Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 04.04.2010. 11:26
Eli tuo KJ Cherokee rynkytti aina käynnistyksen jälkeen yön seisottuaan. Sitä pahemmin vielä mitä tyhjempi tankki.
Suodattimen jalassa kun on se käsipumppu ja sen vieressä takaisku-venttiili sellasen muovisen talttameisselillä avattavan kannen alla. Tämä kansi oli syypää ilmavuotoon ja tiivistin ainakin omastani sen hydrauliikka-tiivisteellä ja nyt lähtee käyntiin niin kun dieselin pitää. Tai ainakin CRDiesel

-
Rontikainen
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Rontikainen » 05.04.2010. 19:17
Kiitos hyvästä havainnosta! Kokeilin samaa omaan rytkyttelijään ja aamulla nähdään miten toimii... Ainakin välitön muutos oli huomattava!
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 10.04.2010. 10:41
Tarkennetaan tämä vielä että tiivistin kannen putsatulla vakio o-renkaalla ja nestemmäisellä hydrauliikka tiivisteellä joka on vähän samantapaista kuin ruuvilukite mutta ihan hydrauliikka-tiiviste nimellä ja violettia..
-
Hunter
- Viestit: 237
- Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Hunter » 14.04.2010. 17:16
Mistä ihmeestä keksit moisen ilmavuodon? Itse tein eilen saman homman, eli tiivistin sen kannen sillä sinisellä wurtin geelillä. Tänä aamuna en Jeepillä töihin mennyt mutta koe-käynnistyksen tein ja ei rynkyttänyt/savuuttanu ollenkaan. Nyt kävin uudestaan käynnistämässä ja ihan kun eri auto se nyt tuntuu olevan. Vieläkin kyllä epäilyttää että noinko se pienestä se todella oli kiinni. Ei voi kun valtavasti kiittää tästä tiedosta . Eli ei nähtävästi tartte vaihtaa sitä yhtä suutinta jonka syyksi olen rynkytyksen laittanut.

Se myös ihmetyttää että kun esilämmitti pitkään pakkasilla niin ei likikään niin pahoin rynkyttänyt kun kylmänä ja nyt ei rynkytä kylmänä ollenkaan.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 14.04.2010. 18:00
-Eka vihje oli kun käsipumpulla jakso käydä pumppaamassa päivän ekan startin niin parani huomattavasti.
-Toinen vihje oli että rynkytys oli paljon pahempi kun tankki oli vajaa.
-Kolmas vihje oli kun kerran tankki oli punasella niin ei aamulla lähtenyt ollenkaan käyntiin ennen kuin pumppas käsipumpulla ja ei edes yrittänyt.
Tästä päättelin että eväät pääsee tankkiin valumaan paitsi silloin kun tankki on korkkia myöten täynnä. Siitä sitten takaiskuja tutkimaan ja näin sitten putsasin/tarkastin sen takaiskun ja tiivistin tuon takaiskun kannen.
Itse siinä takaiskussa en huomannut vikaa.
Samaa oli omassa että kun lämmitti kunnolla eberillä tuota niin oire lieveni
CRD koneissa kun nuo varsinkin esiruiskutukset on tarkkoja kylmällä koneella sekä pakkasilla ja kun systeemissä on ilmaa ja rail ei saa paineita kunnolla ylös niin nämä esiruiskutukset menee metsään ja tulee juuri käynnistymis/käyntiongelmia....
-
Hunter
- Viestit: 237
- Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Hunter » 15.04.2010. 19:54

Kyllä se vaan niin on että EI RYNKYTÄ enää laisinkaan. Hiano homma. Vielä kerran: KIITOS ja KUMARRUS Kozelille tästä poisto-ohjeesta

-
Hunter
- Viestit: 237
- Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Hunter » 18.04.2010. 15:05
Täytyy olla että wurtin tiiviste-massa lakkasi tiivistämästä koska nyt parina aamuna alkasi rynkytys-oireita tulemaan. Pitäisi kait etsiä uusi O-rengas siihen kanteen. Toki on mahdollista että nyt on jossakin muualla ilmavuoto.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 18.04.2010. 16:25
Käytitkö hydrauliikka tiivistettä? Töissä ainakin Wurthin tuo sininen on ruuvilukitetta ja tiedä sitten kestääkö se dieseliä niin hyvin. Omassa tuo violetti hydrauliikka tiiviste on kestänyt jo kuukauden päivät ilman ongelmia.
Näyttää WJ korisessa Grand Cherokeessa olevan samassa paikassa ilmavuotoriski. Ainakin 3.1 VM koneella olevissa..
-
Hunter
- Viestit: 237
- Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Hunter » 18.04.2010. 16:31
Niin se wurtin aine on siis "sinappituubimainen" ja Würth DP 300 on mallimerkintä.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 18.04.2010. 19:43
Itse käytin ihan hydrauliikka tiivistettä. Alla löysin lähimmäksi vastaavan. Oma pullo kun on vanhoilla etiketeillä. Luettelossa näkyvä pullo on tosin etekettejä lukuunottamatta samanlainen ja kovettumisaika on sama.
Luettelon sivu 101
Hydrauliikkatiivisteneste/Pehmeä
Tuon myös voi laittaa jopa lievästi öljyisille pinnoille niinkuin tuon mitä itse laitoin ja tuon ainakin luvataan kestävän kaikkia polttoaineita.
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 10.06.2010. 14:18
Lisäinfoa tähän sen verran että tuo käyttämäni hydrauliikkatiiviste-aine petti viimein. Eli ei toiminut pitkässä juoksussa. Nyt alkoi pitämään taas ilman liimoja tms. kun kävin tarvikeliikkeestä hakemassa vakiota paksumman O-renkaan joka oli hiukan tiukka laittaa mutta meni kun laittoi tipan rasvaa pintoihin..
-
Aapo
- Viestit: 114
- Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Aapo » 05.12.2010. 19:11
Missä siellä tuo käsipumppu on? Ei näy...
-
Jeepp
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
- Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Jeepp » 05.12.2010. 21:56
Minkälaista rynkytystä se on?
Mulla tekee tämä Wj 3.1td joskus kylmänä käynnistettäessä semmosta rynkytystä eikä anna painaa heti kaasua, minä ainaki oon kuvitellu että se ei heti käy kaikilla 5 pytyllä

Jeep Grand Cherokee -01 QD
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 06.12.2010. 10:18
Aapolle: Käsipumppu on mulla ainakin siinä suodattimen jalassa. Sellainen valkoinen käsin auki ruuvattava korkki.
jeeppille: Rynkytys oli sellainen vähän samantapainen kuin ei kävisi kaikilla pytyillä. Tosin kaverin 3.1TD Grandiin auttoi enemmän hehkujen vaihto

Huom. hehkuja saa halvalla tarvikkeena ihan. Kaverin grandissa oli kilometrejä 260tkm ja 2 hehkua oli pimeänä ja 1 toimi vähän heikosti.
-
Jeepp
- Viestit: 126
- Liittynyt: 13.04.2010. 18:51
- Paikkakunta: Liminka
Viesti
Kirjoittaja Jeepp » 06.12.2010. 13:56
Selvä, vois kattoa ku viittii hehkut, onneksi on helpossa paikassa
Ei se oo tehny sitä ku yli 20 asteen pakkasessa.
Jeep Grand Cherokee -01 QD