Kolme kertaa on-off-on-off-on jätä virrat päälle, Check engine vilkuttaa vikakoodit tai -96 uudemmissa matkamittari antaa vikakoodit. Vanhemmissa jos ei ole koodeja, tulee koodi 55 ja uudemmissa Done-teksti!Machist kirjoitti:Mites se avainta kääntelemällä tapahtuu?siffo kirjoitti:Katso avainta kääntelemällä vikakoodit. Pitäisi tulla koodi 17 jos moottori ei lämpene tarpeeksi nopeasti. Minulla ainakin tuli kun aikoinaan oli termari rikki. Jos koodia ei ole ja tuntuu että lämpenee normaalisti niin saattaisi olla että se mittariston lämpöanturi vaan näyttää väärin.
Moottorin lämmöt
Re: Moottorin lämmöt
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Moottorin lämmöt
En kyllä saanu ulos mitään vaikka useita kertoja kokeilin.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Moottorin lämmöt
Ei toimi kaikissa ja ei toimi aina. Mullakin joissain toimii, seuraavalla kerralla parin kuukauden päästä ei millään ja sitten taas parin kuukauden päästä onnistuu... Ei mitään käryä, mikä muuttuja tuon selittää... Siksi käytänkin testeriäMachist kirjoitti:En kyllä saanu ulos mitään vaikka useita kertoja kokeilin.

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Moottorin lämmöt
Eiköhän ne sieltä tule kun jaksaa yrittää.
Tuo kääntely pitäisi tehdä alle 3 sekunnin aikana.
Osassa ohjeista neuvotaan myös laittamaan ekaksi virrat päälle (eli kaksi pykälää oikealle että mittaristoon syttyy varoitusvalot) ja siitä sitten kääntelee OFF-ON-OFF-ON-OFF-ON
Jos ei toimi niin kääntää virrat pois ja kokeilee vähän ajan päästä uudestaan vähän eri ajoituksella. Voi olla että liian nopeasti tai hitaasti jos kääntelee niin ei toimi
Tuo kääntely pitäisi tehdä alle 3 sekunnin aikana.
Osassa ohjeista neuvotaan myös laittamaan ekaksi virrat päälle (eli kaksi pykälää oikealle että mittaristoon syttyy varoitusvalot) ja siitä sitten kääntelee OFF-ON-OFF-ON-OFF-ON
Jos ei toimi niin kääntää virrat pois ja kokeilee vähän ajan päästä uudestaan vähän eri ajoituksella. Voi olla että liian nopeasti tai hitaasti jos kääntelee niin ei toimi

Re: Moottorin lämmöt
Joo, kokeilee eritavoin ja se on 5 sekunnin sisään kolme kertaa...siffo kirjoitti:Eiköhän ne sieltä tule kun jaksaa yrittää.
Tuo kääntely pitäisi tehdä alle 3 sekunnin aikana.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Moottorin lämmöt
..ja se ei silti toimi kaikissa
esim. omastani en ole koskaan saanut koodeja pihalle edes foliohattu päässä ulkona voodoo- tansseja pyörien 


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Moottorin lämmöt
Mites coolant sensor viallinen?
Mulla oli toi sama ongelma ettei lämmöt noussu tarpeeks. Lopulta paheni niin, että tietokone yritti kylmää konetta käynnistää lämpimän asetuksilla. Vaihdoin sen lämpöanturin joka on siinä jossain termarin lähistöllä, sitten käynnisty taas normaalisti ja lämmöt nous toho vähä alle 100.
Voiha se termariki tietty olla hajalla jos on orginaali.
Mulla oli toi sama ongelma ettei lämmöt noussu tarpeeks. Lopulta paheni niin, että tietokone yritti kylmää konetta käynnistää lämpimän asetuksilla. Vaihdoin sen lämpöanturin joka on siinä jossain termarin lähistöllä, sitten käynnisty taas normaalisti ja lämmöt nous toho vähä alle 100.
Voiha se termariki tietty olla hajalla jos on orginaali.
ZJ -96 4.0, Np242, panssarit, korotus
Suzuki Baleno 1.6
Suzuki Baleno 1.6
Re: Moottorin lämmöt
Onko nyt niin että minulla(-kin) on Jeepissä termari, PCM tai coolant sensor rikki..
-Mites testataan, vaihtaa yksi kerrallaan että selviää mikä noista on viallinen vaiko kaikki vaihtoon...?
Minä taas tyhmänä kyselen....

