Grand cherokee 2.7 crd 2013

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 23:28

Elikkäs merkkiliikkeen testeri antoi vain sen asentotunnistimen vikakoodin. Niin eikö kuitenkin lähdetä siitä liikkeelle. Voihan se olla aivan turhaakin mutta jos vika jatkuu, niin sitten ihmetellään ne ilmavuodot. Mihin kyllä itsekkin valitettavasti uskon enemmin.

Mutta se miksi hehkutusaika aamun kylmäkäynnistyksessä on kolmin, nelinkertaistunut ei mahdu päähän. Osaako joku tietää hyvän vastauksen.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 16.01.2014. 23:41

Kävin äsken kokeilemassa Jeeppiä käyntiin. Ollut iltapäivä neljästä parkissa ja klo.nyt 23.38. Noin neljä sekkaa hehkuvalo palo ja käyntiin kuin kesällä... mutta katotaan taas aamulla.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.01.2014. 6:36

Hehkutukseen vaikuttaa moottorin lämpötila-anturi.

Nekin kun voi hajota niin että esim. -10c kohdalla se näyttää koneelle että on +15 vaikka -9c ja -11c kohdalla se näyttää oikein.
Voi myös isommallakin haarukalla heittää.

Tälläinen vika anturissa ei aiheuta edes vikakoodeja. Ainoastaan ongelmia.
kozel@ircnet

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 17.01.2014. 10:41

Joo. kuulin ton saman just äsken eräältä remontilta. Aamulla-14 ja samalla kaavalla, eli kaapelit kiinni ja imuputkeen pariminuuttia kuumaa ja käyntiin.

Keskiviikkona auto menee kuulema sellaiseen paikkaan korjattavaksi mistä se pitäisi tulla ehyenä takaisin. Jää nähtäväksi.

Huomen aamulla kokeilen vielä yhtä eri käynnistys kikkaa.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 25.01.2014. 18:51

No niin perjantaina illalla hain auton korjaamolta pois ja yöksi ulos parkkiin -20 pakkasta ja aamulla vain -14. Auto lähti laakista käyntiin ilman mitään lämmittämisiä.
No vikanahan siellä oli kaikkien arvaama ohivuoto vitos suuttimessa. :P
Vituttaa vaan kun tuli ostettua hätäpäissään orkkis nokan tunnistin. Olis myytävänä. :evil:

Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 28.01.2014. 20:28

Mulla saman suuntaisia probseja, missä käytit autoa ja mitä urakka kustansi?
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 28.01.2014. 22:46

Kouvolassa. Autokorjaamo Timo Putkonen. Kaikkineen 300e.

Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 31.01.2014. 20:19

Kiitos tiedosta, mulla meni 1 suutin vaihtoon. Oliko tuossa hinnassa suutin mukana? Olen katsellut, että 349e olisi halvin hinta pelkälle suuttimelle. Ehkä olen surkea ATK laitteiden kanssa, tai sitten haen noita osia ihan vääristä paikoista...
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 01.02.2014. 19:57

Ei ollut. Vanha käytettin D-korjaamolla.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Ei syty

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 23.04.2014. 18:32

Taas itketään. Ei ollut pitä apu suutin rempasta. Pari kuukautta pelasi kuin pitääkin, mutta sitten alkoi taas ongelmat. Eli nyt auto lähtee käyntiin ja sammuu parin sekunnin jälkeen.Sen jälkeen kolme piiittkäää starttia ja käyntiin. Enää ei ole mitään väliä missä asennossa auto on kahdeksan tuntia seisonut. Tää oire paheni vaan kun neljälle muulle suuttimelle tehtiin täys remppa pari viikkoa sitten. Mutta tuntui kun kulku olisi parantunut. Pari päivää oli kulutusmittari hiukan sekaisin rempan jälkeen. Tyhjäkäynnillä 10-12 litraa, ajossa18-43. Nyt normaali. Äsken katsoi et suodattimesta lähtevä, koneen etupäähän menevässä polttoaineletkussa menee ilmaa koko ajan. Mitähän pitäis tehdä? Oliskohan toi syy auton sammumiseen?

APUVA, APUVA, AAPUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Yritetään auttaa

Viesti Kirjoittaja Messier » 23.04.2014. 21:47

Taas arvioin etänä vikaa ja oireet sopisi siihen, eli railputken paineensäätö solenoidin tiiviste falskaa polttoainetta takaisin tankkiin. Oireita on juuri sammuminen pienen käyntiajan jälkeen.
Korjaamo haluaa vaihtaa koko solenoidin, mutta yleensä syynä on tiiviste o-rengas http://www.board.com.ua/m1112-200210036 ... troen.html , joka on vihreä tiivisterengas solenoidin kärjessä. tiiviste on 8€ solenoidi ~200€.
Projekti on hieman hankala, eli railputki pois, solenoidi irti, tiivistäminen ja paikoilleen.
Ilmakuplat on imupuolella olevien tiivisterenkaiden hapertumisesta johtuvia. niitä on muistaakseni suodattimelta pumpulle n 5 kpl ja todella lapsellisella ja herkästi rikkuvalla lukituksella.

toivon, että oli apua

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 24.04.2014. 18:53

Löytyykö ketään innokasta vaihtamaan?

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 24.04.2014. 19:12

Onko tolle mitään tapaa todeta, et tiivisterengas tai solenoidi rikki. Vai onko se aina oire kun sammuu.

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 24.04.2014. 22:02

Moro
Todennäköisesti. Kun otat suuttimien paluuputken irti suuttimista ja startatessa putkesta tulee löpöä, niin silloin solenoidi päästää läpi.
VAROITUS
Moottorin käydessä älä tee mitään testejä konehuoneen puolella. koska rail paineet on kovat.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 25.04.2014. 17:20

Jaa mä kun luulin et ohivuodot mitataan startatessa paluuputkista.

Kirjoita vastaus