Sivu 1/1

WJ-koppainen seuraavaks?

Lähetetty: 20.02.2011. 13:23
Kirjoittaja 4x4_76
Vaimo on tossa jo jonkun aikaa puhunut tilavamman auton hankkimisesta, nykyinen XJ on kyllä muuten hyvä mutta ahdas. ZJ:tä mietittiin alkuun, mutta nyt kun WJ:täkin saa jo alle kympin niin alkoi sekin kiinnostaa.

Lähinnä tuo moottori mietityttää. Kulutuksen puoleen 3.1TD olis hyvä, mutta taas sen luotettavuus arveluttaa. Mitä kaikkea vikaa niissä tuppaa olemaan? Dieseli kun kyseessä niin kalliita tietty korjatakkin.

4.7 kasi olis kyl veikeempi mylly, mutta onko tuo sitten miten janoisa kone? Ja onko siinä mitään tyyppivikoja?

Maakaasut laittaisin kasin kanssa, mutta kun tahtoo viedä se säiliö tarpeellista tavaratilaa.

Lähetetty: 20.02.2011. 14:04
Kirjoittaja jokkeri
Tuu kokeileen miun zjiitä nii unohtuu ainaki diiseli höpötykset :D

Lähetetty: 20.02.2011. 18:24
Kirjoittaja 4x4_76
Vaarallista kokeilla, ku sit se on varmaa et joutuu sellasen ostamaan :lol: Sillähän tuo Dodgekin tuli hankittua ku kävin vaa kokeilemassa, vaikka se yksilö olikin ihan p*ska ajaa.

Hyvällä tuurilla 3.1 diiselin kans ei ole mitää harmia, mut sitte ku joutuu rempaamaan ni siinä menee säästö bensakrematorioon verrattuna.

V8 kulutuksesta

Lähetetty: 20.02.2011. 18:57
Kirjoittaja Sam66
Mulla tuli nyt WJ:llä 22tkm täyteen, (auton ostin kesäkuun alussa) 4,7L kasin kanssa ja keskikulutus pyörii 13.8 paikkeilla. Siinä on sekaisin kaikenlaista ajoa ja myöskin kylmäkäyttelyä paukkupakkasilla. Kone pelaa kuin enkeli ja lähtee käyntiin myös ilman sahaamista. 3.1 VM dieselin keskikulutus pyörii 11-12 litran paikkeilla enkä oikeen näe mitään syytä moiseen ainakaan näillä polttoainehinnoilla ja käyttövoimaverolla, ellei sitten pakuksi rekisteröitynä. Nämä kulutukset voivat vaihdella autokohtaisesti paljonkin koska esim. nokian r-suveilla on matalampi vierintävastus joihinkin all terraineihin verratessa. Sitten vielä se hauskuus ajaessa,, aina kun pistää lämän tiskiin niin väkisinkin nousee hymy naamalle, sopii siis myös stressilääkkeeksi :P

Lähetetty: 22.02.2011. 12:14
Kirjoittaja 4x4_76
Karkeasti laskettuna nykyhinnoilla, reilun 15tkm vuosittaisella ajosuoritteella polttoaine kustannukset olisivat 4.7 koneella, 14/100km, ja 95E10:llä 3237€/vuosi (huomioitu etanolin arvioitu 3% lisäys kulutukseen), 98:lla 3249€/vuosi. Dieseliä palaa samalla ajomäärällä, 12L kulutuksella 2978 euron edestä (tuohon lisätty 612€ käyttövoimavero).

Suuntaa antaviahan nuo lukemat ovat, ja kulutus on ihan oikean nilkan asennosta riippuvainen, vaimolla on kuitenkin suht rauhallinen ajotyyli kun taas minä en malta olla käyttämättä sitä bensakrematorion voimaa :D
Kuitenkin erotus noin 260 euroa dieselin eduksi. 20tkm niin erotus lähes tuplaantuu.

Lähetetty: 26.02.2011. 14:00
Kirjoittaja dj_pirtu
Tuon kulutus on niin kaasuttelusta kiinni että jos vaan viitsi rauhallisesti ajella niin kulutuskin pysyy aisoissa. Pitkällä matkalla pyörii 10-12l/100km ja toisena ääripäänä 10km duuni+kaupunkiajoa -20'c pakkasissa ~20l/100km.

Pyrin käyttelemään jonninaikaa ennenkuin lähtee ajamaan, kylmän koneen kulutus kun on infernaalinen. Kulutus tipahtaa vasta koneen täysin lämmettyä ja silloin olen jo työpaikan pihalla. :)

Kokemusta ei ole noista italiandiiseleistä mutta niin paljon niistä kuullut että pysyn kaukana. Mitään hyviä puolia niissä ei taida bensapannuun verrattuna olla.