Sivu 1/1
K&N ilmanputsari 5.2 Grandi
Lähetetty: 01.02.2011. 9:46
Kirjoittaja Iines
Pitäisi vaihtaa uusi ilmanputsari
Saako rahoille vastinetta esim. bensansäästössä jos laittaa tuollaisen?
http://www.jeep4x4center.com/bestop-pro ... =KN-332048
.
Lähetetty: 01.02.2011. 9:49
Kirjoittaja JAMANT
IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla:
http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Lähetetty: 01.02.2011. 10:06
Kirjoittaja Iines
Ok. Hyvä tietää. Nää "uudet" ruiskuvehkeet ei ole ihan tuttuja vielä.
Entä äänenvaimennin? Nykyinen aika haperon näköinen, ja kellarissa on kai ylimääräinen Dynomax Super Turbo, joka on mitoiltaan samankokoinen kuin jeepin oma. Paraneeko hengitys, äänitaso pitää olla hillitty kuitenkin?
Lähetetty: 01.02.2011. 10:10
Kirjoittaja JAMANT
Äänet ainakin lisääntyy jolloin hengitys paranee, kaasut virtaa paremmin, ei välttämätä siinäkään eroa huomaa persdynolla...
Lähetetty: 02.02.2011. 10:59
Kirjoittaja Anagonda67
Iines kirjoitti:Ok. Hyvä tietää. Nää "uudet" ruiskuvehkeet ei ole ihan tuttuja vielä.
Entä äänenvaimennin? Nykyinen aika haperon näköinen, ja kellarissa on kai ylimääräinen Dynomax Super Turbo, joka on mitoiltaan samankokoinen kuin jeepin oma. Paraneeko hengitys, äänitaso pitää olla hillitty kuitenkin?
3.8 Mustangiin laitoin saman Dynomaxin ja HYVÄ TULI

Tyhjäkäynnillä/normaaliajossa varsin hillitty ääni ja polkastessa sopiva.
Jeepissä Simons ja hyvä siihen ÄÄNTÄ on kokoajan
Hengitys tietty paranee ja tehot??? No Mustissa ehkä lisäänty ku myös peltisarjat 6-Mustiks varsin virkeä
Se on kumminkin katalysaattori joka kuristaa näitä nykyvehkeitä...
Lähetetty: 02.02.2011. 11:02
Kirjoittaja Anagonda67
JAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla:
http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuilta

Lähetetty: 02.02.2011. 11:09
Kirjoittaja JAMANT
Anagonda67 kirjoitti:JAMANT kirjoitti:IMO: Ei mitään hyötyä, paremmin hengittää esim tuolla:
http://www.jamant.fi/vapaavirtaussuodat ... -2076.html , eikä sekään vakuuta, vaikka oma sarja onkin, imuäänet voimistuu, persdynolla eroa ei huomaa...
Pakko editoita vielä: suodatin ei ole se paikka joka noissa ahdistaa, yleensä se ahdistavin paikka on läppärunko, pitäis olla vaan isompi reikä, että ilma kulkis!! Tosin tää pätee noihin kuutosiin, mutta taitaa kaseissa olla samaa onglmaa... Ja vaikka ottais ilmanputsarin kokonaan pois, niin ruiskukoneessa se ei säästä polttoainetta yhtään, eri asia kaasarikoneessa, mitä pienempi vastus on suodattimessa sen vähemmän imu lisää polttoaineseosta (vrt. kaasarikoneessa kun suodatin tukkeutuu, imu vaikuttaa polttoaineen määrää lisäävästi)...
Mites ku jossain Lontoonkielisessä topicissa todettiin että kiertää herkemmin??? Ja saihan ne muutaman hepanki lisää... Jeepin 4.0 HO mosaan. Miten lie Renixis?? Linkki löyty näiltä sivuilta

Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...
Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota:
http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Lähetetty: 03.02.2011. 11:45
Kirjoittaja Anagonda67
JAMANT kirjoitti:
Kyllä varmaan persdynolla parin hepan lisääntymisen huomaa?? Aina hengityksen parantaminen lisää tehoja ja vääntöä, mutta huomaako sitä, tuskin huomaa, voi olla tosin myös psykologinen juttu osin...
Onhan tohon H.O.-koneeseen olemassa sitä 1" korokelevyä läppärungon alle, jonka pitäis kanssa lisätä alavääntöä, ei sitä ainakaan persdynolla huomaa.... Eli tota:
http://www.jamant.fi/korokelevy-oa1775501-p-2605.html
Joo toi korokelevy oli kans siinä artikkelissa ja ei mitään hyötyä löytyny...
Mut putsari+pakoputki katista taaksepäin toi jonkun 15-20 heppaa ja 30-40Nm vääntöö dynossa ajettuna

Se ettää huomaako persdynolla on tosiaan kaiketi enempi tsykologinen juttu. Mutta vanha "teinien" viisaushan on: Siellä missä on ääntä on myäs woimaa
Harmi etten muista sitä linkin osoitetta

Oli varsin hyvää infoo Jeepin piristämisestä. Ja stroukkaamisesta....
