Grand cherokee 2.7 crd 2013
Hyvä ettei Messier vastannut lauantaina yv viestiin, säästyi taas satasia. Mutta nyt pelaa auto niinkuin kuuluukin. Lähtee käyntiin ja myös pysyy käynnissä, eikä tarvi parkkeerata nokka alaspäin. Tuntuupa tuo kulkevankin paremmi kuin ennen, mutta onhan sinne myös tehty myös suutinremontti.
Joten suosittelen kaikille miettimään tarkkaan mitä tekee, ennenkun tekee mitään.
Joten suosittelen kaikille miettimään tarkkaan mitä tekee, ennenkun tekee mitään.
Niin.. kyllä itsekkin oon harjotellu tuon omani kanssa. Kuopiossa Dieselhuolto Naumanen vaihto mullekkin turhaan suuttimet ja lopulta vuoto oli suodattimen jalassa. Kivaa oli 2ke rempan jälkeen ku aamulla oli sama ongelma ja lisäksi komee dieselsumu konehuoneessa. Joka tuli rikotusta suuttimen alta kun oli kierre korkattu suuttimen kiinnikkeestä.
Mainitaan tässä vielä toinen mikä on kiusannu tuossa omassa anturivikojen muodossa oli huono maadoitus. Olen vaihtanu vaihteiston, jakopään, kaikenlaisia antureita yms. En kuitenkaan moottorin maadoituskaapelia ole löytäny mistään. Tein sitten uuden ja ongelmat loppui siihen sähkövikojen suhteen. Starttaakin iloisemmin.
Mainitaan tässä vielä toinen mikä on kiusannu tuossa omassa anturivikojen muodossa oli huono maadoitus. Olen vaihtanu vaihteiston, jakopään, kaikenlaisia antureita yms. En kuitenkaan moottorin maadoituskaapelia ole löytäny mistään. Tein sitten uuden ja ongelmat loppui siihen sähkövikojen suhteen. Starttaakin iloisemmin.
kozel@ircnet
Mainiota dataa lukea tästä aiheessa, kiitos asiantuntijoille!
Oma vastaava traktori hyytyi tänään töihin lähtiessä, moottorivalo+check gages valot tauluun ja nilkuttamalla tien sivuun. Hinattiin pihaan ja käyntiin ei lähde. Muuten ketjussa kerrotut oireet täsmää, mutta nopea tarkastelu toi seuraavat havainnot:
- vikakoodeja ei ole ja moottorivalo saatu pois
- check gages palaa
- 2 suuttimen paluuputken liittimestä tulee löpöä käynnistettäessä, paluuputkistoa korjailtu liimaamalla(uskoisin jälkien perusteella, uo suuttimien päällä oleva paluuputkista on marmorilta kuulemani mukaan noin 200e, joten ymmärrän hyvin miksi joku edeltajäni on niitä nippoja liimaillut.)
-suodattimen liittimet napakasti kiinni, en aukonut, joten o-renkaita ei tarkistettu(sataa per***eesti vettä)
-tankki oli tapahtuman aikaan tosi vajaalla, lisätty jerry, pihassa perä ylämäkeen, ei vaikutusta.
Käsitin aikaisemmasta, että suutimen päältä paluuputkeen ei pitäisi tulla mahdottomasti löpöä, onko nyt suutin(taas) mikä ahdistaa, vai tuo solenoidi/sen tiiviste, vai taas joku uusi riesa mistä kannattaa aloittaa perkaaminen?
Kaikki varoittelut ameriikan teknologiasta kuulleena aikanaan, olen havainnut, että saksalainen keinosydän on se mikä vie rahat ja mielenterveyden.
Oma vastaava traktori hyytyi tänään töihin lähtiessä, moottorivalo+check gages valot tauluun ja nilkuttamalla tien sivuun. Hinattiin pihaan ja käyntiin ei lähde. Muuten ketjussa kerrotut oireet täsmää, mutta nopea tarkastelu toi seuraavat havainnot:
- vikakoodeja ei ole ja moottorivalo saatu pois
- check gages palaa
- 2 suuttimen paluuputken liittimestä tulee löpöä käynnistettäessä, paluuputkistoa korjailtu liimaamalla(uskoisin jälkien perusteella, uo suuttimien päällä oleva paluuputkista on marmorilta kuulemani mukaan noin 200e, joten ymmärrän hyvin miksi joku edeltajäni on niitä nippoja liimaillut.)
