen juttu. Samalla tavalla kuulemma menee 2.8 moottorissakin ja tuossa on parilla tutulla 3.1 TD koneella olevat WJ grandit joissa toisesta vaihdettiin tuo takastefa 260tkm kohdalla ja toisessa merkkaa jo kovasti takastefan vuodon takia 190tkm kohdalla.

Tuo KJ suodattimen jalan vaihto vähensi tuota sotkemista ja PALJON
Letkuissa ei näy varsinaista vikaa mutta letkut olivat öljyiset koko matkalta joten hikoilivat tuota öljyä ilmeisesti jonkin verran kun noin paljon aiheuttivat tuota sotkemista.

MikkoP
Viestit: 14
Liittynyt: 03.11.2010. 10:10
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja MikkoP » 21.02.2011. 19:06

kozel kirjoitti:En sanoisi että tuo takastefa olisi vain 2.5 koneen juttu. Samalla tavalla kuulemma menee 2.8 moottorissakin..
Jaahas.. no tietääpä sitten varautua.

ItalianStallion
Viestit: 31
Liittynyt: 22.10.2011. 22:39
Paikkakunta: Joulupukin kotikaupunki (ei Turku)

Viesti Kirjoittaja ItalianStallion » 19.01.2012. 13:24

Oma KJ pissii jostain suodattimen tietämiltä, varsinkin kylmällä ilmalla ja lähinnä heti käynnistyksen jälkeen. Pitäähän se reviiri merkitä :?
Cherokee KJ 2003 2.8 CRD, Vespa PK 80 -83.

Kirjoita vastaus