K&N ilmanputsari 5.2 Grandi

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

K&N ilmanputsari 5.2 Grandi

Viesti Kirjoittaja Iines » 01.02.2011. 9:46

Pitäisi vaihtaa uusi ilmanputsari

Saako rahoille vastinetta esim. bensansäästössä jos laittaa tuollaisen?
http://www.jeep4x4center.com/bestop-pro ... =KN-332048

.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.02.2011. 9:49

IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...

Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 01.02.2011. 10:06

Ok. Hyvä tietää. Nää "uudet" ruiskuvehkeet ei ole ihan tuttuja vielä.

Entä äänenvaimennin? Nykyinen aika haperon näköinen, ja kellarissa on kai ylimääräinen Dynomax Super Turbo, joka on mitoiltaan samankokoinen kuin jeepin oma. Paraneeko hengitys, äänitaso pitää olla hillitty kuitenkin?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.02.2011. 10:10

Äänet ainakin lisääntyy jolloin hengitys paranee, kaasut virtaa paremmin, ei välttämätä siinäkään eroa huomaa persdynolla...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Anagonda67
Viestit: 56
Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
Paikkakunta: KARKKILA

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 02.02.2011. 10:59

Iines kirjoitti:Ok. Hyvä tietää. Nää "uudet" ruiskuvehkeet ei ole ihan tuttuja vielä.

Entä äänenvaimennin? Nykyinen aika haperon näköinen, ja kellarissa on kai ylimääräinen Dynomax Super Turbo, joka on mitoiltaan samankokoinen kuin jeepin oma. Paraneeko hengitys, äänitaso pitää olla hillitty kuitenkin?
3.8 Mustangiin laitoin saman Dynomaxin ja HYVÄ TULI 8) Tyhjäkäynnillä/normaaliajossa varsin hillitty ääni ja polkastessa sopiva.

Jeepissä Simons ja hyvä siihen ÄÄNTÄ on kokoajan :lol:

Hengitys tietty paranee ja tehot??? No Mustissa ehkä lisäänty ku myös peltisarjat 6-Mustiks varsin virkeä :lol:

Se on kumminkin katalysaattori joka kuristaa näitä nykyvehkeitä...

Anagonda67
Viestit: 56
Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
Paikkakunta: KARKKILA

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 02.02.2011. 11:02

JAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...

Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuilta 8)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.02.2011. 11:09

Anagonda67 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...

Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuilta 8)
Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...

Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota: http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Anagonda67
Viestit: 56
Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
Paikkakunta: KARKKILA

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 03.02.2011. 11:45

JAMANT kirjoitti:
Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...

Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota: http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Joo toi korokelevy oli kans siinä artikkelissa ja ei mitään hyötyä löytyny...

Mut putsari+pakoputki katista taaksepäin toi jonkun 15-20 heppaa ja 30-40Nm vääntöö dynossa ajettuna 8)
Se ettää huomaako persdynolla on tosiaan kaiketi enempi tsykologinen juttu. Mutta vanha "teinien" viisaushan on: Siellä missä on ääntä on myäs woimaa

Harmi etten muista sitä linkin osoitetta :cry: Oli varsin hyvää infoo Jeepin piristämisestä. Ja stroukkaamisesta.... :lol:

Kirjoita vastaus