-suodattimen liittimet napakasti kiinni, en aukonut, joten o-renkaita ei tarkistettu(sataa per***eesti vettä)
-tankki oli tapahtuman aikaan tosi vajaalla, lisätty jerry, pihassa perä ylämäkeen, ei vaikutusta.
Käsitin aikaisemmasta, että suutimen päältä paluuputkeen ei pitäisi tulla mahdottomasti löpöä, onko nyt suutin(taas) mikä ahdistaa, vai tuo solenoidi/sen tiiviste, vai taas joku uusi riesa mistä kannattaa aloittaa perkaaminen?
Kaikki varoittelut ameriikan teknologiasta kuulleena aikanaan, olen havainnut, että saksalainen keinosydän on se mikä vie rahat ja mielenterveyden.

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003
Ei ikinä dieseliä.


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Saha:
Miten sammahti? Kertalaakista vai nykien ja antoiko pidemmällä matkalla jo viitteitä esim. nykimällä? Ja onko ollu aikaisemmin kylmäkäynnistyksissä ongelmia?
Pitäisi olla about saman verran dieseliä kaikissa.
-Sammuiko itsestään
-Oliko vikakoodeja jotka nollasitte pois ja valo sammui?
Jos niin mitä vikakoodeja oli?
Siinä kun palaa se Check gauges valo niin siitä en osaa sanoa mitään mutta googlella törmäsin tuollaiseen
https://www.youtube.com/watch?v=MYe2mXp3jEA
Miten sammahti? Kertalaakista vai nykien ja antoiko pidemmällä matkalla jo viitteitä esim. nykimällä? Ja onko ollu aikaisemmin kylmäkäynnistyksissä ongelmia?
Suuttimista kuuluisi tulla tod. vähän dieseliä paluupuolelle startissa. Ne on kuitenkin aika hankala arvioida jos vaan valutat sen suuttimen päälle. Paras on jos laitat vaikka kirkkaat letkut suuttimiin ja vertailet niitä toisiinsa.Käsitin aikaisemmasta, että suutimen päältä paluuputkeen ei pitäisi tulla mahdottomasti löpöä
Pitäisi olla about saman verran dieseliä kaikissa.
Jos vetässy ilmaa pa-linjaan niin ei välttämättä lähde käyntiin ihan hetkessä. Et maininnu tuossa että meneekö niissä kirkkaissa letkuissa ilmaa. Pitäisi olla kirkkaat letkut ainakin suodattimelta siirtopumpulle ja siirtopumpulta korkeapainepumpulle.-tankki oli tapahtuman aikaan tosi vajaalla, lisätty jerry, pihassa perä ylämäkeen, ei vaikutusta.
Tästäkään et maininnu miten saitte moottorin valon pois.- vikakoodeja ei ole ja moottorivalo saatu pois
-Sammuiko itsestään
-Oliko vikakoodeja jotka nollasitte pois ja valo sammui?
Jos niin mitä vikakoodeja oli?
Siinä kun palaa se Check gauges valo niin siitä en osaa sanoa mitään mutta googlella törmäsin tuollaiseen
https://www.youtube.com/watch?v=MYe2mXp3jEA
kozel@ircnet
Miten sammahti?Ja onko ollu aikaisemmin kylmäkäynnistyksissä ongelmia?
Kiihdytyksessä "isolle" tielle nykäisi kerran, valot tauluun ja seis. Sain vielä sen verran käymään, että rullasin takaisin muutama kymmenen metriä pois liikenteen seasta. Aikaisemmat kylmäkäynnistys ongelmat lähti 1 suuttimen vaihdolla talvella.
Et maininnu tuossa että meneekö niissä kirkkaissa letkuissa ilmaa?
