Sivu 1/1

öljynkulutus...

Lähetetty: 01.01.2011. 14:49
Kirjoittaja Jansa
4.0 kone vuodelta 93nen ja tossa kun merkkaili ylös kilometrejä niin noin 1800km kerkes mennä kun ajotietokone alko piippaamaan taas että lisää öljyä koneeseen, 1 litra oli lisätty edellisellä kerralla, oli alarajassa tikussa kun tarkistin. öljynvaihto olisi kyllä kohta tulossa muutenkin mutta rupesin miettimään et ei edellinen jeeppi ny noin ahkeraan öljyä syönyt.
ja autolla ei ole tässä välissä käyty mettässä remuamassa, ihan normi työmatkaa yms... tietysti kovia pakkasia ollut mut mut.
sinistä savua ei kummiskaan puske. eikä konehuone ole märkänä että jostain roiskis pihalle.

ja toinen mikä on niin kovilla pakkasilla hävitti jäähdytysnestettä jonnekkin.
2 kertaa lisätty ja nimenomaa 26 tms pakkasta ulkona niin on alarajassa nesteet. Ja eivät ole öljyn seassa, sen jo kattelin ettei ole kermalikööriä öljykorkin alla... onko sitten vaan että neste tiivistyy sen verta että jostai liittimestä/saumasta pääsee tihkumaan läpi?
kun ei mielestäni syksyllä moista oireilua tehnyt.

Lähetetty: 03.01.2011. 8:40
Kirjoittaja A-V
Hiukan sekava raportti tuo sun ylläoleva, mutta noin yleisesti sanottuna mulla on 4.0L koneet syöneet aina jonkinverran öljyä johtuen varmaankin melko raskaasta kaasujalasta. litran hävikki öljynvaihtojen välillä ihan normaalia, mutta mulla vaihtoväli 5000-10 000km, eli jos sulla syö saman litran 2000km matkalla niin katselisin vuotavia tiivisteitä.

Lähetetty: 04.01.2011. 15:14
Kirjoittaja Gary Grand
Jansa,
Tuo Jeeppi tihkutti tosiaan jostain viime talvenakin, mutta sitä vuotokohtaa en löytänyt edes keväisen pakosarjanvaihdon yhteydessä kun konehuonetta oli purettu jonkin verran.
Tihkutus näkyi pienenä märkänä länttinä tallin lattialla, kun auto oli ollut lohkolämppärin perässä. Hävinnyt määrä tosin oli kuitenkin niin pieni, ettei antanut silloin aihetta suurempiin tutkimuksiin. Imelän hajun vaan aiheutti, niin pisti vikaa ettimään. :shock:

Mun toisessa Grandissä oli vika syylärin muovipäädyssä, jonka puristusliitos oli löystynyt. Puristelin "käpälät" takaisin kiinni ja vika korjaantui.
Nyt makaa sitten yksi käytetty, mutta ehjä syyläri ylimääräisenä tallin hyllyllä.

Lähetetty: 04.01.2011. 15:21
Kirjoittaja Gary Grand
Ohops, jäi tuohon toiseen ihmettelyyn kommentoimatta:
Öljyä ei noin paljoa ole aiemmin mennyt. Kerran jos on joutunut 10tkm vaihtovälillä lisäämään, niin sillä hyvä.

Mahtaako kampuran takapään stefa olla kunnossa? Toisessa Grandissä se mulla tihkutti jonkinverran(roiski pohjan öljyiseksi), ja kosteana taisi pysyä tässäkin :(
Saattaa nuo pakkaset ajaa kylmänä sen stefan ohi öljyä. Vai olikos tässä vielä se narutiiviste?

Lähetetty: 04.01.2011. 17:46
Kirjoittaja JAMANT
Ei oo Jeepin moottoreissa ollut naru (koiranpaska) -tiivistettä sitten F-head ja L-head moottoreiden! Aina stefalla, tosin se ton ikäinen stefa on se kaksiosainen stefa, joka on herkkä vuotamaan, mutta sen pystyy vaihtamaan moottorin paikoillaan ollessa irroittamalla öljypohjan!!

Lähetetty: 05.01.2011. 9:19
Kirjoittaja Jansa
joo pahoittelen tekstin sekavuutta.. on sen verta kovat kipulääkkeet seläs et ei ihan ajatus laukkaa tahdissa...


kiitoksia infoista, pitee könytä auton alle ihmettelemään kunha tervehtyy
noi hävikit kyl nimenomaa kovilla pakkasilla tullu mut ei toi ole parkkiruutuakaa sotkenu, oli 2 päivää lämpöses parkkihallissa eikä tippaaka jättäny merkiks.