Grand cherokee 2.7 crd 2013

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 27.04.2014. 19:18

Suositeltavaa esitäyttää. Tuo mekaaninen pumppu vaatii koneen pyörimisen ja dieseliä ei ole suositeltavaa pyörittää kuivana. dieseli kun voitelee pa-laitteet.
kozel@ircnet

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 27.04.2014. 19:56

Tänks

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 30.04.2014. 20:40

No niin. Hiukan venyi toi homma, mutta nyt vaihdettu letkuja ja suodatan. Katotaan aamulla mitel lähtee käymään.

Suodattimen pohjassa on joku anturi, mikähän on sen tehtävä? Anturin piuhan joku oli nykässyt irti, mutta sen laitoin takasin kiinni.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.05.2014. 21:43

yleensä ovat suodattimen vesipitoisuusanturi ja sitten toinen on suodattimen lämmitys.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.05.2014. 9:17

kozel kirjoitti:yleensä ovat suodattimen vesipitoisuusanturi ja sitten toinen on suodattimen lämmitys.
Vedenerottimen piuha on suodattimen pohjassa, koska sinne se vesi jää ja kun sitä on tarpeeksi, merkkivalo syttyy ja jos suodattimen yläpuolella on liittimet, yksi on lämmityksen ja jos on toinen, se on lämpöanturin liitin.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.05.2014. 13:41

yksi on lämmityksen ja jos on toinen, se on lämpöanturin liitin.
Onko lämpöanturin vai lämmittimen? yleensä on lämmitettäviä nuo suodattimet.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.05.2014. 14:08

kozel kirjoitti:
yksi on lämmityksen ja jos on toinen, se on lämpöanturin liitin.
Onko lämpöanturin vai lämmittimen? yleensä on lämmitettäviä nuo suodattimet.
Siis yksi on pohjassa, se on vedenerottimen, jos jalassa on kaksi lisää, toinen on lämmityksen ja toinen on lämpöanturin...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 02.05.2014. 19:37

Siellä pohjassa yksi anturi, kaksipiikkinen.

Mutta nyt tulokset suodattimen ja letkunvaihdon jälkeen. Eli vaihdoin suodattimelta matalapainepumpulle menevä.

Ennen vaihtoa auton seistessä 8h tai ennemmän, heti käyntiin ja sammu, sitten pitkät sahaukset ja käyntiin.
Nyt auton ei tarvi seisoa kun pari minuuttia ja joudut sahaaman piiittkäään. Jos seisoo vähän kauemmin niin sama kun aiemmin, eli hörähtää käyntiin ja sammuu. Alkaa tuntua tosi kummalta, mitä vaan tekee niin pahemmaksi menee.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.05.2014. 21:58

Ilmavuotoa edelleen. Ei se suodattimen vaihto välttämättä auta. Tuntuu varsinkin noissa tarvikesudeissa olevan tätä ongelmaa. Sprintteriinkin piti laitella parit prikat väliin ennen kuin rauhottu.
kozel@ircnet

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 02.05.2014. 22:22

Suodatin malli Mahle. Jännä et toi vaan paheni 100 kertasesti.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.05.2014. 23:16

Niin.. itsellä vaikutti paljon

1.Miten tyhjä tankki on. yli puolet niin ei ongelmaa ja kun alle neljännes mittarissa niin aina pidempään parkissa ja sai sahata..
2.miten parkkeerattu. Keula ylöspäin pahempi ja keula alaspäin lievempi oire.

Nyt kun oire hyvin päällä niin kokeile pistää tankki niin täyteen kun saat.
kozel@ircnet

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 03.05.2014. 9:06

Aivan oikein. Noin juuri toimin koko viime kesän. Pidin aina tankin yli puolenvälin ja nokka alaspäin. Ei juurikaan ongelmia.

Sitten tammikuussa yli -15 ei käyntiin millääe, kunnesi imuputkesta lämpöä.
Ohimuotomittaukseen, vitonen korjattiin. Toimi seuraavat kaksi kuukautta hyvin vaikka tankki oli valolla ja auto missä asennossa tahansa.

Sitten tehtiin täysi remppa kaikkiin suuttimiin ja kuin taikaiskusta ongelmat paheni. Oli tankki miten täysi tahansa tai auto missä asennossa tahansa, ei lähteny pitkän seisomisen jälkeen.

Sitten pari päivää sitten erehdyin vaihtamaan suodattimen ja letkun niin nyt ei tarvi olla sammutettuna kun pari minuuttia niin japas sahauttaa.

Alkaa olla asin toistoa, mutta kirjoitin kuitenkin.

Miten on kozel, litoin sulle illalla yv:n

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 03.05.2014. 14:00

Vika viittaa yhä solenoidiventtiiliin, josta kirjailin aiemmin. Oireet on juuri samanlaiset.
Korkeapainepumpun alla olevat sisääntuloletkujen o-renkaat voivat myös falskata.

käsipuoli
Viestit: 39
Liittynyt: 14.01.2014. 19:47
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja käsipuoli » 03.05.2014. 19:34

Yv:tä lähti

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 05.05.2014. 10:10

Suodattimessa ilmavuotoa. Samalla laitettiin varuilta takaiskuventtiili polttoaineen paluulinjaan suodattimen ja tankin väliin. Ainakin omistaja sanoi ongelman poistuneen.

Paineistettiin pumpulla niin suodatin alkoi vuotamaan ihan tiputtamalla dieseliä.

Jos ei halua sitä vesianturia ja tyhejennysproppua sinne pohjaan niin vaihtoehtoinen filtteri on olemassa.

Kuva
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus