KJ diiselin aamuhartaus
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
Kerronpa lisää: Mittasin hehkuille tulevan jotain älyä kymmenkunta sekunttia, ennenkuin ostin uudet.
Imupumppu on 0,25 bar, tuotto 120L/h herätevirta releelle laturin herätepiuhasta ryöstettynä.
Avainkikka pitää vielä uusia, samalla kun kusetan koirat vielä tänä iltana.eli se virta jätetääkin päälle vasta neljännessä avaimen väännössä
Imupumppu on 0,25 bar, tuotto 120L/h herätevirta releelle laturin herätepiuhasta ryöstettynä.
Avainkikka pitää vielä uusia, samalla kun kusetan koirat vielä tänä iltana.eli se virta jätetääkin päälle vasta neljännessä avaimen väännössä
Vinski
Toi voi olla ongelma kun laturilta tulee pumpulle virta. Itse otin eculta ohjauksen niin pumppaa jo ennen koneen käynnistymistä sinne esipaineen.
Ei se pumpun painetuotto niinkään vaan se että jaksaako se nostaa evästä tankista. Ekalla pumpulla ei tullu mitz. ulos letkusta. toisella pumpulla tuli niin että sai siivota kun hetken kokeilin ja letku irti suodattimesta. Huomannu vaan että osa pumpuista on tehty asennettavaksi lähemmäksi tankkia ja toiset konehuoneeseen.
Tosiaan jos tuossa D+ piuhasta on ohjaus niin se ei välttämättä pyöritä niin vilkkaasti konetta että startissa pumppu on vielä mukana.
Itsellä tuo käynnistymis ongelma ennen pumppua tuli kun tankkissa oli jäljellä 1/4 osa tai vähemmän ja vielä pahempi jos auton peräpää alamäkeen. Pumpun asennuksen jälkeen oli suodattimen jalassa kaikki liitokset ihan märkänä jonka jälkeen sen suodattimen jalan ilmausruuvia lukuunottamatta liimasin kiinni...
Ei se pumpun painetuotto niinkään vaan se että jaksaako se nostaa evästä tankista. Ekalla pumpulla ei tullu mitz. ulos letkusta. toisella pumpulla tuli niin että sai siivota kun hetken kokeilin ja letku irti suodattimesta. Huomannu vaan että osa pumpuista on tehty asennettavaksi lähemmäksi tankkia ja toiset konehuoneeseen.
Tosiaan jos tuossa D+ piuhasta on ohjaus niin se ei välttämättä pyöritä niin vilkkaasti konetta että startissa pumppu on vielä mukana.
Itsellä tuo käynnistymis ongelma ennen pumppua tuli kun tankkissa oli jäljellä 1/4 osa tai vähemmän ja vielä pahempi jos auton peräpää alamäkeen. Pumpun asennuksen jälkeen oli suodattimen jalassa kaikki liitokset ihan märkänä jonka jälkeen sen suodattimen jalan ilmausruuvia lukuunottamatta liimasin kiinni...
Ei, kun kolmannella kerralla, on-off, on-off, on. Ainakin noin mulla noi kaikki jotka toimii, niin toimii, neljälläkin kokeillu kyllä, mutta jos ei toimi kolmella, ei toimi kyllä neljälläkään...jeepillä55 kirjoitti:
Avainkikka pitää vielä uusia, samalla kun kusetan koirat vielä tänä iltana.eli se virta jätetääkin päälle vasta neljännessä avaimen väännössä
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tuossa vielä yksi ohje, jolla saattaa koodit tulla:
If your liberty has a digital odometer you can pull the codes yourself. This is how you do it. Turn the ignition to the on position and push and hold the trip meter setting until it registers zero. Turn the ignition switch to the off position,then turn it to the on position,turn again to the off position and to the on position and this has to be done within five seconds. You should see your codes scrolling on your odometer. When it is finished it will say "done". If you didn't write all of your codes down, repeat the steps. Here's another way. Put key in ignition,push down the odometer reset button then turn key to the on position and release the reset button and the computer will start it's countdown showing you the serial number and then the codes. Hope this info was helpful to all who own Chrysler and jeep autos with digital odometers.