-Mites testataan, vaihtaa yksi kerrallaan että selviää mikä noista on viallinen vaiko kaikki vaihtoon...?

Minä taas tyhmänä kyselen....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Moottorin lämmöt
Ei kyllä huvikseen termaria vaihtas jos vika on sensorissa. No arvotaan ja minun tuurilla just se toinen on rikki. Luulis kyllä että antaa vikakoodin jos anturinrikki!?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Moottorin lämmöt
Antaa vikakoodin uudemmassa jos on yhteys poikki, mutta jos arvot on kylmän-kuuman koneen välillä niin eihän PCM tiedä mitä siellä oikeasti tapahtuu.
Pitää mitata anturi, anturin arvot tuossa (pätee ainakin '96-'98 autoihin molemmilla bensakoneilla, en ole varma onko '93-'95 samat arvot):

Pitää mitata anturi, anturin arvot tuossa (pätee ainakin '96-'98 autoihin molemmilla bensakoneilla, en ole varma onko '93-'95 samat arvot):

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Moottorin lämmöt
No vaihan termarin heti kun tallin saan tyhjäksi.
Tänään lasit suli parkissa ja karvahatun pysty heittämään pois autossa, vaikka oli -30.
Sitten tuolla isolla tiellä alko jo vähän vilu tulla ja puhallus piti olla tuuulilasille.
Tänään lasit suli parkissa ja karvahatun pysty heittämään pois autossa, vaikka oli -30.
Sitten tuolla isolla tiellä alko jo vähän vilu tulla ja puhallus piti olla tuuulilasille.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Moottorin lämmöt
Sanonpa vaan että prkl.. on ahasta
Vähä kerkesin alottaa ja hihna päästin tieltä pois ja vaihdoin samalla tuon hihnapyörän.. Laakeri oli kyllä ihan done.


Vähä kerkesin alottaa ja hihna päästin tieltä pois ja vaihdoin samalla tuon hihnapyörän.. Laakeri oli kyllä ihan done.


Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)
Re: Moottorin lämmöt
Nyt kun oli enemmän pakkasta niin lämmöt nousi vain siihen eka-viivaan, ei edes neljännekseen..?
-Mitäs nyt pitäis tehdä, mennä kiusaamaan taas tyhmillä kysymyksillä JAMANTtia...?

-Mitäs nyt pitäis tehdä, mennä kiusaamaan taas tyhmillä kysymyksillä JAMANTtia...?

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Moottorin lämmöt
Kannattaako sitä termariakaan vaihtaa jos se toimii?Machist kirjoitti:No vaihan termarin heti kun tallin saan tyhjäksi.
Laita se vesikattilaan lämpömittarin kanssa - kattila hellalle - hella päälle, ja seuraa mitä tapahtuu kun vesi kuumenee.
Kuvan testissä viime talvelta kävi niin että vuosia vanha termari toimi oikein, ja juuri paketista otettu uusi vastaava avautui huomattavasti alemmassa lämpötilassa kuin siihen laippaan oli meistetty.

Kuvassa on myös lämpöanturi samassa testissä kun kerran joutui nesteet laskemaan pois koneesta niin ei tarvi sitä sitten erikseen ihmetellä.
Ei kai sitä autoa niin kannata korjata että vaihtaa ehjiä osia uusiin, mistä tiedät toimiiko uusi yhtään sen paremmin?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Re: Moottorin lämmöt
No ilmeisesti paikallaan oleva ei toimi.
Onhan mulla se alkuperänen ja tuliterä paketissa.
Yleensä mulle on sanottu että termari kannattaa vaihtaa kun tekee vesipumppu yms remonttia, kun se ei ole kallis ja helppo vaihtaa kun muut hilut on irti. Siksi sen kesälä vaihdoin kun laitoin uuden syylärin.
Taidan heittää kaikki kolme huomenna kattilaan ja verrata miten ne toimii.
Onhan mulla se alkuperänen ja tuliterä paketissa.
Yleensä mulle on sanottu että termari kannattaa vaihtaa kun tekee vesipumppu yms remonttia, kun se ei ole kallis ja helppo vaihtaa kun muut hilut on irti. Siksi sen kesälä vaihdoin kun laitoin uuden syylärin.
Taidan heittää kaikki kolme huomenna kattilaan ja verrata miten ne toimii.
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)