En eilen illalla halunnut kustakaan autoon päin kun saatiin se hinattua pihaan, tänään katselen onko kuplia letkussa.
Tästäkään et maininnu miten saitte moottorin valon pois
Kävi tiereunassa paikallinen korjaaja. Ei saanut mitään koodeja näkyviin, sanoi yrittävänsä nollata vielä jos siellä kuitenkin jotain olisi. Tämän jälkeen moottorivalo katosi. Operaatiosta en tiedä tarkemmin, en ollut paikalla
Kiihdytyksessä "isolle" tielle nykäisi kerran, valot tauluun ja seis. Sain vielä sen verran käymään, että rullasin takaisin muutama kymmenen metriä pois liikenteen seasta. Aikaisemmat kylmäkäynnistys ongelmat lähti 1 suuttimen vaihdolla talvella.
Et maininnu tuossa että meneekö niissä kirkkaissa letkuissa ilmaa?
En eilen illalla halunnut kustakaan autoon päin kun saatiin se hinattua pihaan, tänään katselen onko kuplia letkussa.
Tästäkään et maininnu miten saitte moottorin valon pois
Kävi tiereunassa paikallinen korjaaja. Ei saanut mitään koodeja näkyviin, sanoi yrittävänsä nollata vielä jos siellä kuitenkin jotain olisi. Tämän jälkeen moottorivalo katosi. Operaatiosta en tiedä tarkemmin, en ollut paikalla
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003
Moron
Tässä on parissa eri ketjussa käyty läpi nämä käynnistysongelmat ja niissä on eri ongelmakohdat ruovittu läpi. Tarkemmilla tiedoilla yritä antaa parhainta tietoa , mitä osaan.
Suuttimen paluuvuodolta vaikuttaa ja jos kaksi suutinta päästää läpi, niin ei tahdo kyllä käynnistyä.
Ehjän putken paluupuolelle saat varmasti kl-varaosista tai ehkä jopa romarilta, koska oletan putken olevan sama, kuin mersun 270 Cdi:ssä ja on murto-osa autokeskuksen hinnoista.
Suuttimen paluuvuodolta vaikuttaa ja jos kaksi suutinta päästää läpi, niin ei tahdo kyllä käynnistyä.
Ehjän putken paluupuolelle saat varmasti kl-varaosista tai ehkä jopa romarilta, koska oletan putken olevan sama, kuin mersun 270 Cdi:ssä ja on murto-osa autokeskuksen hinnoista.
Millähän testerillä lukas? Nämä ei obd yhteensopivat testerit voi tehdä sen että ei ole muka vikakoodia vaikka siellä todellisuudessa on. Pahimmassa tapauksessa voi käydä niin että tekee uusia vikakoodeja järjestelmään.Tästäkään et maininnu miten saitte moottorin valon pois
Kävi tiereunassa paikallinen korjaaja. Ei saanut mitään koodeja näkyviin, sanoi yrittävänsä nollata vielä jos siellä kuitenkin jotain olisi. Tämän jälkeen moottorivalo katosi. Operaatiosta en tiedä tarkemmin, en ollut paikalla
Se että autossa on se 16pin. obd töpseli ei takaa sitä että kaikki obd testerit toimii. Esim. omassa KJ:ssa yleistesterillä ei kannata lukee koodeja. Itse luen ne tien päällä mittaristosta ja tuo 100e testeri on vaan sen takia koska sillä toimii vikakoodien nollaus.
Tuo että valo sammui nollauksen jälkeen niin sanoisin että siellä oli joku vikakoodi.
kozel@ircnet
Kolme kertaa virta-avaimella virrat päälle-pois (viiden sekunnin sisään) ja kolmannella kerralla jätät virrat päälle, matkamittariin tulee koodit tai jos ei ole koodeja, tulee teksti DONE, siitä tietää että onnistui itsediagnostiikan luku. Voit yrittää tota kuinka monta kertaa vaan, ei nollaa mitään ja aina tulee koodit, kunhan sen saa toimimaan, kokemuksesta voin kertoa, että aina ei toimi ja ovi pitää olla kiinni....Saha kirjoitti:Itse luen ne tien päällä mittaristosta
Nyt sitten täytyy tyhmän pojan kysyä miten koodit voidaan lukea mittaristosta?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kolme kertaa virta-avaimella virrat päälle-pois...
