Äänessä löytyy
Äänessä löytyy
Mulla on grand cherokee -97 suoralla kuutosella (4.0) siitä kuuluu sellainen kimeä niinkuin inisevä sirkkelin ääni joka nousee ja laskee kierrosten mukaan, ja kuuluu kovemmin kun kiihdyttää, varsin ärsyttävä...ja toinen: kylmänä kuuluu sellainen harva naputtava ääni melko isolla äänellä, lämpinänä enää hiljaa. Osaisiko joku viisaampi neuvoa mistä kannattaisi alkaa etsimään äänten aiheuttajaa, varsinkin se sirkkelimäinen ininä kuuluu niin selvästi että nolottaa ajella kun ihmiset kyttäävät.
Tarkista damperin ulkokehän kunto, tyyppivikana irtoaa keskiöstään (vulkanoitu kumi) ja ulkokehä vaeltaa joko eteenpäin tai taaksepäin, jos vaeltanut taaksepäin, osuu jakopäänkoppaan ja siksi viheltää!! Tuossa malli: http://www.jamant.fi/damper-cro33002920-p-854.html
Ulkokehän etureuna ja kumin sisäpuoleisen keskiön etureuna pitää olla samassa tasossa!!!
Ulkokehän etureuna ja kumin sisäpuoleisen keskiön etureuna pitää olla samassa tasossa!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
ininää
Toinen tarkastettava paikka on laturin/flektin serpentiiniremmin idler-pyörien laakerit. Omasta poksahti kyseinen laakeri toiselta taittopyörältä aikansa inistyään ja vei mukanaan korvakkeen jakopäänkopasta ja kompuran jalasta 

Se damper näyttäisi olevan kiinni kopassa kun päältä katsoo, eli ilmeisesti se on sitten vaeltanut taaksepäin, pitää vissiin ostaa uusi, ei kai tuota korjaamaan pysty? onko tuo damper kovin ongelmallinen itse vaihtaa? ja miten nuo idlerit: toinen pyörii kun kädellä pyörittää, toinen ei inahdakkaan, pitäisikö nuo molemmat pyöriä helposti?
Vaatii irroitukseen siihen tarkoitetun ulosvetäjän ja kiinnitykseen pidemmän pultin kuin se mikä siellä on!! Pystyy korjaamaan, mutta ei korjaannu, siirtää kyllä vaihtoajankohtaa, tosin pitää silloinkin ottaa irti ja samalla vaivalla laittaa uuden!!!Krandi97 kirjoitti:Se damper näyttäisi olevan kiinni kopassa kun päältä katsoo, eli ilmeisesti se on sitten vaeltanut taaksepäin, pitää vissiin ostaa uusi, ei kai tuota korjaamaan pysty? onko tuo damper kovin ongelmallinen itse vaihtaa? ja miten nuo idlerit: toinen pyörii kun kädellä pyörittää, toinen ei inahdakkaan, pitäisikö nuo molemmat pyöriä helposti?
Idlerit pitää pyöriä kaikki käsin ihan helpohkosti, jos ei pyöri, on siinä jotain vikaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Olikos tämä mulle osoitettu?? 70.00 euroa/tunti, sis. ALV + osat ja tuohon ei tuntia kauempaa pitäis mennä (jos ei siellä ole tiellä hankalia rakenteita, jotka täytyy ensin purkaa pois tieltä)!!Krandi97 kirjoitti:Olen maailman huonoin autoasentaja, paljonko teillä maksaisi jis kävisi vaihdattamassa?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Äänessä löytyy
Diagnoosista sen sirkkelivinkuna-osan ymmärrän. Mutta miten tuo naputus liittyy damperin vulganoinnin pettämiseen?Krandi97 kirjoitti:Mulla on grand cherokee -97 suoralla kuutosella (4.0) siitä kuuluu sellainen kimeä niinkuin inisevä sirkkelin ääni joka nousee ja laskee kierrosten mukaan, ja kuuluu kovemmin kun kiihdyttää, varsin ärsyttävä...ja toinen: kylmänä kuuluu sellainen harva naputtava ääni melko isolla äänellä, lämpinänä enää hiljaa.
Tosin niin kävi että damperin vaihdolla minulta hävisi nuo molemmat äänet (ainakin toistaiseksi) mutta miksi se naputuskin loppui?
M Arkku
"Vaatii" on tässä yhteydessä liiottelua.JAMANT kirjoitti: Vaatii irroitukseen siihen tarkoitetun ulosvetäjän ja kiinnitykseen pidemmän pultin kuin se mikä siellä on!!
Kiistämättä on suotavaa omata nuo tarvekalut ja helpottaa varmaankin hommaa pirusti mutta itse suoriuduin irroituksesta tavallisella kaksileukaisella ulosvetäjällä, ja takaisin laitosta kumipäävasaralla ja orkkispultilla.
Niin, ja kuten jo aiemmin totesin, vinkuna ja naputus loppui, en kyllä vieläkään ymmärrä mikä naputti.
M Arkku
No eikös se silloin vaatinut sen ulosvetäjän?? Ja eikös se sun ulosvetäjä ole ulosvetoon tarkoitettu??kmarkkuvv kirjoitti:"Vaatii" on tässä yhteydessä liiottelua.JAMANT kirjoitti: Vaatii irroitukseen siihen tarkoitetun ulosvetäjän ja kiinnitykseen pidemmän pultin kuin se mikä siellä on!!
Kiistämättä on suotavaa omata nuo tarvekalut ja helpottaa varmaankin hommaa pirusti mutta itse suoriuduin irroituksesta tavallisella kaksileukaisella ulosvetäjällä, ja takaisin laitosta kumipäävasaralla ja orkkispultilla.
Niin, ja kuten jo aiemmin totesin, vinkuna ja naputus loppui, en kyllä vieläkään ymmärrä mikä naputti.
M Arkku
Haluatko vai et halua selityksiä naputuksien loppumisiin?? Voin olla kertomatta omia mielipiteitäni, kun heti puututaan mun sanomisiin

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
On taas säitä pidellytJAMANT kirjoitti: Haluatko vai et halua selityksiä naputuksien loppumisiin?? Voin olla kertomatta omia mielipiteitäni, kun heti puututaan mun sanomisiin

Tärkeintä kuitenkin että "veturi" on taas iskussaan, kiitos nopean osatoimituksen,

Saa vedetyksi vaunun kala-apajalle
M Arkku.