Grand cherokee 2.7 crd 2013
Elikkäs merkkiliikkeen testeri antoi vain sen asentotunnistimen vikakoodin. Niin eikö kuitenkin lähdetä siitä liikkeelle. Voihan se olla aivan turhaakin mutta jos vika jatkuu, niin sitten ihmetellään ne ilmavuodot. Mihin kyllä itsekkin valitettavasti uskon enemmin.
Mutta se miksi hehkutusaika aamun kylmäkäynnistyksessä on kolmin, nelinkertaistunut ei mahdu päähän. Osaako joku tietää hyvän vastauksen.
Mutta se miksi hehkutusaika aamun kylmäkäynnistyksessä on kolmin, nelinkertaistunut ei mahdu päähän. Osaako joku tietää hyvän vastauksen.
Hehkutukseen vaikuttaa moottorin lämpötila-anturi.
Nekin kun voi hajota niin että esim. -10c kohdalla se näyttää koneelle että on +15 vaikka -9c ja -11c kohdalla se näyttää oikein.
Voi myös isommallakin haarukalla heittää.
Tälläinen vika anturissa ei aiheuta edes vikakoodeja. Ainoastaan ongelmia.
Nekin kun voi hajota niin että esim. -10c kohdalla se näyttää koneelle että on +15 vaikka -9c ja -11c kohdalla se näyttää oikein.
Voi myös isommallakin haarukalla heittää.
Tälläinen vika anturissa ei aiheuta edes vikakoodeja. Ainoastaan ongelmia.
kozel@ircnet
Joo. kuulin ton saman just äsken eräältä remontilta. Aamulla-14 ja samalla kaavalla, eli kaapelit kiinni ja imuputkeen pariminuuttia kuumaa ja käyntiin.
Keskiviikkona auto menee kuulema sellaiseen paikkaan korjattavaksi mistä se pitäisi tulla ehyenä takaisin. Jää nähtäväksi.
Huomen aamulla kokeilen vielä yhtä eri käynnistys kikkaa.
Keskiviikkona auto menee kuulema sellaiseen paikkaan korjattavaksi mistä se pitäisi tulla ehyenä takaisin. Jää nähtäväksi.
Huomen aamulla kokeilen vielä yhtä eri käynnistys kikkaa.
No niin perjantaina illalla hain auton korjaamolta pois ja yöksi ulos parkkiin -20 pakkasta ja aamulla vain -14. Auto lähti laakista käyntiin ilman mitään lämmittämisiä.
No vikanahan siellä oli kaikkien arvaama ohivuoto vitos suuttimessa.
Vituttaa vaan kun tuli ostettua hätäpäissään orkkis nokan tunnistin. Olis myytävänä.
No vikanahan siellä oli kaikkien arvaama ohivuoto vitos suuttimessa.

Vituttaa vaan kun tuli ostettua hätäpäissään orkkis nokan tunnistin. Olis myytävänä.

Ei syty
Taas itketään. Ei ollut pitä apu suutin rempasta. Pari kuukautta pelasi kuin pitääkin, mutta sitten alkoi taas ongelmat. Eli nyt auto lähtee käyntiin ja sammuu parin sekunnin jälkeen.Sen jälkeen kolme piiittkäää starttia ja käyntiin. Enää ei ole mitään väliä missä asennossa auto on kahdeksan tuntia seisonut. Tää oire paheni vaan kun neljälle muulle suuttimelle tehtiin täys remppa pari viikkoa sitten. Mutta tuntui kun kulku olisi parantunut. Pari päivää oli kulutusmittari hiukan sekaisin rempan jälkeen. Tyhjäkäynnillä 10-12 litraa, ajossa18-43. Nyt normaali. Äsken katsoi et suodattimesta lähtevä, koneen etupäähän menevässä polttoaineletkussa menee ilmaa koko ajan. Mitähän pitäis tehdä? Oliskohan toi syy auton sammumiseen?
APUVA, APUVA, AAPUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
APUVA, APUVA, AAPUVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yritetään auttaa
Taas arvioin etänä vikaa ja oireet sopisi siihen, eli railputken paineensäätö solenoidin tiiviste falskaa polttoainetta takaisin tankkiin. Oireita on juuri sammuminen pienen käyntiajan jälkeen.
Korjaamo haluaa vaihtaa koko solenoidin, mutta yleensä syynä on tiiviste o-rengas http://www.board.com.ua/m1112-200210036 ... troen.html , joka on vihreä tiivisterengas solenoidin kärjessä. tiiviste on 8€ solenoidi ~200€.
Projekti on hieman hankala, eli railputki pois, solenoidi irti, tiivistäminen ja paikoilleen.
Ilmakuplat on imupuolella olevien tiivisterenkaiden hapertumisesta johtuvia. niitä on muistaakseni suodattimelta pumpulle n 5 kpl ja todella lapsellisella ja herkästi rikkuvalla lukituksella.
toivon, että oli apua
Korjaamo haluaa vaihtaa koko solenoidin, mutta yleensä syynä on tiiviste o-rengas http://www.board.com.ua/m1112-200210036 ... troen.html , joka on vihreä tiivisterengas solenoidin kärjessä. tiiviste on 8€ solenoidi ~200€.
Projekti on hieman hankala, eli railputki pois, solenoidi irti, tiivistäminen ja paikoilleen.
Ilmakuplat on imupuolella olevien tiivisterenkaiden hapertumisesta johtuvia. niitä on muistaakseni suodattimelta pumpulle n 5 kpl ja todella lapsellisella ja herkästi rikkuvalla lukituksella.
toivon, että oli apua