Kj.n turbon paluupuolen öljyvuoto

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Kj.n turbon paluupuolen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Hunter » 07.04.2010. 18:32

Onko muilla Kj.CrD Jeepisteillä havaintoja että öljyä tihkuu turbon paluupuolelta ja välillä jättää jo reviirimerkin maahankin. Kun vaihtaa uudet öljytja suodattimen ja kuivaa rievulla öljyiset kohdat turbon alta niin 2000-3000km menee ja sitten alkaa tiputtamaan.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.04.2010. 18:58

Oha tuota vuotoa siell suunnalla.. ei oo viela keksiny mista johtuu..

Rontikainen
Viestit: 17
Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
Paikkakunta:

Samoin...

Viesti Kirjoittaja Rontikainen » 08.04.2010. 14:30

Röhnänen on ja tippoja roikkuu....
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 08.04.2010. 18:23

2.8 koneessahan ne vaihtelee takuuseen niitä suodattimen jalkoja. Uudempi on siellä edessä koko jalka. 2.8 koneessa on niitä letkuja räjähtäny kesken ajon. Kaverin (entinen jeep-merkkiliike asentaja) mielestä se uudempi suodattimen jalka kävis tähän 2.5 koneeseen kanssa.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 09.04.2010. 11:25

Ensin luulin että vuotaa turbon paluupuolen letku ja hain hydrauliikka-liikkeestä uuden letkun mutta eipä ollut letkussa vuoto. Mun mielestä se vuotaa turpon persiistä... ehkä.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.05.2010. 18:51

Huomasin tuossa kun olen lisäilly (Koneessa siis Castrol Magatec Diesel 10w40) öljyn vähetessä AD-ketjun mikä lie 5w40 öljyä koneeseen niin tuo öljyn syönti lakkasi ja samoin merkkaa reviiriään paljon vähemmän. Alle en ole vielä vilkassu. Seuraavaksi ajattelin öljynvaihdon yhteydessä kokeilla kokonaan toista 5w40 öljyä ja katsotaan mihin suuntaan öljyvuodot muuttuu. Shellin öljyjä suosittelivat..

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 22.05.2010. 0:48

Kerran viime talvella merkkasi -06 2.8 paikkansa katoksessa, sen jälkeen ei ole merkkaillu...
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 22.05.2010. 11:58

Mulla käytössä Mobil1 Delvac 5w-40 ja Shellin ultra helixiä on tullut kerran kokeiltua mutta ei mainittavampia eroja. Öljyä ei kuluta että mittatikusta huomaisi mutta tosiaan vaihdon jälkeen pari tuhatta kilsaa ja alkaa merkkailemaan, eli yhä tuntuisi siltä että turbon paluupuolelelta tihkuisi
mutta täyttä varmuutta ei ole.

sulopunkero
Viestit: 31
Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja sulopunkero » 29.05.2010. 8:59

Rally formula mobil on mulla pysynyt sisällä.
veli-matti

Cherokee KJ Liberty

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Öljyt

Viesti Kirjoittaja Hunter » 06.06.2010. 23:34

Juuri vaihdoin kokeeksi Teboilin Diamond 5w-40 Diesel-öljyt.
Saapi nähdä onko vaikutusta

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 11.02.2011. 21:30

Laitetaas tähän öljynvuotopaikkoja KJ -02 2.5CRD 227tkm mittarissa.

Kampiakselin takastefa vuoti ja paljon. Eli aina oli tippa kun auton laitto parkkiin.
(Kantsii jamantilta ostaa hilut sinne halvemmat kun merkkiliikkeessä, on hyllyssä ja tulee kerralla kaikki romppeet projektiin.)

Öljynsuodattimen jalassa toinen niistä öljyletkuista jotka tulee koneen kyljestä sinne suodattimen jalalle. Vaihdoin tuon suodattimen jalan samalla siihen jonka vaihtavat 2.8 koneisiin ihan kampanjan tukemana kun kuulemma on kesken ajon menny noita letkuja. Kuulemma maantiellä jos menee niin 3sek. aikaa sammuttaa kone ennen kun tuhoja tulee. Tuossa omassa oli jo tuo letku aika huonon näkönen siitä suodattimen jalan päästä kun pääsi tarkemmin katsomaan kun rojut oli irtaallaan.

Tuohon uuteen suodattimen jalkaan menee sama peltinen suodatin kuin siihen vanhaan. 2-3h vaihtaa sekä suodatin ja tulee tiivisteiden ja öljyfiltterin kanssa.

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 13.02.2011. 13:33

Osaako joku sanoa miten erottaa uuden ja vanhan suodattimen jalan?
Itsellä on 2005 CRD 2,8 jolla olen nyt ajellut pari kuukautta. Ajattelin vain että jos sen jalan kurkkaisi mitä mallia se on. Öljyä ei kyllä tiputtele mutta kyllä moottorin alusta hiukan öljyisen näköinen on.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.02.2011. 15:24

Vanha jalka on se jossa on se kuppi sielä moottorin korvallisen etupuolella ja siitä tulee 2x letkuja suodattimen jalkaan joka on moottorin takaosassa moottorin korvallisen takana turbon alapuolella.

Uusi jalka on sellainen 90 asteen kulma joka ruuvataan tuon koneen etuosassa olevan kupin tilalle ja suodatin ruuvataan suoraan siihen alle niin että suodatin tulee täysin pystyyn siihen jalan alle. Uudessa jalassa ei ole yhtään letkuja tms ja uusi suodatin tulee sinne moottorin korvallisen/tukikumin etupuolelle kokonaisuudessaan.

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 13.02.2011. 17:14

Sen verran olen auton alle kurkannut että se öljynsuodatin on ruuvattuna kiinni vaakasuoraan siten että kierre on auton etuosaan päin. mutta silloin auto oli nosturilla niin enpä huomannut noita letku yms. asioita katsella.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 16.02.2011. 13:07

Mulla ei ole enää reviiriä merkkaillu kun vaihdoin öljyksi Teboil Diamond dieselit, alle en ole vahtaillut mutta pihaan ei ole tiputtanut piskoakaan ja taas on 10tkm ajettu. Olen 10tkm välein öljyt vaihtanut vaikka ns. huippuöljyjä olen käytellytkin. Shell helix ultra, Mobil delvac diesel 1 ja nyt Teboil Diamond diesel.

Kirjoita vastaus