Kiitos tuosta, katselen mitä ilmoittaa.
Et maininnu tuossa että meneekö niissä kirkkaissa letkuissa ilmaa?
Katsoin onko PA-järjestelmässä ilmaa, eikä ainakaan pumpulle menevässä letkussa mene kuplia. Käyntiin ei lähde vaikka kuinka sahaa.
Kiitos tuosta, katselen mitä ilmoittaa.
Et maininnu tuossa että meneekö niissä kirkkaissa letkuissa ilmaa?
Katsoin onko PA-järjestelmässä ilmaa, eikä ainakaan pumpulle menevässä letkussa mene kuplia. Käyntiin ei lähde vaikka kuinka sahaa.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003
Onkos siinä ollu ennen tätä hyytymistä mitään nykimisiä tms..?
Jos ei ilmaa mene niin vikakoodien lukuun kunnon testerillä
Vikakoodien luku säästää paljolta työltä.
-Nokka/kampiakselin synkronointi (CRD kone tarkastaa noilla että jako kohdallaan ennen kuin lähtee tulille.) Itsellä hyytyi tuo KJ metsään kun nokka-akselin tunnistin temppuili. Tästä tuli vikakoodi ja antoi sahata eikä yrittänytkään käyntiin.
Jos ei ilmaa eikä vikakoodeja
-Palaako mittaristossa kaikki valot normaalisti
-Suuttimien ohivuotomittaus
-Rail paineen paineen tsekkaus testerillä että nouseeko edes riittävästi
Jos ei ilmaa mene niin vikakoodien lukuun kunnon testerillä
Vikakoodien luku säästää paljolta työltä.
-Nokka/kampiakselin synkronointi (CRD kone tarkastaa noilla että jako kohdallaan ennen kuin lähtee tulille.) Itsellä hyytyi tuo KJ metsään kun nokka-akselin tunnistin temppuili. Tästä tuli vikakoodi ja antoi sahata eikä yrittänytkään käyntiin.
Jos ei ilmaa eikä vikakoodeja
-Palaako mittaristossa kaikki valot normaalisti
-Suuttimien ohivuotomittaus
-Rail paineen paineen tsekkaus testerillä että nouseeko edes riittävästi
kozel@ircnet
Onkos siinä ollu ennen tätä hyytymistä mitään nykimisiä tms..?
Ei ole ollut muuta kun se talvinen kylmäkäynnistyshässäkkä, mutta silloin 1 suuttimen vaihto auttoi. Silloin oli myös rail paine ok, jopa ennen suuttimen vaihtoa.
-Palaako mittaristossa kaikki valot normaalisti?
Kaikki vaikuttaa palavan ok, paitsi, että se Check Gages palaa kokoajan. Jamantin ohjeella en saanut koodeja tai DONE tekstiä ilmestymään, mutta kuten siinä olikin aina ei tuokaan pelitä.
Mittasin ohivuodot 1-3 suuttimilta(ei ole nyt taipuisaa letkua, että saisin ne 4 ja 5 suuttimien päähän kiinni) ja noista kolmesta ei tule tippaakaan löpöä putkeen. Tosin irtonaisesta paluupuolen nipasta valuu löpöä startissa heti.
Onko tuossa väliä mittaako ohivuodon kaksi suutinta kerrallaan, vai onko toivottavaa saada kaikki mitattua samaan aikaan?
Katiskaan on vaihdettu lippujen mukaan kaikki muut paitsi 3 suutin, ja hiljaa toivoin, että se olisi tämän seisokin syy, mutta ei.
Voiko noita suuttimia vaihtaa itse tallainen EI automekaanikko? Olen käsittänyt, että on aika tiukasti kiinni. Mulla on nimittäin yksi suutin kaapissa vähän niinkuin valmiina...
Tänään en enää letkuja lähde metsästämään, taidan täyttää oman filtterin yhden tähden venovedellä ja pitää yhden illan loman tuosta "käyttöautosta"
Ei ole ollut muuta kun se talvinen kylmäkäynnistyshässäkkä, mutta silloin 1 suuttimen vaihto auttoi. Silloin oli myös rail paine ok, jopa ennen suuttimen vaihtoa.
-Palaako mittaristossa kaikki valot normaalisti?
Kaikki vaikuttaa palavan ok, paitsi, että se Check Gages palaa kokoajan. Jamantin ohjeella en saanut koodeja tai DONE tekstiä ilmestymään, mutta kuten siinä olikin aina ei tuokaan pelitä.
Mittasin ohivuodot 1-3 suuttimilta(ei ole nyt taipuisaa letkua, että saisin ne 4 ja 5 suuttimien päähän kiinni) ja noista kolmesta ei tule tippaakaan löpöä putkeen. Tosin irtonaisesta paluupuolen nipasta valuu löpöä startissa heti.
Onko tuossa väliä mittaako ohivuodon kaksi suutinta kerrallaan, vai onko toivottavaa saada kaikki mitattua samaan aikaan?
Katiskaan on vaihdettu lippujen mukaan kaikki muut paitsi 3 suutin, ja hiljaa toivoin, että se olisi tämän seisokin syy, mutta ei.
Voiko noita suuttimia vaihtaa itse tallainen EI automekaanikko? Olen käsittänyt, että on aika tiukasti kiinni. Mulla on nimittäin yksi suutin kaapissa vähän niinkuin valmiina...
Tänään en enää letkuja lähde metsästämään, taidan täyttää oman filtterin yhden tähden venovedellä ja pitää yhden illan loman tuosta "käyttöautosta"

Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003
Se kuulostaisi rail putken paluupuolen solenoidiventtiilin vuodolta, kun paluuputkesta tulee löpöä käynnistäessä ja siihen auttaa venttiilin o-renkaan ja silkoonirenkaan vaihto. Lue : 2.7 CRD:n kylmäkäynnistys ongelmat, niin sieltä löytyy minun ongelmankorjaus stoori.
Suuttimen vaihto onnistuu kyllä itsekkin, mutta irtisaanti koneesta kylmänä on vaikeaa ja tulee olla varma, että tulee tiivis suutin tilalle.
Itse olen irroittanut suuttimen niin, että höllätään kierros suuttimen pulttia ja ajetaan kone lämpöiseksi ja sitten irroittamaan, kun näpit kestää.
Sitten, kun on suutin irti, niin putsataan jarrunpudistusaineen kanssa suuttimen ympäristö, läpivienti ja kiristysruuvin kierteet.
Suuttimelle tulee olla uusi kiinnitysruuvi ja kuparitiivisteprikka.
kierretään ruuvi 7 N·m sitten 90°. ja varovaisesti, ettei ruuvi katkea.
löpö putket ja muut kiinni ja eikun ajoa.
Itse olen vaihtanut kolme suutinta ja 20tkm on pelannut mainiosti.
Suuttimen vaihto onnistuu kyllä itsekkin, mutta irtisaanti koneesta kylmänä on vaikeaa ja tulee olla varma, että tulee tiivis suutin tilalle.
Itse olen irroittanut suuttimen niin, että höllätään kierros suuttimen pulttia ja ajetaan kone lämpöiseksi ja sitten irroittamaan, kun näpit kestää.
Sitten, kun on suutin irti, niin putsataan jarrunpudistusaineen kanssa suuttimen ympäristö, läpivienti ja kiristysruuvin kierteet.
Suuttimelle tulee olla uusi kiinnitysruuvi ja kuparitiivisteprikka.
kierretään ruuvi 7 N·m sitten 90°. ja varovaisesti, ettei ruuvi katkea.
löpö putket ja muut kiinni ja eikun ajoa.
Itse olen vaihtanut kolme suutinta ja 20tkm on pelannut mainiosti.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Messier, muokattu yhteensä 29 kertaa