K&N ilmanputsari 5.2 Grandi
K&N ilmanputsari 5.2 Grandi
Pitäisi vaihtaa uusi ilmanputsari
Saako rahoille vastinetta esim. bensansäästössä jos laittaa tuollaisen?
http://www.jeep4x4center.com/bestop-pro ... =KN-332048
.
Saako rahoille vastinetta esim. bensansäästössä jos laittaa tuollaisen?
http://www.jeep4x4center.com/bestop-pro ... =KN-332048
.
IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Äänet ainakin lisääntyy jolloin hengitys paranee, kaasut virtaa paremmin, ei välttämätä siinäkään eroa huomaa persdynolla...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
3.8 Mustangiin laitoin saman Dynomaxin ja HYVÄ TULIIines kirjoitti:Ok. Hyvä tietää. Nää "uudet" ruiskuvehkeet ei ole ihan tuttuja vielä.
Entä äänenvaimennin? Nykyinen aika haperon näköinen, ja kellarissa on kai ylimääräinen Dynomax Super Turbo, joka on mitoiltaan samankokoinen kuin jeepin oma. Paraneeko hengitys, äänitaso pitää olla hillitty kuitenkin?

Jeepissä Simons ja hyvä siihen ÄÄNTÄ on kokoajan

Hengitys tietty paranee ja tehot??? No Mustissa ehkä lisäänty ku myös peltisarjat 6-Mustiks varsin virkeä

Se on kumminkin katalysaattori joka kuristaa näitä nykyvehkeitä...
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuiltaJAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...

Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...Anagonda67 kirjoitti:Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuiltaJAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla: http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota: http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Joo toi korokelevy oli kans siinä artikkelissa ja ei mitään hyötyä löytyny...JAMANT kirjoitti:
Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...
Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota: http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Mut putsari+pakoputki katista taaksepäin toi jonkun 15-20 heppaa ja 30-40Nm vääntöö dynossa ajettuna

Se ettää huomaako persdynolla on tosiaan kaiketi enempi tsykologinen juttu. Mutta vanha "teinien" viisaushan on: Siellä missä on ääntä on myäs woimaa
Harmi etten muista sitä linkin osoitetta

