Sivu 1/3

KJ:n letku- tai lohkolämppäri

Lähetetty: 29.11.2010. 10:19
Kirjoittaja Aapo
Onko kellään 2,8 CRD:ssä defan letkulämppäriä. Kun joskus sanoivat merkkihuollossa, ettei kannata laittaa, että sytyttää vikavalon mittaristoon. Piti laittaa (turha) säteilylämmitin.

Onko jollain oikea ja ongelmaton moottorinlämmitin? Tahtoo...

Lähetetty: 29.11.2010. 12:15
Kirjoittaja Renegade
Jep, on oikea ja ongelmaton lohkolämppäri mutta on myös oikea moottori, 3.7L :wink:

Lähetetty: 29.11.2010. 14:45
Kirjoittaja Aapo
HEI! Ei liian turhia kommentteja... :evil:

Lähetetty: 29.11.2010. 19:32
Kirjoittaja kozel
Letkulämppäri 2.5 CRD -02 KJ cherokeessa ja ei mitään ongelmia niin eberin kuin letkulämmittimenkään osalta.

myös

Lähetetty: 29.11.2010. 22:39
Kirjoittaja Hunter
vm-02 2,5 crd myös letkulämmittimellä sekä Eberillä ja hyvin skulaa.

Lähetetty: 15.01.2011. 21:01
Kirjoittaja Liberty'05 CRD
Tuollainen defan letkulämppäri mullkian on ja hyvin toimii eikä ole mitään vikavaloa näkynyt.

Lähetetty: 15.01.2011. 21:39
Kirjoittaja 28CRDKJ
Mikälie lämmitin, mutta tehokas se on ja saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...

Lähetetty: 15.01.2011. 22:55
Kirjoittaja kozel
saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.

Lähetetty: 16.01.2011. 0:39
Kirjoittaja 28CRDKJ
kozel kirjoitti:
saa hehkutuksen luulemaan, että on niin lämmintä jottei tarttee hehkutella ja joutuu sellaisen 10 -15 min ennen ajelemaan lähtö ottaa töpselistä pois...
Tuon saa suht helposti korjattua kun huijjaa startissa moottorin lämpötila-anturia sopivalla kytkennällä ja tekee sen niin että kytkentä tiputtaa sen pois kun moottori lähtee käyntiin esim D+:lla. Tai jotain vastaavaa. Tuon takia kai joissain malleissa ei saa eberiä/webastoa asennettua. Kaveri oli tuolla saanu toimimaan webaston moisessa.
Juu, meinasin tehdä anturille kytkennän.. vaan on jäänyt tekemättä...
Onhan tuo hehkuttanut 10-15 min lämpöjen tasauksen jälkeen...

Mihin letkulämmitin kannattaa asentaa?

Lähetetty: 23.12.2014. 7:43
Kirjoittaja erauspentu
KJ 2.8CRD 2006.

Jos jollakulla on letkulämmitin 2.8CRD koneessa niin mihin kohtaan/ mihin letkuun olette sen asentaneet?
Minulla on "TAAS" palanut tuo lämppäri. Ei mittaamalla mitään vastusta enää.
Se vaihdettiin syksyllä (vuosi sitten)
Kuulin, että letkulämmitin on tosi tarkka siitä, mihin se laitetaan koska jos siinä on mahdollista jäädä vähänkään ilmaa niin se palaa poikki.

Vai pitäisikö suosiolla siirtyä säteilylämmittimeen?

Vai saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmittimen?

Lähetetty: 23.12.2014. 23:33
Kirjoittaja kozel
http://www.defa.com/file/2ee5a8b19860/411446.pdf

Defan sivuilta Find Your Heater hausta löydetty. Oma on 2002 2.5CRD mutta sama vastus siinäkin kuin mitä defa suosittelee tuohon 2.8 CRD koneeseen. Hyvin tuntuu toimivan.

CALIX letkulämppäri

Lähetetty: 14.01.2015. 9:14
Kirjoittaja erauspentu
No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?

Re: CALIX letkulämppäri

Lähetetty: 14.01.2015. 10:45
Kirjoittaja JAMANT
erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!

Lähetetty: 14.01.2015. 10:48
Kirjoittaja JAMANT
Joo, ei oo pakkasproppuja, mutta kuskin puolen koneenkorvakkeen yläpuolella on sellainen ruuvattava kuusiokolotulppa, jonka kohdalle vois saada vastuksen, jos vaan löytyy sopivalla kierteellä oleva vastus jostain(??). Katsoin nimittäin tuosta -06 -mallista, mikä mulla on tuossa hehkun vaihdossa ja kun on laturi irti, näkee ton propun hyvin!!

Re: CALIX letkulämppäri

Lähetetty: 14.01.2015. 11:52
Kirjoittaja erauspentu
JAMANT kirjoitti:
erauspentu kirjoitti:No niin, nyt ois letkulämppäri uusi, takuuseen meni.
Mutta mutta.... olen edelleen hieman skeptinen, että onko CALIX nyt oikeassa paikassa? lämppäri on termostaatin alapuolella, siinä letkussa jossa termostaatti on kiinni. Onkohan tämä nyt optimi paikka?
Ainakin se porraa lämpötila-anturin lämpimäksi ja saa kyllä sahata käyntiin ihan urakalla.
Kylmänä kun ei ole ollut roikassa niin lähtee tosi hyvin käyntiin.

Defan asennuspaikka on ainakin ihan eri.

Niin ja saako 2.8CRD koneeseen lohkolämmitintä ollenkaan?
Ei siellä taida olla yhtään pakkasproppua!! Ja alavesiletkuunhan se pitäis asentaa, jos se sulla on nyt termarin letkussa, se on ylävesiletku!!
No niin arvasin... hohhoijjaa!
Edellisen omistajan jäljiltä löytyy kaikenlaista ihmeellisyyttä tästä autosta.
Nyt esim. tämä letkulämmitin. Ei auta kuin vaihdattaa paikka.
Onneksi auto kuitenkin toimii ja sillä on mukava ajaa! Muutenhan saattais ruveta vit***aan.