If your liberty has a digital odometer you can pull the codes yourself. This is how you do it. Turn the ignition to the on position and push and hold the trip meter setting until it registers zero. Turn the ignition switch to the off position,then turn it to the on position,turn again to the off position and to the on position and this has to be done within five seconds. You should see your codes scrolling on your odometer. When it is finished it will say "done". If you didn't write all of your codes down, repeat the steps. Here's another way. Put key in ignition,push down the odometer reset button then turn key to the on position and release the reset button and the computer will start it's countdown showing you the serial number and then the codes. Hope this info was helpful to all who own Chrysler and jeep autos with digital odometers.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
Avainkikka ei illalla tuottanut tulosta. Tänä aamuna uusi hartaushetki kaikkine voimasanoineen: starttailin ilman lämmitystä NO EI. Puolen tunnin lämmitys, EI VIELÄKÄÄN, Kilautin kaverille joka toi startteri: lyhyt starttaus ja pärähti käyntiin.
Päivällä kävin luettamassa vikakoodit: Ainoa koodi jakolaatikolta, koska anturi ei anna nelivedon merkkivalolle tietoa (muuten sepuoli toimii).
Se merkkihuollon kundi käski heittää sen lisäpumpun sinne. Nevoi tarkistamaan mistä webasto ottaa polttoaineen, jos tankilta suoraan niin ok.
Sit tiivistämään ne suodatinjalan proput. Niitä olen jo aiemmin liimaillut.
Luulis et ilmavaivat hoituu tolla lisäpumpulla, ainakin se pyörähtää heti kun virran laittaa päälle.??
Päivällä kävin luettamassa vikakoodit: Ainoa koodi jakolaatikolta, koska anturi ei anna nelivedon merkkivalolle tietoa (muuten sepuoli toimii).
Se merkkihuollon kundi käski heittää sen lisäpumpun sinne. Nevoi tarkistamaan mistä webasto ottaa polttoaineen, jos tankilta suoraan niin ok.
Sit tiivistämään ne suodatinjalan proput. Niitä olen jo aiemmin liimaillut.
Luulis et ilmavaivat hoituu tolla lisäpumpulla, ainakin se pyörähtää heti kun virran laittaa päälle.??
Vinski
Itsellä tuo ilmavuoto/pitkästartti oli vain kun tankki oli alle puolen ja ongelma katosi täysin kun tankki oli täynnä. kokeile mitä se tuumaa kun käyt tankilla ja tankkaat tankin ihan täyteen täyttöputkea myöten.jeepillä55 kirjoitti:Sit tiivistämään ne suodatinjalan proput. Niitä olen jo aiemmin liimaillut.
Luulis et ilmavaivat hoituu tolla lisäpumpulla, ainakin se pyörähtää heti kun virran laittaa päälle.??
Omassa tuo ilmeisesti autto koska suodattimen jalka hori ilmoja sisään ja polttoaine pääsi valumaan tankkiin päin. Se suodattimen jalassa oleva kumikuula-venttiili ei ole kovin hyvä.
Pumpun toiminta kannattaa testata niin että ota suodattimelle menevä letku irti ja virrat päälle. Näkee nostaako se tankista asti evästä.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
Sama vaiva oli sitten tankki täysi tai vajaa.
Nyt alkoi mietityttää akku? Koska eilen aamulla Startterilla tärähti heti käyntiin. Pyöritys startissa oli aivan toista luokkaa kuin omala akulla, joka on uusittu 02.2011. Latasin akkua yönyli nyt ei kylmänä käynnistynyt.
Tarkistan seuraavaks sen lisäpumpun, onksiitä mitään apua, ja sen kytkennän.
