V8 grandin näytössä

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 25.09.2013. 17:37

Onkos tässä minkämallisesta pelistä kyse?

Omassa WJ:ssä muutaman kerran herjaillut Coolant Low, paisarissa näyttää kyllä olevan litkua ja vajaan litran lisäsin varmuudeksi. Sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei herjaa.
Ei näy jäähdystysnesteen näköistä lätäkköä alla, eikä mittari nouse 100 astetta korkeammalle.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 26.09.2013. 8:14

ZJ 5.2 jossain vaiheessa puhuttiin, mutta eikös Timo meinannut että low tarkoittaa tosiaan nestevajautta.

Mizku
Viestit: 16
Liittynyt: 22.09.2011. 22:40
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja Mizku » 01.10.2013. 21:46

Omasta zj.stä tuon näytön irrottelin ja korjasin juottamalla netin ohjeen mukaan . Eipä ole enää herjaillut viallista jäähdystysnesteen määrän anturia helppo homma tunti tosin palaa aikaa..
JGC

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 02.10.2013. 8:08

Oisko linkki vielä tallessa? Googlen kautta tulee muuten informaatioähky.
:lol: Kylmemmät ilmat kun tulee niin mulla loppuu piipitys siitä näytöstä.

4x4_76
Viestit: 77
Liittynyt: 31.03.2008. 13:59
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 4x4_76 » 13.10.2013. 19:24

Heikki

Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2

ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 19.12.2013. 9:33

Jamant kerto jossakin palstalla että miten se huolto piipityksen saa pois ilman että käyttää akunkenkiä pois. En vaan löydä sitä. Miten se meni?
96, 5.2 ZJ

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 19.12.2013. 9:55

JiiPee kirjoitti:Jamant kerto jossakin palstalla että miten se huolto piipityksen saa pois ilman että käyttää akunkenkiä pois. En vaan löydä sitä. Miten se meni?
96, 5.2 ZJ
Siis minkä huoltopiipityksen?? Vai tarkoitatko huoltovälin nollausta?? Tuossa on ainakin sen nollausohjeita: http://www.jamant.fi/huoltovalin-nollau ... -i-32.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

JiiPee
Viestit: 110
Liittynyt: 19.04.2011. 22:35
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 20.12.2013. 9:12

Jep, kiitoksia.

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Re: V8 grandin näytössä

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 02.02.2016. 17:29

Tiedoksi vain kaikille, joilla lukee toi "coolant sensor bad"... ajelin ihan vain muittamutkitta menemään ja .... yks päivä rupes näyttö sekoilemaan ja sitten piirilevy kärventy näytöstä oikein urakalla. Poistin näytön ja toimii moitteetta. Purkaa vain alamuovit ja pistoke irti, kuten JAMANT on kirjoittanut. Kantsii siis tehdä se ennen kuin kyrvähtää enemmänkin.
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: V8 grandin näytössä

Viesti Kirjoittaja Timo L » 02.02.2016. 18:19

No nuo virheelliset vikailmoitukset on VIC:ien tyyppivika. Yleensä johtuu piirilevyn isojen juotosten pettämisessä. VIC auki, niiden kolvaus huolella eikä yleensä ole sen jälkeen ongelmaa. Jonkin verran tosin on nyt alkanut tulla vastaan noita kärähtämisiäkin ja komponenttien hajoamisia, johan näillä on ikää..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus