Grand cherokee 2.7 crd 2013

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 29.05.2014. 16:34

Tuota lueskelinkin aikaisemmin, ja tässäkin ketjussa on tuo ollut esillä. Mittaan vielä 4 ja 5 suuttimen ohivuodon(kun haen letkua) ja katsotaan mikä niiden tilanne on.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 30.05.2014. 13:49

Nyt on saatu 4 ja 5 suutinkin mitattua eikä ohivuotoa ole. Paluupuolen lekusta tuli runsaasti löpöä käynnistettäessä aivan kuten aikaisemmin muidenkin suuttimien kanssa.

Kovasti tuo solenoidiventtiilin viankuvaus nyt vastaa omaa caseani. Otan sen kohteeksi seuraavaksi.
Onko rail putken irroituksessa jotain huomioitavia asioita, vai raapastaanko putket, liittimet ja ruuvit vain irti?
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 30.05.2014. 14:15

Ei ole ihmeitä, mutta tulee varoa ettei riko polttoaineputken liitintä, joka on tulipellin alla.
Ota vaikka kuva ennen purkua, niin muistat laittaa oikeat osat oikeaan paikkaan.

käsien joita olisi hyvä olla kolme tulisi olla pieniä, vahvoja ja vääntyä joka suuntaan:P
Niin ja pitkää pinnaa tietysti.

Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 31.05.2014. 1:12

Tein tuon railputken irroituksen+kiinnityksen tänään harjoitustyönä, ja tuulen suunta on muuttunut. Se mitä luulin jo katsotun, että ilmaa ei ole pa linjoissa, tarkoittikin, että siellä ei ole löpöä ollenkaan. Huomenna jatkan harjoituksia. :oops:
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

Saha
Viestit: 32
Liittynyt: 24.01.2014. 21:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Saha » 03.06.2014. 20:32

No niin, on aika epikriisin.

Hain tänään solenoidventtiilin ja PA linjojen tiivisteet, reipas vaihto ja katiska tärähti sahaamisen jälkeen käyntiin. Ilmaa oli toki putkissa aluksi, mutta pienen lenkin jälkeen kuplat katosi, eikä tullut seisottamisen jälkeen takaisin. Tuo aikaisemmin huomaamani löpön katoaminen järjestelmästä palautui auttamalla sähköpumpulla toimintaa.

Koska tällä on ollut tapana myös eritellä kustannuksia, niin:
- Venttiilin tiivistesarja 10e
- PA linjojen tiivisteet 5 kpl 10e
- Jaloviina, yksi tähti 2kpl 16e (tuonti tarvike)
- Kaksi t-paitaa räteiksi 0e.

Kiitos avusta kaikille, ilman loistavia neuvoja kulkisin edelleen vaimon kottikärryllä(Nissan Note) töihin.

Vaikka autoista en ole tavannut vaihtaa kun renkaat, huomaan, että Jeep käyttöautona opettaa oman elämänsä automekaanikoksi lienee jo muutamassa vuodessa. 8)

ZZZZ
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2003

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 07.06.2014. 10:54

Harmi menetetyille seriffeille, jotka joudit uhraamaan.
Hienoa, että sait Grandin taas tulille. Samalla on hieno fiilis, kun on oikeasti säästänyt piiitkän pennin siitä, että on itse saanut auton kuntoon.
Hyvää kesää ja mukavia kilsoja kaikille. :D

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 07.08.2014. 21:21

Sopinee tähän jatkoksi, oli ilmavuoto suodattimessa (paikansin kosketusstetoskoopilla! :) ) ja vaihdoin o-renkaat, tauti (startista kävi pari sekuntia -> piiiitkä sahaus) parani mutta nyt muutaman käynnistyskerran ja -sadan kilometrin jälkeen yhtäkkiä alkoi tyhjäkäynnillä "hyrskyttämään", tuntuu että hajosi jotain kun koko auto hytkyy ja tyhjäkäynti vaeltaa. :(
Ajaa voi normaalisti mutta pienillä kierroksilla onglema ilmenee.
Parin startin jälkeen oli ongelma välillä poissa! Mutta palasi...
Korjaamoon tehty puhelinkysely tuotti arvelun että tulipellin päässä olevaan "anturiin"(?) olisi voinut suodattimen käsittelystä johtuen mennyt roska??
En ymmärrä miten sen mötikän sieltä saisi irroitettua?
"Kolme pientä kättä jotka kääntyvät jokasuuntaan" :D
Kysymykset siis
- Mikä moisen hyrskytyksen voi yleensäkin aiheuttaa?
- Jos se tulipellin syleilyssä oleva mötikkä syyllinen niin olisiko helpoin irroittaa koko railputki??
- Miten se yleensäkin railputkessa kiinni on??

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.08.2014. 22:05

KAverilla oli mersussa sellanen kans että itsekseen kaasutteli kun esim. valoissa odotteli. Syy oli siinä Rail-putken päässä olevassa paineensäätimessä. Vaihdettiin ja onhelmat poistui.
kozel@ircnet

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 08.08.2014. 18:35

Irroitin paineensäätimen (samalla ihmetellen sorminäppäryyttäni??) ja kikkareesta löytyi "hiutaleita", ikäänkuin ohutta muovia tai irronnutta lakkaa?? Putsasin kunnolla, laitoin takaisin ja hetken kone kävi ihan samalla tavalla hyrskyttäen, ensimasennuksestani toivuttuani ajoin hieman enemmän ja oire hävisi! Olisikohan jokunen ilmakupla railputkessa tehnyt samanlaista häiriötä kuin löydetyt roskat?
Nyt jännittää uusiutuuko oire ja jos niin onko vieläkin roskia...

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 09.08.2014. 21:08

Samoissa asioissa olin, kun päätin tiivistää neljännen ja viidennen suuttimen.
Oli kesälomareissulla jotenkin tunne, että puhtia kateissa ja kulutus oli totuttua suurempi.
Otin eilen suuttimet irti ja iskin tiivistesarjan sisään. Nyt on kaikki suuttimet tiivistetty ja syytä oli. Kaikissa suuttimissa oli tiivisterengas kulunut ja meni vuotouria seinämissä.

Nämä kaksi suutinta on siellä tulipellin alla ja aattelin mennä pellin läpi. Ei ollut mikään simppeli homma ottaa pyyhkijän tukea irti ja leikata lovea tulipeltiin. Siiten kun suuttimet oli paikoillaan oli päivän työ väkertaa tulipeltiin paikka ja pyyhkijöiden teline uusiksi paikoilleen.
No taas mennään ja hyvä näin.

Kirjoita vastaus