Sit suodatin jalan se muovitulppa käsipumpun vieressä (sitä osaa ei ollut varaosalistassa merkkihuollossa kun eilen kysyin) nyt paineistettuna näkyy et jostain vuotaa, mainittu muoviproppu tai käsipumppu.
Nyt alkoi mietityttää akku? Koska eilen aamulla Startterilla tärähti heti käyntiin. Pyöritys startissa oli aivan toista luokkaa kuin omala akulla, joka on uusittu 02.2011. Latasin akkua yönyli nyt ei kylmänä käynnistynyt.
Tarkistan seuraavaks sen lisäpumpun, onksiitä mitään apua, ja sen kytkennän.
Sit suodatin jalan se muovitulppa käsipumpun vieressä (sitä osaa ei ollut varaosalistassa merkkihuollossa kun eilen kysyin) nyt paineistettuna näkyy et jostain vuotaa, mainittu muoviproppu tai käsipumppu.
Vinski
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29.12.2011. 13:50
- Paikkakunta: Huutotöyry
Pienet iltatoimet ja vlmistautuminen aamun aikaiseen starttiin. Lainasin sen kaverin startterin varmuuden vuoks, tarkistin lisäpumpun suoritus kyvyn avaamalla ilmaruuvia sudattimen jalassa: löpö liikui pursuten kuplien kanssa ilmausruuvin välistä ja mumppu pyöri myös startatessa.
Muovitulppa irti O-rengas pois ja putkiteippiä tilalle sopivasti. vepaston ajastin päälle.
Aamulla -4 pakkasta lämmitin hyrrännyt melkein tunnin, noin 4 skunnin startti ja käymmään lähti ilman muita apuja? Paluu 7 tunnin seisomisen jälkeen Vähän pitempi startti ja käynnistyi ilman lämmitystä?
Et mikä lopputulema? Sittenkin toi suodatin jalan muovitulpan ilmavuoto?? Joka paljastui vasta lisäpumpun asennuksen jälkeen, kun se paineistettiin ja vuoto toli näkyviin. Tämän päivän ajojen jälkeen suodatinjalka pysynyt kuivana, eli ei enää vuotoa toistaiseksi. Seuraillaan miten putkiteippi pitää.
Toivottavasti tämä stressi tälläkertaa helpottaa, ettei tartte jatkaa tarinaa "myytävänä"-palstan puolella
Ja kiitti kaikille vinkeista tähän mennessä.
Muovitulppa irti O-rengas pois ja putkiteippiä tilalle sopivasti. vepaston ajastin päälle.
Aamulla -4 pakkasta lämmitin hyrrännyt melkein tunnin, noin 4 skunnin startti ja käymmään lähti ilman muita apuja? Paluu 7 tunnin seisomisen jälkeen Vähän pitempi startti ja käynnistyi ilman lämmitystä?
Et mikä lopputulema? Sittenkin toi suodatin jalan muovitulpan ilmavuoto?? Joka paljastui vasta lisäpumpun asennuksen jälkeen, kun se paineistettiin ja vuoto toli näkyviin. Tämän päivän ajojen jälkeen suodatinjalka pysynyt kuivana, eli ei enää vuotoa toistaiseksi. Seuraillaan miten putkiteippi pitää.
Toivottavasti tämä stressi tälläkertaa helpottaa, ettei tartte jatkaa tarinaa "myytävänä"-palstan puolella
Ja kiitti kaikille vinkeista tähän mennessä.
Vinski
kuullostaa samanlaiselta kuin oma kulkine oli. Mulle vaan dieselfirma vaihtoi 4kpl suuttimia aivan turhaan tuon saman vian takia.. 2150e kiitosh..
Myöhemmin kotona tutkiskelun ja lisäpumpun asennuksen jälkeen selvisi että ilmaa veti tuolta suodattimen jalasta. Hyvä jos sulla viat hävisi noin. Itse vetäsin moottorisilikonilla sen suodattimen jalan nippelit kiinni..

Nyt täälläkin tuli ilmavuoto. Moottori käynnisty ja sammahti muutaman sekunnin jälkeen. Pumppailin käsipumpulla löpön ylös ja auto käynnistyi taas.
Foorumilta idean saaneena ajattelin tarkastaa suodatin jalan tulpat, mutta tässä onkin ilmausruuvi metallinen ja kartiolla tiivistyvä kuten tavallisesti esimerkiksi jarrusylinterin ilmausnippa.
Käsipumpulla pumpaten rupesi kuitenkin diisseli kuplimaan polttoaineen lämmittimen johdon pistokkeesta. Pistoke oli käynyt lämpimänä ja osittain sulanut, jolloin kosketinpinnin tyvi suodatinjalassa vuotaa. Ensiapuna pistoke täyteen silikonia..
Pitäs kuitenkin varmaan tutkia, onko lämmitin kärähtänyt vai onko johdotus vain alimitoitettu suomen talveen. Kuinka suuri merkitys lämmittimellä on toimintaan? Eli meneekö jalka uusiksi vai ajelenko ilman?
Foorumilta idean saaneena ajattelin tarkastaa suodatin jalan tulpat, mutta tässä onkin ilmausruuvi metallinen ja kartiolla tiivistyvä kuten tavallisesti esimerkiksi jarrusylinterin ilmausnippa.
Käsipumpulla pumpaten rupesi kuitenkin diisseli kuplimaan polttoaineen lämmittimen johdon pistokkeesta. Pistoke oli käynyt lämpimänä ja osittain sulanut, jolloin kosketinpinnin tyvi suodatinjalassa vuotaa. Ensiapuna pistoke täyteen silikonia..
Pitäs kuitenkin varmaan tutkia, onko lämmitin kärähtänyt vai onko johdotus vain alimitoitettu suomen talveen. Kuinka suuri merkitys lämmittimellä on toimintaan? Eli meneekö jalka uusiksi vai ajelenko ilman?
- Jeep kj cherokee renegade CRD -05
- MB ML250 -11
- Volvo V50 Drive
- Chevelle malibu -64 350+350+10bolt
- MB ML250 -11
- Volvo V50 Drive
- Chevelle malibu -64 350+350+10bolt
Noissa uudemmissa (vaihtuu -03/-05) erimalliseksi vissiin tuo suodattimen jalka. Pumppu on sellanen sienimäinen uudemmissa ja taitaa olla väriltään musta. Vanhemmissa on sellanen valkonen joka ruuvataan ulos ennen pumppausta. Vanhassa on myös anturi ja lämmitin pohjassa ja tässä uudemmassa on siinä sivulla edessä. Jos omaani joudun joskus uusimaan niin asennan tuollaisen uudemman mallin. Toistaiseksi tiivistykset toimineet tosin.
Ei se lämmitys elintärkeä ole. Hyvä kuitenkin kovilla pakkasilla niin ei pääse parafiinit siellä niin herkästi suodatinta tukkimaan. Ilman lämmitystä saa ainakin olla tarkempi mitä sinne tankkailee.
Ei se lämmitys elintärkeä ole. Hyvä kuitenkin kovilla pakkasilla niin ei pääse parafiinit siellä niin herkästi suodatinta tukkimaan. Ilman lämmitystä saa ainakin olla tarkempi mitä sinne tankkailee.
eikös noissa diisseli KJ malleissa ollut joku takaisinkutsu tuon suodattimen suhteen? muistelisin, että omaan KJ:hin tuo aikoinaan olisi ilmaiseksi laitettu.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Miten olis
sellainen tuli mieleen, kun minulla on toi vanhemi 3.1TD ja se oikutteli samalla lailla niin oli toinen hehkutus sukake niin ovelasti rikki etti se näkynyt päällepäin. 50 A sulake konehuoneen boxsissa. En ole perehtynyt mutta sellainen kutina, että se toinen on jälkihehkutusta varten ja antaa vajaata jännitettä.